Ravatal II
Szöveges ítélet
2003 nyaráig nyúlik vissza a sztori kezdete.Ekkor történt ugyanis,hogy a feleségem (aki akkor még csak a csajom volt) vett egy vadi új kis 1.1-es 206-ost. Emlékszem a szalonban a prospektusokat olvasva,hogy a 206-os egy szabadidő autó.....Akkor még nem értettem,hogy ez mit jelent, de mind ez a 47-ezredik megtett km után már egyértelművé vált. Kérem ez alatt azt kellett érteni,hogy az ember minden szabadidejét a kocsi szerelésével tölti!!!Minden ami autóba elromolhat(ja és persze minden ami nem)ebbe elromlott 2x!!!(összes kerékcsapágy,kipufogó 53ekm-nél leszakadt toroktól mert elrohadt!!!,folyamatos alapjárat problémák,rozsdásodott,toronycsapágyak,hűtőventillátor,fékpofáról leszakadt a ferodol,2x hátsófutómű csere,tankszivattyú csere,stabpálcák-égők megszakítás nélküli folyamatos cseréje,ablaktörlőmotor,kormánykapcsoló,elektronikai hibák stb-stb-stb....)Mindezt 92ekm alatt,mert ekkor történt ,hogy 2008-ban elvettem az asszonyt, eladtuk az autómat a 206-ot pedig elcseréltem egy Fabiára.Utána pótcselekvéseim voltak,mert nem tudtam mit kezdeni a sok szabadidővel ami rámszakadt.....Persze akkor meg kellett ígérnem a feleségemnek,hogy egyszer még veszek neki egy ilyen kis ravatalt, mert mindezek ellenére imádta.....uhhhh
2016 nyara...Nos egy jó ideje már két autóval szaladgálunk(gyerekek miatt is),de eddig mindíg kiblicceltem az asszonynál,hogy ne kelljen 206-ot venni (helyette mindíg kapott valamit,de mindíg el is adtuk mert nem szerette őket)!Eljött az idő,mikor p.... kérdéssé vált az ügy,úgyhogy 206-ot kellett venni ismét! Hát nem sokat szántam rá....két kikötés volt,hogy ne 1.1 -es legyen és,hogy klímás legyen.Első körben vagy 1-2 hónapot nézegetéssel töltöttem,de nem csalt mosolyt az arcomra a sok lom.Végül egy nepper haver beajánlott egy 1.4HDI még facelift előtti 2003-as (pont mint az előző ravatal) 206-ot 134ekm-el klímával,nagyon jó áron(ja és persze csak nekem...)!Elvittem az asszonyt megnézni a drogos macskát (hátha kiveri a fejéből az egész marhaságot),elképesztően tetszett neki!Volt néhány baja pl.:átrohadt a küszöb, elképesztően jobbra húzott a futómű,leírhatatlanul gyenge volt a motor,világított a légzsák visszajelző(kormánykapcsoló persze),szar gumik,karcos szélvédő,lelakott kopott utastér(persze az előző több mint 4x értékesebb újszerű autói nem tetszettek.....).Az ára viszont nagyon jó volt,és 4-5 kilóval drágábban is ilyesmi bánatokat árultak,úgyhogy megbeszéltük ,hogy másnap este visszük a pénzt...Reggel végső elkeseredésemben még csak ránéztem a hahura...Ekkor friss hirdetésben fel volt rakva egy facelift 2004-es 1.4HDI 67ekm-el első igazolt tulajtól,jobb hátsó ajtó- sárvédő sérüléssel de üzemképesen....elképesztően jó áron!Azonnal hívtam...többször is....persze nem vették fel...Ekkor írtam az illetőnek egy sms-t ,szépen megfogalmazva stb.,hogy érdeklődnék az autóra! Láss csodát,visszahívott! Ekkor elmondta,hogy reggel óta kigyullad a telefonja a sok csipitől meg neppertől aki hívja,de ő csak és kizárólag magyar és magánembernek szeretné eladni az autót!Ühh ez komoly!Főként ,hogy biztosított afelől az úr,hogy a kocsi valóban olyan mint az új a sérülést leszámítva(persze mindenki ezt mondja).Engem igen meggyőztek valamiért a hallottak,ezért szinte azonnal elindultunk 280km-re a kocsiért.Megérkezés után konstatáltam az autó mellett állva,hogy az asszony szalonból vett vadi új Pözsije annó egy észak afrikából sivatagicigók által kecskehordásba belefáradt keréknélküli talicska volt!Nem akartam elhinni,hogy 67000km van benne...670km-ert inkább reálisabbnak találtam! Elképesztően finoman és csendesen járt a motor(de komolyan),váltónak kuplungnak semmi hangja...hm..az utastér érintetlen(kormány-váltó-pedálok,az összes kárpiton 0 azaz nulla használati nyom vagy kopás),esküszöm megkérdeztem,hogy új kulcsokat csináltattak e az autóhoz,mivel azok is vadonáns új karc-kopás mentesek voltak!!!Ez az egész autóra érvényes volt!!!Ha nem énvelem történik nem én veszem az autót,bizony isten nem hiszem el,hogy vannak ilyen emberek is.Alku nélkül azonnal fizettem !Meglepődve észleltem,hogy míg az 1.1-es csörgött zörgött újkora óta,addig ebben semmi hang nincs.A motor nagyon szépen viszi a kis kasztnit,rendesen lép mikor rátölt a turbó!Meglepőbb,hogy a klímát szinte észre sem veszi! Ég és föld a régi kis gyenge 1.1 meg ez,esküszöm egy más autó!Most már 2 éve használjuk lassan Bözsit,ez idő alatt 15000-et ment.Fogyasztása max.5L/100km min.3.7...Ez mindíg csak és kizárólag telitankolásos módszerrel mérve.Volt már úgy is,hogy csak a Bözsi volt egymaga a családban (1-2 hónapig amíg kerestem a 3-as Octáv utódját),ezzel jártunk mindenhová a gyerekekkel együtt...Le a kalappal előtte!Klímája fasza, futóműve inkább csak 15-ös kerekekkel fasza.Azokkal(Conti Sport Contact 5, 185/55r15ös méretben) valahogy sokkal szebben-csendesebben veszi az akadályokat,valamint gokart (kis túlzással persze) szerűen stabil,mint a 14-es alukkal. Kényelme,hát valahogy nem sikerült eltalálni a kormány-ülés-pedálok kombót....Ennek ellenére voltam már vele pár hosszabb úton,kibírható(főleg a fogyasztása miatt).Sajnos télen nehezen melegszik a motor(ennek ellenére a fűtés kiváló!),termosztátot is cseréltünk de ez ilyen...Kuplung esett szét nemrég hm....38eft volt bele az új Sach (persze kedvezménnyel).Amúgy meglepő,de semmi..15e alatt(már 206-osokhoz képest). Megfordult már a fejemben,hogy eladom (nem keveset keresnék rajta még most sem)de nem tudok helyette mit venni(főleg ennyiért).Nem rossz kis autó,autós szakmában dolgozok már vagy 25 éve de nem értem,hogy egy tipuson belül hogyan lehetséges ekkora minőségbeli eltérés....Hiába Jean Pierék már csak ilyenek...
Hibalista
- kuplung,termosztát
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 67000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Nemtudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
