A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 106 (1991-2004)

106 1,0 XN Classic 

Az ítélet értékelése
3,6(5 db)

A kis Lóri

Szöveges ítélet

Nagyon szeretem ezt a kocsit. Csak egyszer hagyott az út mellett a hűtőrendszer miatt, de nem a kocsi volt a hibás, lejjebb részletezem. Amire nekem kell, pont megfelelő. Egy élmény volt átülni a Trabantból, és élvezni az automata szívatót, meg azt, hogy nem kell télen egy héten többször is takarítani a gyertyákat, mert beköpi. A fogyasztásról: mostanában már nem hajtok annyira, így az átlagom 6 liter, ha tartósan 90-100 km/h-val haladok, még 5 liter sincs, csak városban használva 7 liter, télen az átlag 6,5 liter. A pozitív rekord 5,2 liter (legtöbbet lakott területen kívül, nyugodt tempóban), a negatív 9,2 liter (ez télen volt, csak városban, rövid szakaszokat megtéve sok hidegindítással). Egy tankkal eddig a maximum, amit mentem, 903,5 km volt! Ez köszönhető a kisautókhoz képest nagy tanknak, ami a gépkönyv szerint 45 liter, de volt olyan, hogy teljesen kiürítettem, és lemértem, mennyi fér bele. Pontosan 50 liter!

Az autó mindennapos használatban van. Leginkább városban járok vele, de azért megyek lakott területen kívül is. Autópályát kb. két-háromhavonta lát, amikor elviszem kihúzatni, hogy a sok városi használat miatt keletkezett szennyeződések égjenek le a gyertyákról és a kipufogóról. Ezt mindenkinek ajánlom, aki sokat közlekedik városban. Nemrég viszont volt egy 400 km-es autópályás túra 4 személlyel, végig 130-140-nel autózva. A víz semmit nem melegedett, olajat egyáltalán nem evett, a fogyasztása 6 literre jött ki. Ez több mint jó!
A "kicsinek" full syn motorolajjal 165 a vége, sima 10W40-essel 140-150, terheléstől és széltől függően. De az is bőven elég. Javaslat: felesleges beletölteni full syn olajat, akármit is mond a szerviz! A nem fullos olajjal is olyan halkan megy, hogy 140-nél ki kell szállnom meghallgatni, hogy jár-e a motor!:)

A teljesítménye: 954 cm3-s, 50 LE-s motor. Ne várjunk tőle hungaroringes rekorddöntést. Amúgy nem olyan rossz, én nem tapasztaltam, hogy nem megy fel az emelkedőn, szerintem jól húz, előzni is jól lehet vele, ekkora térfogatú motorhoz képest pont megfelelő.
A kasztni sem olyan gyenge, egyszer véletlenül nekimentem egy akkor néhány hónapos Volkswagen Passatnak, az enyémnek nem lett semmi baja, ellenben a VW-ben 30000-es kár keletkezett. Ennyit a masszív német autókról!

Első ülések kényelmesek, a hátsó nem nagytermetűeknek való, de három sovány ember vígan elfér ott. Úgyis legtöbbet egyedül vagy egy utassal hajtom. Csomagtartó se nagy (215 literes), de nem is ezért van rá szükségem. Nincs benne sok extra: riasztó, központi zár, színezett üvegek, fényszórómagasság-állítás, ennyi. Szervókormány, légzsák, ABS, elektromos ablakemelő, immobiliser, ilyeneket felejtsünk el. De nem is baj, hogy nincsenek, annál kevesebb a hibaforrás. Azért is választottam ezt, mert autót akartam, nem guruló számítógépet. Szervóra nincs is szükség, nagyon könnyű a kormány a kis súly és a keskeny 145/70 R13-as gumiknak köszönhetően. Nagyon bírom benne a teleszkópos motorháztetőt. Ilyen az 500-as Mercikben sincs. A fűtése kiváló, télen a legnagyobb hidegben is pár kilométer megtétele után már fújja a meleget.

