A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 106 (1991-2004)

106 KID 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Tűzpiros Zseboroszlán, Lionkid!

Szöveges ítélet

Kedves Meglepetés!
Hol is kezdjem? Kezdetben voltak a német autók, legalábbis nálam az első sorban, amit még használtan is meg szabad venni, mert megbízható és ugyebár német minőség. Nem is csalódtam bennük jó darabig, mert kompromisszumot kötöttem: Jó motor, megbízható autó, rohadó karosszéria. De ez a véleményem a kor előrehaladtával megváltozott. A német szögletesség már nem előny, hanem kényszerű kompromisszum lett. Ekkor sikerült egy rossz szériás corsa 1.4 swing-et venni. Nem volt leharcolva a kocsi, de...Még hely is vlt benne, és ha ment akkor nem is volt baj, csak hát a gyorsulás? Majdnem a negatív értéket karcolta. Aztán a másik idegesítő hiba egy rejtett immobiliser, amit senki sem rakott bele. Az autó ment egy darabig majd egy bizonyos hőfokot elérve megált és senki sem(még a nagyon okosok sem)tudták, hogy mi a baj. És a 48. leállás után elegem lett. Eladtam és befranciásítottam. Oda neked magyar érzület, nesze neked Trianon, de hát ezek az autók mit tehetnek-tehettek a történelemért? Szóval mindkét opelemet franciára cseréltem. Egy scenic és egy Peugeot.
Családi és dógozós.
Kalandos utam a Peugeotig 1995-ben kezdődött, amikor a családba került egy ilyen kis jószág, bár az 1.4 xt volt és hihetetlenül ment, az alakja pedig lenyűgözött. De aztán el kellett mennie és ...2009-ben sikerült odáig jutnom, hogy én is tagja lehetek az oroszlánfalkának.
Szóval, egy esős napon hosszas töprengés után, mert egy kicsivel újabb autót akartam venni, felhívtam a tulajdonost, hogy megvan e a hirdetett autó? Igen volt a válasz. A kilóméterről érdeklődve a hihetetlen 63000 km jött válaszul. Nem lehet ilyen szerencsém pont nekem, gondoltam, akkor más hibája lesz ennek a kocsinak. Megbeszéltük az időpontot és azonnal kocsiba szálltunk ,hogy indulunk Oroszlánt cserkészni. A szafari jól sikerült, mert Székesfehérvár és Szombathely majdnem Afrikánnyi távolságra van, ha szakad a havas eső. Megérkeztünk, mire a nénike - a tulaj - csodálkozott, hogy ilyen gyorsan viszik is a kis piroskát. Kérdésemre válaszolva elmondta, hogy az ötödik sebességet csak alkalmanként használta, és hogy csak gyári szervizbe hordta. Most hogy nyugdíjas lett, nem éri meg fenntartani. De hála az esőnek még egy hibája van az autónak, nem megy az első ablaktörlő! Mindegy majd csak hazaérünk valahogy. A ventillátor is hol ment hol nem, ez is az alku tárgyát képezte, így 200000 Ft-os baráti áron mellém szegődött az én kis oroszlánkölyköm. Hazafelé menet a város határában kiszálltunk a kocsiból és megnéztük, hogy ne a stekker van-e szétjőve az ablaktörlőnél, pedig az volt, úgyhogy egyik hiba kilőve. Úgy 100-110 körül a váltból nyüszítő hang jött ki, majd otthon a szerelő mondta, hiba nincs, a váltó kopik be, mert nem nagyon használták. 1000 km után megszűnt a nyüszítés.
A fogyasztás 5 liter körül van, alá még nem sikerült menni, de hosszú távon szerintem menni fog.
A néni szerint limitált szériás Kid-ről van szó, mert gyárilag sport kipufogó van rajta, meg belül farmer az üléshuzat. De amúgy fapad, mert még szivargyújtó sincs benne(minek is, ha nem dohányzom). Nagyon kényelmesek az ülések, és elég tágas is, csak a térdem nyomja egy helyen a műszerfal, ha közelebb ülök. Furcsa, hogy a kilóméteróra kb a trabantéval vetekszik, mert benzinszintjelző és ...Semmilyen más adat nincs ebben az autóban, ami felesleges is. Szeretném kicserélni a műszerfalat, mert nekem ez nagyon spártai. A szerelő is kipróbálta és azt mondta egyetlen gond van a kis kocsival, nagyon megy, nem úgy, mint egy 900-as autó!
De ez van, talán nem fogok sírni miatta. Az autó hihetetlen élményekben részesít, ami a menetdinamikát illeti. Nagyon egyedi és egzotikus, igazi peugeot! Egy bajom van: sajnos csak lemezfelnim van, és 3 csavaros a felfogatása. Segítsetek alufelnit szeretnék!!!
Mst megy majd festőhöz a kicsike, mert a lökhárító alját szeretném lefújatni és egy polír sem árt neki.
Egyszóval: Imádom, és PÖZSÓ!

Kiegészítés:
Már megvan fél éve a Kis Piros, és változatlanul imádjuk. Az Istennek Hála azért a Szexárdi gumisnak, aki fel tudott kutatni nekem egy garnitúra alufelnit, óriásit dobott az autón. Megkapta a megígért festést is és még 2 ködlámpát bónusznak. Ha minde igaz, akkor két hátsó kibillenthető ablakkal egészül ki az optikai tuning, plussz még egy lájtos(Lightes) fóliázást is kap. A fordulatszámmérős projekt még tervezési szakaszban van, illetve van egy elvetemült gondolatom is, a hátsó kerekeket szeretném egy kicsit kijebb látni, de nem akarok nyomtávszélesítőt használni, már megvan a terv, csak az a fránya idő???
Hibalista: semmi, csak ülök és indítok, illetve a gyári féltengelyek nem bírták tempót és most 23 év után azok is cserére szorulnak.
Kiegészítés 2: A 2017, a kicsi oroszlánon minden makulátlan, egy rozsdafolt sincs. A lányom kérésére, aki 17 éves lett, ismét napi forgalomba áll, mint első - tanulóautó. Így a kis piros oroszlánykölyök, aki már családtag nálunk, most a lányomnak mutatja meg a vezetés és az utazás örömeit. Mindig megkönnyezem mindkettőt, amikor elhajtanak vidáman, mosolyogva.

Hibalista

- Csak a kopó-morgó alkatrészek, illetve a ventillátor szénkeféje szorult, és az ablakmosó spriccnije állt meg(típushiba). - Az évek folyamán megérett 20 év(!!!) után a kipufogó cseréje.

Ide hordtam szervizbe

Kaszás Sándor Seregélyes, talán az egyetlen komoly és becsületes szerelő errefelé, ajánlom mindenkinek. Illetve S.M.(saját nagam)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1994
Kényelem (7) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 63000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Corsa, Vectra Következő autója? Még nem tudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 106 1991

További ítéletek (86 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)