A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 305 (1977-1990)

305 1.5 SR 

Az ítélet értékelése
1,7(3 db)

Mother ship, az örökkévalóságig!!!

Szöveges ítélet

Els? autóm. Nemrég vettem, de most, hogy már beleraktam kábé 1000 km-et, és lassan kirajzolodnak a cserére szorulo alkatrészek, így már szerintem tudok róla objektív ítéletet írni.

Kezdjük a motorral. 240 ezer km ellenére egyáltalán nem t?nik elhasználtnak, jól húz, bár néhány titokzatos hang szabadul fel bel?le. Hidegen nagyon ingadozik az alapjárat, melyikbe nem? :)

A váltóval viszont nem nagyon vagyok kibékülve, egy, hogy kevés a 4 fokozat neki, kett?, hogy a rudazat nem áll a helyzet magaslatán, három, hogy a huzatás utáni váltásra hangos reccsenéssel válaszol. De azért beveszi a sebességet.

A kényelmével az egész család nagyon megvan elégedve, az ülések zseniálisak, és elég extra is van benne.

A futóm? a fekv?rend?röket jól t?ri, az úthibákat kevésbé.

Fogyasztása városban 8-8,5 liter körül, ez egy 1,5-ös, 22 éves gépt?l nem rossz. Tankja 52 literes, ezért egy kisebb vagyon teletankolni, de tényleg nem eszik sokat.

Rozsda nem igazán van, talán csak az ajók alsó élénél, és a sárvéd?ívek alatt, de elenyész?. Rohadni nem rohad.

Összegezve tökéletes els? autó, ráadásul még így 22 évesen sem nullpresztízs?. Nagyon sok bosszuságot kéne okoznia, hogy ne szeressem, ez remélem nem fordul el?. Eddig nagyon jól kijövünk egymással... :) Mindenesetre nem nagyon láttam más, normális, vizsgával rendelkez?, és m?köd? autót 85 ezer forinért elektromos ablakokkal, centrálzárral, ford. számmér?vel...
----------------
Vegyük a vásárláskori állapotot: viszonylag megkímélt belsőtér, elhanyagolt motor, és rengeteg gányolás... Ez alatt azt értem, hogy az autó kb. 30 másik típusról kapott alkatrészeket, ami engem roppantul zavar...Ezért ahogy az időm és a tárcám engedi, szépen alakítgatom vissza origi 305-össé...:D

Karosszéria: A front markáns-pözsós, a profil sweet ´80, a far meg olyan németes egy kicsit, sokan lebéemvézik, ilyenkor kell bevenni egy marék nyugtatót, és rezzenéstelen arccal tűrni... :) Az autót majd egy év műszakival vettem, ami nemrég járt le. Most kezdem felujítani a kasztnit. Egy-két lemez, főleg a bal első doblemez rendesen rohad, a tartószerkezetek, és a burkolatok viszont épnek tűnnek. A karosszéria viszonylag nagy, belül nagyon tágas, és a csomagtartó is óriási.. legalábbis nekem óriási.. Asszem 420 liter -ebbe bőven befér a cucc 5 embernek egy balatoni partyhoz...:) Kívülröl is nagy, de parkolással sose voltak problémáim, rendesen belátható, és az a jó, hogyha tolatásnál kicsit pipiskedek, látom a hátsó légterelőcskét -naggyábol itt a kocsi vége. Méreteihez képest nem is nehéz, 960 kiló, ha jól tudom.

Motor, teljesítmény: Az 1472 ccm-es motor a ´83-mas születésű 75 tagbol álló ménessel és a 116Nm-es nyomatékkal nekem elég, nincs meghódíthatatlan hegy, a 140-es tempo is csak a fülemnek gond, de biztos menne többet is, csak minek. A 0-100 sprintet 11-12 sec alatt tudja. A rendes előzéshez, kigyorsításhoz illik visszaváltani, de azért néhány éles helyzetbe negyedikből is ki lehet még startolni, több-kevesebb sikerrel. 1.0-ás Suzukit bármikor megeszik reggelire, az egyhármassal meg jókat lehet csatázni, azt győzzön a jobb... :)
A váltó se rossz, csak ugy imbolyog, mint egy málnakeverő, mert elfogytak a távtartók. 4db kéne, darabja 70 Ft, a beszerelés meg fél óra, de engem nem zavar nagyon... Amugy a váltó tökéletesen átlagos, nem kifejezetten jó, de nem is rossz.

Futómű: Az én lengéscsipáim elég kemények, és a kocsi rendesen fogja az utat, nem imbolyog. Viszont a kátyukat nagyon megérzi.

Kényelem: Ne vicceljünk má´! :D Származása mindent elmond. Helykínálat fejedelmi, ülések puhák, és nagyok, pedálrend jó, vezetési helyzet is, extrákban sem szegény, és a megoldásai verik a "fejlődő országok" mai autóit... A 9 pontot az ülések oldaltartásának hiánya miatt kapta.

Fogyasztás, megbízhatóság, költségek: Háát, igen, sokat eszik.. dehát csak egy ezeröcsi... Város 9-10, országút 8-9... NYÁRON! Télen össze vissza, nagyon sokat, 10-12 közt! Megbízhatóságáról csak annyit mondok, hogy mindíg hazahoz. Még irreális körülmények közt is beindul. Egy példa: egyik nedves tavaszi éccakán volt egy kis összetűzése a társaságnak néhány szekrény méretű, nem-a-napon-barnultam típusú egyeddel... Ki a kocsihoz, bepattanás: cellazárlat, se kép, se hang... na mondom , toljátok meg! -Gyujtás nélkül? -Igen. Gurul, gurul, pöcc-röff... okés, mehetünk! Aztán otthon akksi csere... Tehát ez nem hagy szószban-legalábbis engem nem.. :) Alkatrészeket folyamatosan szerzek be, a 305 club révén nem is drágán! (305.warez.hu) Azért az utágyártott alkatrészekkel vigyázni! Néha nagyon gányok!

Összegzés: Tök jó. Ennyi. :) Akinek van, tartsa meg, és ne érdekelje, hogy a feltörekvő kőművesek is ilyenekben ülnek! Fel kell újítani, be a garázsba, hétvégente elővenni, kikönyökölni belőle, pár év múlva megszerezni az OT-s rendszámot, aztán még pár év múlva büszkén feszíteni mellette találkozókon!

Az enyém marad..

Hibalista

- Szelephimbák- még nem tudom az árat, most fogják javítani
- Jobb els? fényszóró beázott -van másik, beszerelés bagatel
- Szivatókar
- Kormánym?vel van valami, de konkrétan nem tudom még
- Benzinszint mér? össze vissza ingadozik, nehéz lesz másikat szerezni, mert ebben van fordulatszámmér?, és ebben máshol van a m?szer, ez ritka.
- Index bajuszkapcsoló -nem kattan vissza: van másik
-
- Francia autó, tehát az alkatrészek nem olcsók, viszont nekem szerencsére van eegy rakás pótalkatrészem, és mégegy autó bontásra.
-
- Aki 305-öst vesz, megéri, ha vesz mellé egyet bontásra, 30-35 ezerért is láttam már vizsgával. Csak egy utángyártott els? lökös 34000 Ft...
-
- ---------------------
- Természetesen egy 23 éves autón nem lehet minden tökéletes, ezért csak azt írom, ami a mindennapi használatot akadályozza, vagy nagyon idegesítő hiba:
- -Termosztát
- -Ablaktörlő -nehéz jó minőségűt kapni...
- -Fényszóró beázás, párásodás (sziloplaszt rulez!)
- -Akksi cellazárlat -én hülyeségem volt
- -Csörög a motor (vezműtengely+himbák kopása: 10 rongy körül lenne, de azt mondják, lehet, hogy egy olajcsere megoldja...)

Ide hordtam szervizbe

Pásti Vilmos

Jól dolgoznak, olcsón, gyorsan... mondjuk időpontot kapni nehéz..

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Én és a hawerjaim -nagyon ügyesek vagyunk:)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1983
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 239000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Trabant, Skoda, bicikli... :) Csak hobbiautók Következő autója? Lehet, hogy befigyelne egy 504 V6 Coupe... :) De lehet, hogy Saab 9-5. Ez marad, az tuti!!!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 305 1977

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)