A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 206 (1998)

206 1,4 HDI Pressence 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bagira a takarékos és megbízható társ

Szöveges ítélet

Először is, én nem akartam autót magamnak, városba felesleges hiszen a kerékpár jóval gyorsabb, de azonban úgy alakultak a dolgok, hogy szükségem volt egy egy megbízható de olcsón fenntartható autóra max 5-600 ezerig. Mindenképpen dízelben gondolkodtam, mivel nagyobb távolságokra és nem városba kerestem.
Nézegettem a piacot, de ennyiért nehéz jó állapotú, nem agyonhajtott kocsit találni. Képben voltak az 1,5dci Cliok és az 1,5d Saxok és a 206 os 1,4 hdi-k.
Végül utóbbit sikerült megvennem. Őszintén, sose gondoltam hogy a Peugeotot veszem meg, de bátyám tanácsolta, hogy ha ennyiért kocsit akarok venni, akkor mindenképpen 1,4 HDI motorost vegyek, mert neki C3-ban ilyen van és nagyon megbízható, kellően erős de pici fogyasztással (max 4,5l vegyesben).

Aztán egyik nap este felkerült egy hirdetés, a tőlünk nem messzi Nyíregyházán (50km) ahol volt egy 1,4 hdi szép állapotban, mindössze gyanúsan kevés 112e km-el.
Elmentünk megnéztem és éreztem, ezt nem szabad otthagyni, nagyon egyben van, valós lehet a km érték is és a hátsó híd is rendben volt. Persze voltak esztétikai hibái, pl karcos fényezés, volt pár helyen már javítva, ami néhol meglátszott, de nem kirívó, továbbá az ékszíj már cserés volt rajta, valamint az ülés volt kiülve, vagyis benne kiakadt a rugó amivel nem foglalkoztak és eltört benne a szivacs. De ezt leszámítva nagyon szimpatikus kocsi volt, igaz belső helyben szűkösebb mint a C3, valamint az anyagminőségekben a beltérben is a C3 egy fokkal magasabb szintet képvisel. Bár betudható, hogy a 206 az 1998 as tervezés.
Tehát lett egy fekete Peugeot 206 1,4 HDI-m. :) Végül úgy alakult, hogy nem én választottam az autót, hanem ő választott engem.

Tapasztalatok:
Sokan fújoltak, hogy vettem egy 2003 októberi dízel autót,ami ráadásul még francia is. Gatyámat is rá fogom költeni.
Hát most mindenkit megcáfolt a kis Bagira, mivel ez lett a neve neki :)
Mióta megvettem, eltelt 10 hónap és 12 ezer km, megjárta a Transzfogarasi utat, fel a Bilea tóig (2000km magasság) valamint megannyi remek élményt okozott nekem és szép lassan annyira megkedveltem, hogy nem cserélném el semmire se. Teljesen a szívemhez nőtt.

Mikor ránézek, mindig az jut eszembe, hogy ez egy igazi kis női városi kocsi. Hát nem teljesen mert elég vad tud lenni, valamint szerencsére fekete a kis oroszlán.

Belső tere nem a legtágasabb. Elől a két fő kényelmesen elfér, üléseket én kényelmesnek mondanám, persze oldalirányban két vállas legény már össze tud akadni benne.
Hátsó ülésen még ettől is rosszabb a helyzet. Nagy emberek hátrányban, mert nagyon szűk a lábtér valamint a tető elég hirtelen ível lefelé, ami miatt a szintén magas emberek feje érheti a tetőt. A ki és beszállás is nehézkesnek mondható már-már akrobatikus mozdulatokra van szükség. Belteret tekintve, elég egyszerű anyagok és vonalvezetés, de összességében kellemes. Manuális, klíma, 2 légzsák, gyári CD-s rádió, 6 hangszóróval ami egész jól szól, vagyis egynek megteszi. Bár a CD-t nem olvassa be az utóbbi időkben, gondolom kellene egy tisztítás neki.
Kívülről erőteljesen ék alakú a kocsi, az eleje borzasztóan alacsonyan van. Bár egész sportos kinézete van, de nekem mai napig nem jön be a vadmacskás orr rész. Azonban a hátulja még kimondottan dögös, nem tűnik idejétmúlt designak.
Ez már a face-liftes, tehát a szebbik. :D
Az első lökhárítón található szakál lemez ami műanyag, annyira alacsonyan van, hogy nagyon vigyázni kell az útpadkákkal, szintkülönbségekkel mert nagyon könnyen leér, besúrol vagy fennakad. Gondos vezetés igényel.
Csomagtere meglepően tágas, jól pakolható. De inkább úgy fogalmaznék, hogy 2 főnek kényelmes a kocsi, és elegendő a csomagtér is nagyobb kiránduláshoz.
Továbbá gyenge pont a kormánya, mivel nagyon hamar lekopik róla az a darált bőr amivel bevonják és csúnya kopottas lesz. Majd egy bőrözéssel érdemes kicsit feldobni.

