A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 106 (1991-2004)

106 1.1 40kW 

Az ítélet értékelése
3,8(5 db)

Szeretnivaló Pénzfaló

Szöveges ítélet

Az órája ~90000-et mutatott, amikor megvettem, de van az 190.000 is. Az előző gazdája nem értett hozzá, látszik is rajta. 360.000 Ft volt az ára. Azóta szépen elkezdtem rendbe rakni. A kasztni szép állapotban van, főleg ahhoz képest, hogy 14 éves. Rozsda nincs rajta, csak ott, ahol rosszul volt emelve...
Indításnál a hangja olyan volt, mintha egy mosógépbe szórnál egy marék kavicsot. Egy szerelőnél szépen felújíttattam az önindítót (kefék cserélve, kitakarítva az egész), azóta szuper. Kb. 10 hónappal később az indítótekercsek megadták magukat, ekkor tolni kellett, hogy beinduljon. Még szerencse, hogy könnyű.
A kipufogódob leszakadt a helyéről, cseréltettem a középső csővel együtt, azóta szépen szól és a fogyasztás is jobb. Kb. 10 perces munka volt a szerelőnek.
A 2012-es WTCC-re menet nem bírta az araszolást a 30 fokban - mint utólag kiderült, egyáltalán nem volt hűtése. Hengerfejes lett, ott helyben meg kellet csináltatni, az röpke 40000 Ft volt. Fájt is eléggé, de azóta szuperül hűt (és fűt is az utastérbe - bár ezzel eddig sem volt gond).
A fékek jók, miután a fékfolyadékot kicseréltettem. Kiderült, hogy az egyik fékmunkahenger is meghalt. Ezért jó néha benézni a kocsi alá (kifolyt a kerékre a folyadék, észrevettem).
Jelenleg a futóműve kuka, csörög, nyikorog, kattog, rá kellene költeni kb. 30.000-et + kicserélni a 4 lengéscsillapítót (kb. 10.000 Ft/db) + a kormányművet is ajánlották (kb. 50.000 Ft magában). Egyelőre ráér.
Ami igazán aggaszt most, az a váltón lévő olajfolyás. Korábban ajánlották, hogy cseréltessem a szimeringeket a váltókivezetésnél, remélem csak ennyi a gond. Egy kicsit csepeg is belőle az olaj. 10W40-es Castrol van benne.
4 Hankook nyárigumit is vettem rá, mert előtte csak téli volt hozzá. Életveszély volt tavaly nyáron végig azzal menni, főleg vizes úton, tolta az orrát rendesen. Az előző gazdája biztos észre sem vette... :) A Hankook viszont tapad rendesen, sokkal később (értsd: nagyobb sebességnél) kezd el alulkormányzott lenni.

---A fogyasztása rendben van, egy tankkal kb 600-630 km-t elmegy, olyan 5,5 - 6 liter között mozog, vezetési stílustól függően. Ha nem pörgetem 3000 fölé sokkal, akkor az 5,7 tartható simán.

---Kényelem: tűrhető, nem túl nagy kocsi, de 90%-ban ketten használjuk, így rendben van. Az ülés puha, szép a belseje a kék mintával.

---Vezetés: a motor nem túl erős, de városban elég fürge. Vidéken 90-100-as tempó ajánlott, autópályán 110-nél nem érdemes többel menni. Nem az az ő terepe.

---A fékek lehetnének erősebbek, de teszik a dolgukat. Egyedül a kéziféket tartom gyengének, de lehet már kopottak a betétek.

---A váltó a kuplungbowden csere óta pontos (én is meglepődtem!), egyedül a hátramenetet veszi nehezebben néha (reccccccs).

---A kormányzás az én autómban nem túl jó (kormányműcsere ajánlott), de nekem elég visszajelzést ad az útról (persze nincs túl nagy tapasztalatom, nem vezettem sok fajta kocsit még).

---Futómű: eléggé billegős, puha, semmi sportosság, csak a kényelem (De mint írtam, az enyém kuka. Ha megcsináltatom, összehasonlítom az érzést és frissítem a leírást).

Felmerül a kérdés, hogy autób**iként hogy miért is vettem meg.
1. Mert azonnal megtetszett, mindig is szerettem a 106-ost.
2. Mert ez az első autóm, nincs elég tapasztalatom. (azt mondják mindenki az elsővel szív a legtöbbet)
3. Mert olcsó volt és gyorsan kellett egy kocsi.
4. Mert méretben, teljesítményben, fogyasztásban, kényelemben, designban nekünk pont megfelel (bár egy légkondit el tudnék viselni)
5. Mert nem akartam Suzukit (de lehet jobban jártam volna :) )

Természetesen nem akarok többet francia kocsit ezek után. De ha egyszer jól meg van csinálva, akkor megy szépen. Fogynak már a hibalehetőségek az enyémen is. Szeretni való kiskocsi, nagyon szép és elegáns, főleg feketében, mint az enyém.

Hibalista

- Önindító felújítás: 10000 Ft - Indítótekercsek: 12000 Ft - Termosztát meghalt, hengerfejes lett, hengerfejtömítés csere + köszörülés: 40000 Ft - Kipufogó csere (dob+cső): 12000 Ft +5000 szerelés - Kuplung bowden beállt, kézifékbowdent cseréltettem, együtt 20000 Ft - Fékmunkahenger (jobb, hátsó fékkel volt gond) + fékfolyadék csere: 15000 Ft - Hátsó ablaktörlő takarítás, zsírozás, rendbeszedés: 10000 Ft - Visszapillantó csere utángyártottra: darabja 4000 Ft - Jobb kormányösszekötő csere+futóműállítás: 15000 Ft - Olaj-, olajszűrő-, benzinszűrő-, légszűrő-, gyertyacsere: alkatrész kb. 12000 Ft, szerelés 3000 Ft (de nem romlottak el, csak cseréltem).

Ide hordtam szervizbe

Dóka Lacihoz viszem Debrecenben, senki máshoz. Csak ajánlani tudom mindenkinek, megküzd a kis francia sz*rkupaccal. Mellette van egy kipufogós, hasonlóan jól dolgozik.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Corolla / Golf / nem francia autó
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 106 1991

További ítéletek (86 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)