Negatívumként az alkatrészeket említhetném. Elhelyezkedésük tipikusan franciás, némelyikhez nehéz hozzáférni (légszűrőcserére is szerelőhöz kell vinnem), a kacskaringós megoldásokat se szeretik a szerelők. Az alkatrészárak nem vészesek, de kevesebből is meg lehetne úszni, ha nem a franciák csinálták volna. Például egy sima hátsó ablaktörlő 1000 Ft, de azt nem lehet rá feltenni, mert csak a 2300 Ft-os megy rá. A hűtőrendszert pedig kettő helyen kell légteleníteni!!!!! A szerelő ezt elfelejtette megtenni. Erre figyeljetek, 106-tulajok, mert ha levegős marad, folyton nyomni fogja felfelé a vizet, kigyullad a vízhőfok-visszajelző, aztán lehet, hogy haza kell vontatni. Ne járjatok úgy, mint én egyszer!

Ezeket leszámítva egy nagyon jó, megbízható kisautó, alacsony fenntartással, tetszetős Pininfarina-dizájnnal. Még sokáig szeretném használni.
Megjegyzés: a hibalista elsőre hosszúnak tűnhet, de csak azért, mert mindent részletesen leírtam. Ha jobban megnézzük, többségüket minden autón meg kell csinálni, a meghibásodások pedig egyáltalán nem voltak nagy és költséges javítások.

A végére egy jótanács minden autósnak: a szervizeket kerüljétek el nagyívben! Csak nagy szöveg van, meg horror árak! Keressetek a lakhelyeteken egy szerelőt, akinél végig lehet nézni a javítást, közben pedig kérdezni. Megéri!
Az összegzésnél a szerviztapasztalatra azért nem egyest adtam, hogy ne húzza le az átlagot, végülis ez nem az autó hibája.

2008 októberében volt egy koccanásom. Pesten járva fékeztek előttem, én is fékeztem, de megállni már nem tudtam, így belecsúsztam egy Peugeot 307-be. Főbb alkatrészek (motor, váltó, hűtő, futómű) nem sérültek, a 160 km-re lévő otthonomba simán hazaértünk autópályán. Odahaza szakemberekkel történő konzultálás után ez derült ki: motorháztetőn lévő jel behajolt a zárhídba, mindkettő csere + fényezés. Első lámpák tartófülei eltörtek, egyiket meg lehetett volna menteni, végül úgy döntöttem, mindkettőt cserélem. Hűtő légterelője (másnéven diffúzor) és a hideg levegő bevezető cső eltört, azt mondták, érdemes cserélni őket. Bementem a helyi Peugeot-szalonba. A következő árajánlatot kaptam (mind eredeti gyári alkatrész):
- motorháztető 75000 Ft
- zárhíd 24000 Ft
- diffúzor 6700 Ft
- hideg levegő bevezető cső 6400 Ft
- lámpa 20450 Ft/db
Összesen 153000 Ft lett volna, plusz a lakatosmunkák és a fényezés, amire előzetesen kb. 50000-et mondtak. Mivel a hibás én voltam, így a biztosító semmit nem fizetett volna, ezt nem vállaltam be. Megkezdődött a telefonálás, neten keresgélés bontott alkatrészek után. Érdeklődtem az öttevényi és nyúli általános bontóban, a szekszárdi francia bontóban és a debreceni Peugeot bontóban. A sok ajánlatot áttekintve ez lett a végeredmény:
- motorháztetőt hoztam Krázéktól Öttevényről, 24000 Ft
- első lámpákat Vaterán találtam, postázva 13220 Ft
- a többit a debreceni Peugeot bontóból, a Bocskai és Fia Kft.-től hozattam meg: zárhíd 12000 Ft, hűtő légterelő 2500 Ft, hideg levegő bevezető cső 2000 Ft, (ekkor még 20%) ÁFA 3300 Ft, posta 1980 Ft. Szumma 21780 Ft.
Eddig csak az alkatrészek kerültek 59000 Ft-ba. Ezután lakatosmunka 15000 Ft, fényezés 45000 Ft. Ez ráadásul nem is sikerült túl jól, látszódott némi árnyalateltérés. Összegezve az egész procedúra 119000-be volt + a biztosítási bónuszom csökkenése (B3-ról B1-re) következtében megemelkedett díj (ezt viszont számszerűsíteni nem tudom). Ennyi többletkiadás egy apró figyelmetlenségért. Vezessetek körültekintően!

