Megbízható kényelem
Szöveges ítélet
2005 januárjában került hozzám első autómként. Előtte nem is hallottam a 305-ösökről, nem tudtam mire gondoljak mikor meghallottam, hogy vehetnék egy ilyet. Aztán mikor először találkoztunk nagyon tetszett. 20 évesen központizár, fordulatszámmérő, elektromos ablak, napfénytető. Nagyon kényelmes, jó vezetni, szervókormány nem hiányzik. Rohadás az alján lévő kis részt kivéve nincs rajta, a bal első ajtó alján látszik egy kis szándék. Az eredetiségvizsgálaton mondták, hogy a karosszériája teljesen gyári, nem lett rajta cserélve semmi, nagyon jó állapotban van. Fényezés matt volt, egészen amíg át nem mentem rajta polírpasztával, utána csillogott. A motorja rendben volt, csendes, olajat nem eszi. Fék levegős, csavarja el van nyalva, de így is le tudom satuzni. A féltengely mostanra már megérett a cserére, egyéb bajom csak annyi volt vele, hogy Ferihegyről visszafelé az Örs Vezér téren lév? nagy kereszteződésben a kettes sebességfokozat bevétele helyett szabadonfutóra váltott. Átgurultam, félretoltam a járdára. Motorháztető fel, vizsgálódás után rájöttem, hogy a váltóösszekötő rúd gömbcsuklóban végződő része szétesett. Visszaraktam a helyére, nyomás tovább. A célállomásig még egyszer szétesett, de aztán dróttal összeraktam "rendesen", azóta nincs baja (fél éve). Bejártam vele az országot, Horvátországba csak a féltengely miatt nem indultam el vele. Nagyon megszerettem, sehol nem hagyott ott, csak amikor nem tankoltam bele annak ellenére, hogy már rég világított a lámpa! ősszel befogtam dolgozni (kőművesbrigád, illetve pár szerszám szállítása), ami sajnos eléggé leamortizálta az egyébként jó állapotban lévő belsejét. Mostanra behalt az önindító, ami annak köszönhető, hogy a gyújtáskapcsolóból hiányzik a rugó, és nem fordítja vissza a kulcsot, és még a kőműves idők alatt egy jó szellemi állapotban lévő vezetőjelölt nem vette észre, hogy az önindító is részt vesz a motor üzemeltetésében, illetve fordítva. Ahhoz képest sokáig bírta, és ha betoljuk, akkor van, hogy úgy állok meg, hogy aztán indul (nem akku). Igazából csak dícsérni tudom, mert az elöregedett féltengelyen kívül csak nem rendeltetésszrű használatból adódóan van hibája. Most újabbra szeretném cserélni, de fájni fog érte a szívem, az tuti! Neki köszönhetem az első kilómétereimet, és hűségesen szolgált! Ötös skálán ötös!
Ezt írtam egy éve. Azóta egy kis időre megváltam tőle (jan-febr), most újra nálam van. Most tipp-topp az autó, ki lett benne cserélve a féltengely, egy betört jobb első lámpa, önindító, gyújtáskapcsoló, kézifékbovden, gyertyák, akksi, szivató javítva, műszerfal összecsavarozva, belseje kitakarítva alaposan, alján a rohadás heggesztve, kenve. Mindezt 85000 HUF-ért. 75-ért vettem anno, szerintem rendben van. Én azt gondoltam, hogy sokat eszik, de egy nagy túránál (Budapest-Eger-Budapest) kiszámolva 7l alá jött ki a fogyasztás, amit igazából nem nagyon hiszek, de hát én tankoltam. Megy midenhová, nincs baja. Továbbra is csak dícsérni tudom.
Ez a legutóbbi írás. Most pedig itt az utolsó rész. Május közepén, amikor legutóbb hozzáírtam az ítélethez, akkor még nem tudtam, hogy hamarosan lesz egy Peugeot Partner 2.0 hdi céges verdám. Bő egy hónap alatt 3500 km-t hajtottam, majd megváltam munkaadómtól, mert szept 20-án jöttem Svédországba. Ide már nem jöhetett velem az autó, leghamarabb januárban megyek haza, így hát eladósorba került. hasznaltauto.hu 80000HUF. Jött is másnap a telefon, egy csepeli hölgy vette volna meg első autónak, de mikor már rám akart telefonálni, hogy megveszi, akkor bökte ki a tesója, hogy már van autó, csak meglepetés lett volna, ha nem tetszik meg neki ennyire az enyém. Ez szeptember elején volt már, egy hét volt az utazásig, így hát smskiemeltem a címlapra, másnap jött 3 vevő. Az egyiknél megállt a kocsi, a többi kettőnek nem kellett. 19-én hívott fel a külker fősuli portása, hogy megnézné, ott a zseton, ha tetszik viszi. Majdnem éjfél lett mire odajutottam meg megírtuk a papírokat, szóval kicentiztem. Reggel már szálltam a repülőre. Ugyan sokaknak csak valami csotrogány volt, nekem nagyon a szívemhez nőtt. Nagyon elszomorodtam amikor aláírt adásvételivel közelítettem meg. Még dármaibbnak hatott a helyzet ahogy ott a ködös estében állt a fák alatt... De hát így volt logikus. Addig a pillanatig sem hagyott ott sehol. Az eladásra való felkészítés alatt megcsináltam a rendszámtábla világítását, kiderítettem, hogy a fűtés kapcsolója vákuumos(helyreraktam a csöveket, és máris működött a középső fűtés is, amivel nem foglalkoztam a vásárlás óta). És az utolsó km-ig ment rendesen. Úgyhogy 5 csillag neki!
Hibalista
- Fékbetét, jobb gömbcsukló csere, tenyérnyi rohadás az alján.
- A váltó-összeköt? gömbcsukló szétesett.
Ide hordtam szervizbe
Honda Ercsi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Rover 620 Si |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |