Apa autója - narancssárga szerelem
Szöveges ítélet
Háttér
Az egész onnan indult, hogy kellett egy autó, ami megmosolyogtat, ha beleülök vagy rágondolok és alkalmas napi használatra. Emellett a garázskiosztás miatt előny ha nem hosszabb 4 méternél. Az érthető, hogy ez az autó megfizethető áron nem tud eggyé válni a családi egy terüvel, amiben 3 gyerek mindenféléjének el kell férnie (habár biztos van aki a Neoplanra gerjed). Maradt tehát az a megoldás, hogy lesz még egy autó. Kicsi, olcsó, élmény, cabrió.
Választás
Mivel az indulása óta olvasom a totalcart, egyértelmű volt, hogy egy ilyen listán a Mazda MX-5 valahol az elején van. Aztán jött a TT, a Mini, egy kis kitérő a Boxster felé, majd SLK és persze a Z4 és az A4 cabrió. Körülbelül 100 órán át néztem autókat, hirdetéseket, webes fórumokat és teszteket. Persze, most sokan azt hiszik hülye vagyok, hogy a vége egy Peugeot 206 CC lett, de elmondom miért nincs igazuk (persze igazuk van, de nem ezért). Szóval ezekből a csodaszép autókból 1 millió forint körüli áron csak az MX-5 és a 206 CC marad. Elméletben van még SLK és A4 ennyiért, de ha olyat akarunk, ami nem csak szívással jár, akkor nincs.
Ezeken túl fontos még azt tisztázni, hogy a Peugeot 206 CC-t gyakorlatilag bármikor, bárhol olcsón meg tudják szerelni, az egyetlen speciális alkatrésze a tető, minden mást nagyszériában gyártottak hozzá. Ez nem mondható el a többiről, mert egy Mercedes vagy Audi szervizben (vagy szervizeléssel foglalkozó helyen) eleve nagyobb az órabér, a Mini és a Boxster pedig még mindezek túl igazán komplikált és különleges szerkezet (ok a Mini motorja egy fokkal elterjedtebb, mint a Boxster szuperspéci, mélyen elásott szerelőkálma). Persze mire ide eljutottam kicsit szívtam a Becsületesnepper vérét (épp hirdetett egy MX-5-öst), néhány ismerősömét, amikor érdekes autókat hirdettek és a kedves feleségem türelmét és jó alaposan igénybe vettem.
Csak hogy tisztázzuk. Az MX-5 sokkal jobb sportautó, mint a 206 CC. Sokkal jobban megy, hátsókerekes, jobban fekszi a kanyart és nagyobb a presztizse. De 2 üléses, a 206CC meg négy. És akinek van gyereke, az tudja, hogy a gyerek nélküli programok esélye töredéke a gyerekes programokénak, szóval röviden: az MX-5 akkor jó, ha csak a gyerek nélkül akarom használni, a 206 CC viszont gyerekkel együtt is buli.
Utána már csak a szín kiválasztása volt hátra (az előnyök és hátrányok miatt a motor mérete nálam nem számított). Sokáig a Rolland Garros sötét zöld metálja volt az élen, a téglavörös bőr belsővel. De aztán megláttam egy narancssárga (Orange Tangerine) szépséget. A belsejében narancssárga betétekkel és a kérdés eldőlt.
Lett egy 12 éves, 80.000km-es autóm. Persze van egy-két újrafényezett eleme, de márkaszervízben javították és 8 éve ugyan abba a márkaszervízbe hordták és ugyan az a tulaja volt.
Vásárlás
A próbaút után a kocsit átnézettem a Peugeot Fábiánnál Budaörsön, kapott egy új tömítést valami szivárgásra, egy új hátsó motortartóbakot és egy új vezérműszíjat. 2 nappal később belekerült 1 gyerekülés és egy ülésmagasító és két gyerekkel nekivágtunk hazafelé vezető 1500km-es útnak.
Gyerekek
Számomra a gyerekek az autónál is fontosabbak, ahogy fent is írtam ez a választásnál is szempont volt. Mivel összesen 3 csöppség szépíti meg napjaim kipróbáltuk mind a hárommal is. A kocsiba kényelmesen elfér 3 gyerek, ha 2 gyerekülésben és egy ülésmagasítón ül. Az egyetlen gond, hogy a vezetőülés mögött nincs sok hely a gyerek lábának, tehát odajön a magasító (a gyerekülés támlája nem megy be a hát számára kialakított mélyedésbe). Ami viszont előnye, hogy mivel nem olyan magas építésű mint egy átlag autó, ezért a földről fel tudják szedni a leesett dolgokat, tudnak maguknak enni/inni adni. Persze ha a hátsó ülésen gyerekek ülnek a tető zárva tartandó, amint 30-nál gyorsabban akarunk menni (szóval nem a szomszéd fagyishoz).