Még megvolt a kocsi, amikor elhatároztam, hogy kell nekem egy régebbi nagy Mercedes. Ezt a sztorit itt nem részletezem, lényeg az, hogy 2009 márciusában meghirdettem eladásra (ekkor hétszázezerért volt fenn). Több komolynak tűnő/komolytalan érdeklődés és az ár folyamatos csökkentése után a következő év májusában vitte el valaki 430 ezerért. Hiába, a válság! Bár azóta már állítólag kilábaltunk belőle.

Hibalista

- Voltak a kötelezően cserélendő, illetve kopó alkatrészek: - olaj- és szűrőcsere szigorúan évente, illetve ha előbb értem el, 10000 km-enként (egyszer 10W40-es Opel gyári olajat rakattam bele {boltban 4500 Ft/5 liter}, aztán áttértem az ugyanilyen Shell Helixre. Első alkalommal benzinkúton a 4 literes 11000 Ft, majd neten rendelve sorban 7000 Ft, 6400 Ft; szűrő sorban 2000 Ft, 2300 Ft, 1700 Ft; munkadíj kétszer 1000 Ft, utoljára ingyen volt) - légszűrőcsere minden második olajcserénél (2100 Ft, majd 2400 Ft) - 15 darab műszerfalizzó cseréje (szervizben 7300 Ft; nem tudom, mit szöszmötöltek rajta egy órát!) - vezérműszíj, szíjfeszítő, első főtengely-szimmering, vezérműtengely-szimmering cseréje (helyi mesternél mindennel együtt 27000 Ft) - ablaktörlők 2x (két első 2500 Ft, hátsó 2300 Ft) - két első és egy hátsó helyzetjelző izzó kiégett (2x50 Ft és 65 Ft) - hűtőfolyadékcsere (az anyagot én vittem, ötliteres kiszerelés 2000 Ft, munkadíj 500 Ft) - 2007. áprilisában lejárt a műszaki. Az előzetes állapotfelmérésen két hibát találtak: jobb alsó golyóscsap elkopott és a hátsó fékek között nagy volt az ingadozás. Ezek javítása 9500 Ft-ba került. A vizsga 12000 Ft, zöldkártya 9700 Ft, teljeskörű mosás 3000 Ft. Mindent összevetve 35000 Ft volt. - az eredeti, 9(!) éves akkumulátor tönkrement, cserélve (15000 Ft) - duda (szintén eredeti, 9 éves volt, csere szereléssel együtt 4800 Ft) - 2009. áprilisában ismét műszakiztatni kellett. Az előzetesen a hátsó fékeknél és a kéziféknél gyenge volt a fékerő. Szerencsére csak ki kellett tisztítani, ezt 4000-ért csinálták. Utána vizsga 15000 Ft, zöldkártya 7200 Ft, teljeskörű mosás 3900 Ft. Összesen 30000 Ft volt. - - Tényleges meghibásodások: - ékszíj (már megvételnél nyikorgott, csere szervizben kb. 9000 Ft) - vezetőoldali ajtóról leesett a díszléc (ki kellett cserélni a 6 db elfáradt műanyag fogat, ezek ára kicsit sok, 200 Ft/db) - valami összekötő a kipufogónál (szereléssel együtt 3000 Ft) - kisebb sérülés az alvázon egy farönk vagy nagy kő miatt (egy helyi karosszériás 3 nap alatt és 20000 Ft-ért akarta megcsinálni, egy másik kikalapálta 1 óra alatt 1500 Ft-ért. No comment!) - futóműállítás (4000 Ft) – remek magyar utak! - vezetőoldali központi zár motorja zárlatos lett (maga az alkatrész 4000 Ft, de 13000-et fizettem, mert az árban benne volt a szerviz által összegányolt vezetékek rendbetétele is) - indexrelécsere (2800 Ft) - bal féltengely-szimmering csere és némi váltóolaj utántöltés (alkatrész 2600 Ft, munkadíj 3000 Ft) - fékezés után, ha felengedtem a fékpedált, nyikkant egyet (szerelő leszedte a fékdobokat és bekente valami pasztával, 1500 Ft) - a váltás minden sebességben akadozott. A „bűnös” egy nem szabályos gömb alakú