Futóműve a hátsó torziós futómű miatt baromi ringo hintó.Elvileg a gyári híd cirka 200 ezer km kibír, tehát még jódarabig bírni fogja.
Amúgy olyan franciásan kényelmes, kellemesen rugózó. Az úthibákat jól elnyeli, tényleg kellemesen lehet benne utazni.
Azonban nagy sebességeknél vigyázni kell a kanyarokban, mert könnyen tolja az orrát, valamint képes megcsúszni az autó. Nem egy szlalomkirály az biztos. Ám egy peresebb gumi meg 15 ös felni kombóban meglepően sokat javult ezen a téren is, sokkal stabilabb lett.

Motorja az igazi erőssége. Az 1,4 Hdi valami nagyon jól eltalált konstrukció, nem hiába szerelték sok típusba és márkába. Ha jól tudom ez a konstrukció van a TDCI Fiestákban, a C3, C2, Citroenekbe, valamint a Mazda3 asokba más néven természetesen.
Menettulajdonsága kiváló. Kellően nyomatékos a motorja, városban egész jól lehet lerajtolni az ellenfeleket, valamint országúton is nagyon kellemes vezetni. Az igazi ereje olyan 1700 as fordulatszámnál jön meg, mikor kapcsol a turbó. Akkor kellemesen meg tud lódulni.
A kocsi 90 es tempóra van hangolva, ekkor a leghalkabb 2000 es fordulatszámon, e felett exponenciálisan nő a hangja is, ami a gyengébb hangszigetelés miatt elég erőteljes tud lenni párosulva a menetszél zajának ami kifejezetten erős ennél a kocsinál. Sajnos 5-ösben 130 nál már érezhetően hangos valamint elfogy az erő, onnantól már nehezebben gyorsul, de hova gyorsabban rohanni :)
Fogyasztása az valami bámulatos, eddig 4,5 ös vegyes fogyasztással kijöttem mindig. De sok országúttal már 4,2 is megvolt nem is egyszer. Baromi nagy tankja van, szerintem 60 liter majdem belefér, ezzel alap hogy el lehet menni vele 1200km-t egy tankkal. De eddig egyszer fogyasztottam ki a legjobban, akkor 1270 km volt benne és levettük a tankot és még volt benne vagy 8 liter, pedig már feküdt a mutató. Le kellett venni, mert mikor csurig lett tankolva, kinyomta magából a gázolajat, mivel az egyik levegőző cső nem volt rádugva a tank tetején.
Megjárta a Transzfogarast is minden gond nélkül, bár azért kicsit bemelegedett az araszolgatásba mert nagy volt a dugó felfelé.

Igazából a 12 ezer km alatt nagyobb baja nem volt. Csak a szokásos dolgok lettek cserélve benne. Ami a km alapján szükséges volt. Illetve ilyen kopóalkatrészek.
Egyedüli nagyobb hiba az meg az index típusbetegség. De ezt is sikerült megoldani.
Előző gazdája állítása szerint 2 hetente cserélte az ízzókat mert mindig kiégtek, nekem mióta megvan egyedül az egyik oldali tompítottam égett ki, valamint a hátsó ködlámpa votl cserés igaz az égő nem volt kiégve. Itt jegyezném meg néha tud érdekes dolgokat produkálni francia mivoltából, de ennek ellenére is egész megbízható az elektromos rendszere. Még komplett motormosás után is pöccre indult!

Összességében egy nagyon kellemes a híresztelésekkel ellentétben abszolút megbízható, takarékos, kis fogyasztású kellő menetdinamikájú autó a kis Bagira. Pozitívum az első hátsó ködlámpa, a fűthető és elektromos tükör,a jéghideg klíma. Egyedül a hiányzó ABS ami zavar. Mert ilyen felszereltség mellett illő volna alapárban az ABS.

Hibalista

- - Egyedüli meghibásodás a szokásos Peugeot indexkapcsoló típus hibájának előjövetele, igaz én már így vettem. ( 15e-ért megjavították, csak ajánlani tudom a szerelőt!, Kicserélte benne a szalagokat/nyomtatott áramkörös részt/ mert ezek elkoptak, zárlatos, és ezért induláskor lámpa felkapcsolódott, index kialudt random, távolsági, ködlámpa lekapcsolódott magától döccenőben.) - - Ezen felül: - -Szokásos olajcsere,olajszűrő légszűrő, pollenszűrő, gázolajszűrő - Gázolajszűrő ami drágább tétel - - Stabilizátor rúd, kormány összekötő gömbfej, valamint ékszíj volt csere érett, de nem ördögi összegek ezek se.

Ide hordtam szervizbe

Az indexkapcsoló javításán kívül minden házilag lett elvégezve.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 112000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Következő autója? Szerintem marad, esetleg egy 308 as.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 206 1998 (2005)

További ítéletek (505 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)