A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 206 (1998)

206 1.4 HDI 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

"Lángoló oroszlán" - porral oltó ajánlott!

Szöveges ítélet

Először is azzal kezdeném, hogy több autómárka is megfordult már a kezeim között hosszabb távon (FIAT, OPEL, HONDA, ALFA ROMEO, SKODA), de ilyen mély és tartalmas benyomást, csak ez a francia bestia volt képes gyakorolni rám.

Szóval, céges autóként kettő ilyen példányt (206-os 1.4 HDI) is használhattam a mindennapok során és itt kihangsúlyoznám, hogy a céges mivolta miatt nem "tapostam ki a lelkét", legalábbis eleinte még nem.

Mivel 0 km-es korától kezdve jómagam használtam (nem "kulcsos" kocsi volt, amit bárki vihetett), ezért figyeltem a bejáratására is, az első 5.000 km alatt nem hajtottam 2.800-as fordulat fölé. A fogyasztása kellemes volt (ez EGY fontos POZITIVUM), 4,5-5 liter közötti, csak éppen a váltó volt érdekes, hogy viszonylag hangos kattogással lehetett sebességet váltani, de gondoltam majd bekopik (hát ez hiú ábránd).

BELTÉR:
Az ülései (Trendy Plus felszereltség, sportos ülésekkel) rendkívül kényelmesek voltak (ez is EGY fontos POZITIVUM), de a csomagtartóba nem sok mindent lehetett bepakolni, max 2 ember cuccát.
A kormány (nem bőrözött) úgy 80.000 km körül kezdett el kopni, aztán szépen lassan mállni, mintha kutya rágta volna szét. Az ergonómiát illetően, aki kitalálta a két első ülés közé helyezett ablakemelőgombokat, azzal sötétben mindig azt kapcsolgattatnám úgy, hogy közben nem nézhet le, csak találja meg "vakon"!

MOTOR / ERŐÁTVITEL / ELEKTRONIKA:
Az első fényszóróizzók (H7) folyamatosan, de rendszertelenül kiégtek, és ha az egyik kiment, akkor legkésőbb 2 nap múlva a másik oldali is "elszállt".

Az első komolyabb problémát 40.000 km körül produkálta, amikor is egyszer csak minden előzmény nélkül nem indult be: meg se makkant. Itt bő egy éves volt az autó - telefon Assistance szolgálat - trélerezés a szakszervizbe. A hibát szerintük az üzemanyagcső szétcsúszása okozta az autó alján "valahol".

A váltó, mint említettem, hangos kattogással járt, ami csak rosszabb lett, ráadásul fogalmad sincs sokszor, hogy 3-ba vagy 5-be rakod, mert a váltó olyan, mint egy vödör lekvárban a fakanál.

A kerékcsapágyak 80.000 km tájékán megadták magukat, hármat kicserélt a szakszerviz (azt hittem ezt párban kell, de biztos költséghatékonysági meggondolásból ezen az autón csak hármat cseréltek ki).

A kuplung 90.000 km-nél megadta magát: újpesti, lámpás négyes kereszteződésben 2-ből 3-ba váltva fentragadt a kuplung. Megálltam és kézzel rángattam vissza. Másnap kuplung szerkezet csere, mert "kitudja mikor ragad fent újra" - kommentálta a szakszerviz.
Ekkortájt már kezdett kicsit elegem lenni ebből az autónak nevezett konstrukciós hibából...de most jött még csak a java!

Egy szép délután, 95.000 km környékén, a Bach-csomópont felé araszolva, kis szürkés füst szállt fel a géptető alól, úgyhogy gyorsan félre- és leállítottam. Amikor kinyitottam az elejét látom, hogy parázslik, sőt egy kis lánggal már égett (!!!) is a katalizátoron (ez elől van a motor homlokfalán) lévő szövetszerű burkolat, amit szerencsére sikerült eloltani. Aztán szervizbe, majd kiderítették, hogy eltömődött a katalizátor és ahogy áthevült, az gyújtotta meg alulról a hővédő (!!!) burkolatot.

Csere után kb. egy hétig jó volt az autó, majd elkezdett rángatni, és füstölt mint egy RÁBA kamion, úgyhogy irány újra a szerviz: valószínűleg a katalizátor hiba miatt elf.sta magát az egyik porlasztócsúcs - csere.

Majd megint rövid ideig működik, aztán ismét egy kereszteződés közepén nagy durranás váltás közben, a mutatók leesnek, semmi gyújtás - autót kigurítom a padka mellé. Innen ismét trélerrel szakszervizbe, ahol kiderült zárlatos lett a központi kábelköteg, így pár nap alatt sikerült kicserélniük.

Később olyan apróságokkal bosszantott, hogy a vízhőfokmérő mutatója elkezdett ugrálni, percenként felforrt a hűtővíz, azt mutatta. 2x kicserélték a hűtőgombát, meg valami jeladót és mivel ezek után sem múlt el a jelenség, így tovább vizsgálták és kiderült, hogy valami kontakt hiba okozta a kábelkötegben.

Aztán ott van a fordulatszám indokolatlan felpörgése, amikor stabilan rajta van a lábad a gázpedálon, közben hirtelen felpörög és visszaesik arra a fordulatszámra, ahol előtte járt a motor. Ezt persze nem tudták megmagyarázni a szervizben, sőt nekik ezt a jelenséget nem is csinálta (mindjárt gondoltam).

Kedvenc szivatása: télen, nagy hidegben, ha esett a hó, utána nincs az az isten, aki leszedi az aluminium tanksapkát, mert úgy ráfagy. Ez akkor kellemetlen, ha nincs üzemanyag benne és több száz kilométerre vagy az otthonodtól...

ÖSSZEGZÉS:
Próbáltam részletesen és bosszankodás nélkül leírni a történteket, de talán azért volt könnyű dolgom, mert a javítási költségeket a cégem állta. :)

Saját részre tehát nem ajánlanám senkinek, mert széthullik. Minőségileg silány, hiába fogyaszt jól, ha a folyamatos meghibásodások megkeserítik az ember életét. Azt hittem 2006-ra kinőtte gyermekbetegségeit a típus, de azt kell mondjam, hogy ez sosem fogja...
Remélem e részletes és autentikus leírással segíteni tudok a vásárlás előtti döntésben.

Hibalista

- fényszóró izzók: folyamatosan, akár havonta is kiégtek - üzemanyag "cső": 40.000 km körül szétcsúszott és emiatt nem indult be (trélerrel szervizbe) - kuplung: 90.000 km-nél 2-ből 3-asba váltottam és már nem jött vissza a pedál... - katalizátor: 95.000 km körül eltömődött, amitől áthevült és meggyújtotta a motortér burkolatot (ebből származtatható a következő probléma) - porlasztócsúcs: "elpukkant" a katalizátor okozta folyamatok miatt (legalábis a szerviz szerint) - elektromos kábelköteg: zárlatot okozott és egy durranással leállt az autó (megint trélerrel a szervizbe) - vízhőfokmérő mutatója: fel-le ugrált télen, mintha felforrt volna a hűtővíz, 2x hűtőgomba csere, minek után rájött a szakszerviz, hogy a kábelkötegben volt kontakthiba - motorfordulatszám: időnként fix gázadásnál felpörgött a fordulatszám mintha lepadlózta volna az ember, utána visszaesett ugyanarra, ahol előtte volt (a szakszervizben persze sosem jött elő ez a jelenség) - kerékcsapágyak: 80.000 km-nél 3 kerékcsapágy is búgott már - vízpumpa: ugyancsak a nyolcvanezres szerviznél cserélni kellett - váltó: úgy kb. 40.000 km-től kezdve botrányos, aztán egyre rosszabb az idő múlásával (szinte csak dupla kuplungolással lehet betenni hátramenetbe?!) - aluminium tanksapka: télen sokszor annyi bosszúságot okozott, ha esett a hó, utána úgy ráfagyott, hogy a benzinkutas is feladta egyik alkalommal a próbálkozást (de így mégis hogyan tankolja meg az ember a saját kocsiját?!)

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Fábián (Budaörs):- segítőkészek- volt hogy nehezen találták meg a hibát- szkeptikus vagyok bizonyos alkatrészek valós cseréjét illetően

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (2) Vezetett km 170000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? ASTRA G Következő autója? IBIZA
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 206 1998 (2005)

További ítéletek (506 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)