alkatrész volt, ami hozzá volt ragasztva egy másik alkatrészhez, így ezzel együtt lett cserélve eredeti gyárira. Az alkatrész nevére már nem emlékszem, talán fokozatválasztó, de nem biztos (munkadíjjal együtt 15000 Ft) - kipufogó kilyukadt a katalizátor mögött, és olyan hangja lett, mint egy sportjárgánynak (helyi kipufogós meghegesztette 3500 Ft-ért) - újból kilyukadt a kipufogó, változatosság kedvéért ezúttal a katalizátor előtt (hegesztés 5000 Ft) - most közvetlenül a hátsó dob előtt jött szét a kipufogó (hegesztve 5000 Ft-ért). Azt hiszem, megérett a cserére a rendszer. - csomagtartót nem lehetett nyitni (cserélve lett a csomagtérzár, bontóból postán rendelve új kulccsal együtt 9000 Ft + a szerelés 2000 Ft) - szelepfedéltömítés-csere és a dobfékek újbóli bekenése pasztával (alkatrész 2650 Ft, munkadíj 3000 Ft) - - Nem igazán hibalista, de költeni kellett rá: - 4 darab sárfogó gumi felrakása (szervizben kb. 16000 Ft) - 4 darab új téligumi (helyi gumisnál szereléssel együtt 34000 Ft) - króm kipufogóvég felrakása (szereléssel együtt 3000 Ft) - fékmérés, lengéscsillapító-ellenőrzés (szervizben 3500 Ft) - alvázkezelés (14000 Ft) - a régi, ütött lemezfelnik helyett egy bontott garnitúra (centírozva a 4 darab 6000 Ft) - 3 csavaros alufelnik a nyárigumiknak (nem volt egyszerű találni; 5 darab gumikkal együtt 57000 Ft). - a szélvédő kapott egy kavicsot. Az autóüvegező 1000 Ft-ért csinálta meg, de kb. 3 hónap múlva kiesett a tömítő anyag. Visszavittem, az újbóli "javításért" nem kért semmit, viszont az üveg ugyanolyan maradt. Elvittem egy másikhoz, itt 3500 Ft-ot kértek, de legalább jól kijavították. Elsőre is ide kellett volna mennem. - utólagosan beépített riasztós központi zár távirányítójának gumi része elszakadt (cserélve 1200 Ft-ért) - ugyanezen távirányító egyik gombja beragadt (cserélve 1500 Ft-ért) - idetartoznak a balesetben cserélt cuccok is, lásd szöveg.

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Lux Kft. Győr, Külső Veszprémi út. Itt vettem az autót és utána egyszer voltam itt javíttatni. Soha többet nem megyek ehhez a rabló bandához! Drága, lehúzós, olyat is számláz, amit meg se csinál, mosolyogva vernek át, 10 perces munkáért is kiszámlázzák az egy órát, reklamálást valamilyen ostoba indokkal elutasítják. Az alkatrészek kb. háromszor többe kerülnek, mint máshol. A legdurvább a 7000(!) Ft-os óradíj (2005/06-ban ez még sok volt, ma már olcsó lenne). Mindenki kerülje el! (Ez könnyű lesz, mert úgy tudom, azóta már megszűntek, amin nem is nagyon csodálkozom.)

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Helyi autószerelők, karosszériások, villamossági szerelők, autóüvegezők. Nem könnyű megtalálni azt, amelyik hozzáértő, megbízható, megfizethető. Némelyikük kissé kényelmes, ezért a 9-es.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 80000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 39000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Trabant 601 Következő autója? Mercedes W124 250D 1992-es
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 106 1991

További ítéletek (86 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)