Használat
Az első tényleges használat a kocsi hazavitele volt (1500km). Ez eseménytelen volt, fogyasztás 6.3-7 liter között mozgott a forgalom és a klima használat függvényében (110-130km/h utazótempó). Lehetne pontosabb is, kevesebb is, de nem voltak ideálisak a körülmények a méréshez. A csomagtartó felhajtott/csukott tetővel egész nagy és teljesen zárt, ezért simán elfér benne akár 4 személy hétvégi holmija (4 szabvány kézipogyász-börönd meg az apró).
Menet közben hangosabbnak tűnt, mint vártam, de egy defekt megoldotta a problémát. Került rá egy Fulda gumi (67db) és szinte hangtalanul suhan a gép. Persze ehhez már rákerültek a 16”os felnik is, mert a vásárláskor nekem nem tetsző 15”-ös volt rajta.
Állóhelyben a motornak nincs hangja, gázadásra gyorsan felpörög, dízel után furcsa, hogy húzatni kell, de amúgy teljesen normális. A sebesség váltó persze franciásan laza, viszont határozottan megy a fokozatba, 3700 körül forog 130-nál ötösben.
A műszerfalon van olajhőmérséklet visszajelző (mutatós műszer), ami elég fölösleges, de ugyanakkor jól néz ki.
Ami hiányzik az a tempomat, de ehhez a szériához nem mindig lehet párosítani, mert még nem elektromos a gázpedálja.
1 év alatt 4000 km került az autóba, ami nem sok, de napi 8 km-ekből jött össze leginkább (az első 1500km-t leszámítva). A futóműről írtakat leszámítva nincs vele semmi gond, tökéletesen teszi a dolgát, a fogyasztása városban, lámpától lámpáig araszolva 10 liter (4 km-en van 8 lámpa és 4 egyenrangú kereszteződés, ráadásul kb 15 perc megtenni, szóval nem az autó hibája). De városon kívül a fent írt humánusabb érték.
Ja a nevét onnan kapta, hogy a családi egyterű anya autója (ahhoz nem adtam a nevem) és ez pedig az apu autója a gyerekek szóhasználatában.
Javítások
Az én érzésem szerint, egy futóműgatyábarázás még elkélne a kocsinak, de szerviz szerint ez így van rendben, és konkrét baj nincs csak furcsa.
Emellett egy USB dokkolót akarok a rádióra kötni (most csak Cd-t tud), amit 70-90€ árulnak. Meg persze kéne egy szélfogó.
Újabban a rádió csak zúg, de nem szól, valószínűleg kicsúszott az antenna kabel, de még nem kerestem meg.
Reakciók
Mindenkinek tetszik és sokakból birtoklási vágyat vált ki. Ami a játékos kinézet mellett a praktikuma miatt van. Amikor megtudják, hogy igazából egyáltalán nem drága egy ilyen autó sok ismerős elgondolkozott rajta (de persze venni egyik sem fog).
Szóval így 1 év használat után, ennyit tudok róla mondani. Remélem a továbbiakban is kevés szervíz tapasztalatom lesz és sok örömöm, de majd folytatom és látjátok ti is.
Fórum
Itthon nagyjából halódik a fórum, az indexen alig van valaki, a peugeot206 klub fórumján egy hónap alatt nem hagyták jóvá a jelentkezésem és 4 hónapos a legújabb hír. Viszont nagyon jó a francia fórum (http://www.206cclovers.com/) , rengeteg szerelési leírással (a tető trükköktöl a féltengely cseréig, számtalan tuning és javítási témát átölelve), és persze az angol és német klubok fórumai is hasznosak tudnak lenni.
Hibalista
- Az én érzésem szerint, egy futóműgatyábarázás még elkélne a kocsinak, de szerviz szerint ez így van rendben, és konkrét baj nincs csak furcsa. - Emellett egy USB dokkolót akarok a rádióra kötni (most csak Cd-t tud), amit 70-90€ árulnak. Meg persze kéne egy szélfogó. - Újabban a rádió csak zúg, de nem szól, valószínűleg kicsúszott az antenna kabel, de még nem kerestem meg. -
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Fábián Budaőrs
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
nem volt még rá szükség
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 205 Cabrio | Következő autója? | TT cabrio vagy esetleg MX-5 vagy Boxster |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |