A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 306 (1993-2000)

306 1,4 XR sedan 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Doromboló gépállat

Szöveges ítélet

Az úgy kezdödött, hogy autót akartam venni. Nem volt rá sok pénzem, de voltak igényeim a paramétereit illetöen. Öszintén szólva nem ilyet kerestem... Vagyis ilyet egyáltalán nem kerestem. De mivel nagy kedvencem a Peugeot nem tudtam nemet mondani rá, amikor szembe találtam vele magam egy autókereskedésben. Nem volt hibátlan, de ár érték arányban igencsak csábítóan hatott. Az elektromos ablak, a klíma és az ABS kellemes extrák, de voltak olyan apróságok, amik még vonzobbá tették számomra a verdát. Ilyenek pl: a teleszkóppal nyíló csomagtartó és motorháztetö, a térképlámpák vagy a 2db tükör a napellenzökön. Mondjuk az elektromos tükrök azok hiányoznak. De hát valamit valamiért...

Szóval, hozzáértökkel megnéztük és megvettem. Ök már akkor felhívták a figyelmemet arra, hogy ne higyjek a kilométeróra állásában.... (92ekm-t mutatott.) Aztán 1 héten belül elö is került gépkönyv és az idöszakos szervizek listája az anyósülés alól, amiben látszott, hogy 2 éve volt 120ekm-es szervízen. Nem lepett meg (így nem is zavart), mert ahogy utánaszámoltam, épp olyan 150-160ekm körül járhat most a kicsike. Ettöl függetlenül nem bántam meg, hogy megvettem. Így legalább meg lett a magyarázata a jutányos árnak... :)

Müszaki probléma egy évig nem jött elö benne. Csak apróságokkal voltak bajaim. Nem szólt a jobb elsö ajtóban a hangfal és nem világított teljes pompájával a középsö konzol. Bár ezek nélkül is jól ment az autó, azért megjavítottam öket.

A kuplungra azt hittem, hogy kemény, de a szervízben azt mondták, hogy ezeknek ilyen. Talán csak az elözö automatás Suzukimhoz képest volt nehéz?!? Aztán megszoktam, de később néha kattogott az önállítós bovden. Ekkor úgy döntöttem kicserélem a teljes kuplungszerkezetet, tárcsát, csapágyat és bovdent. Innentől kezdve nagyon könnyű lett, leginkább az új bovden miatt, ami már nem önállítós. Késöbb elkezdett folyni az olaj, ezért hengerfejtömítést és szíjjakat is kellett cserélni. Utána a változatosság kedvéért a bal hátsó központi zár ment tönkre, de szerencsére bontott alkatrésszel sikerült megoldani a problémát. A kátyús utak eredményeként a jobb első talpas is cserére szorult egy idö után, de ezt érthetö is.

Amit kicsit nehezen sikerült megemészteni, az az alapjárat "megszünése" volt. Egyszerüen magától leállt az autó. Szervíztöl-szervízig jártam vele, de nem akadtak a hiba okára. Bár az világossá vált, hogy a vezérlő elektronika mondta fel a szolgálatot. Végül egy NAGY MÁGUS, elmesélte mi a gond. Leírom, hátha valakinek segítek vele: Elsőként tönkre ment a gyújtótrafó nagy mágneses teret keltve maga körül és így az alapjárati motoron, mint mágneses térben mozgó tekercsen keresztül (Faraday tv.) kiütötte a computer alapjárati vezérlő áramkörét. Vagyis cserélni kéne a trafót, az alapjárati léptetőmotort, a computert és így az indításgátlót is. Erre még a márkaszervíz is azt mondta, hogy ennyit (~2-300eFt) nem érdemes rákölteni az autóra. A megkerülő megoldás az lett, hogy a trafót kicseréltem, nehogy mást is tönkretegyen, ami várható lett volna, hiszen a müszerfal mutatói is fura táncot jártak néha... Alapjáratom is van, mert a léptetőmotor be lett állítva egy megfelelö helyre, majd lehúzták róla a vezérlökábelt. Így most ugyan nincs automata szivatóm, ami téli hideg motornál gond, de legalább az autó jól megy és fogyasztásnövekedést sem figyeltem meg...

Az autónak elég kicsi az étvágya. Hosszútávon (föúton és pályán) a szelephézagok beállítása után 5,3L-es fogyasztás mértem, míg városban, (rövid távon, hidegben) kb.7,5-8L-t eszik. Ezzel meg vagyok elégedve. Bár tény, hogy nem hajtom (n)agyon a városban. Ott nem érdemes.

Összességében szeretem az autót. Jól kezelhetö, tágas az utas és csomagtere. Csendes az országúton is. Jó a futómüve, kellemesen fordul. (Gondolom a passzív hátsókerék kormányzásnak köszönhetöen.) Nagyon a szívemhez nött, már az elsö percben! Sokáig szeretném használni.

Aztán majd meglátjuk, késöbb mit mutat...

Hibalista

- Jobb elsö hangfal, középkonzol világítás, indexkapcsoló, helyzetjelzök izzók cseréje,
- féktárcsa és fékpofa csere (21eFt),
- teljes kuplung és kuplungbovden csere (50eFt)
- hengerfej tömítés (18eFt)
- jobb talpas csapszeg (5eFt)
- bal hátsó központizár (7eFt)
- gyújtótrafósor (20eFt)

Ide hordtam szervizbe

Halász Béla Francia autók szerelöje, Arnót
(NAGYON JÓK! OLCSÓK ÉS SEGÍTÖKÉSZEK!)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1,6 Következő autója? Peugeot, Citroen
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 306 1993 (1993 - 2001)

További ítéletek (167 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)