Attól még lehet jó.....
Szöveges ítélet
Attól még lehet nagyon jó az autó, hogy a Párom reggelente az oviba menet hideg motorral lassabban tud dombot mászni. Ez oly mértékben bosszantja, hogy az autócserén gondolkozik. Előtte egy 125 lovas 1.8-as astránk volt, az nagyon bejött neki. Tény, hogy 2000-es fordulat alatt nem versenyautó, de utána egész jól húz.
A lomhaságával szemben egy csomó jó tulajdonsága van. A gyerekek imádják, mert jól kilátnak.A felszereltségével sincs semmi baj (multikormány, állítható gerinctámasz,...). A fogyasztása nagyon barátságos 6,5l körüli, de ha a mutató ekerüli a 140-et a fogyasztása is látványosan megnő. Már lerágott csont , de attól még igaz, hogy a csomagtartó mérete már- már pazarló. Két gyerkőc teljes felszerelésével, ami nem kevés, sem sikerült még megtölteni.
Egy kis üröm az örömben, hogy két olajcsere között a motor 1 liter olajat fogyasztott. Olajfolyás sehol, ez ilyen. Tárolórekeszből lehetne több is. Az ülések oldalában jókora tárolók vannak, de használatuk menet közben nehézkes. A kézifékkar alatti tároló pedig szinte használhatatlan.Nekem az ülőlap hossza egy kicsit rövid, (183-cm magas vagyok).
Összességében egy szerethető családtag. Családfőként nekem bevált.
Elkerülve a 170.000km-t beütütt a rettegett, és ítélet író társaim által oly buzgón emlegetett krach: az ADAGOLÓ végérvényesen megadta magát. Kishíjján szívinfarktust kaptam, mikor a márkaszerviz közölte, hogy ez 270.000 kemény magyar forintomba fog kerűlni.
Mivel egy meghibásodott, eladhatatlan autóval nem tudtam mit ketdeni így fizettem, és egy héten múltán kaptam egy csodálatosan működő kis "drágaságot".
A gyors és megbízható javítás a keceli adagolószerviz dolgozóinak köszönhető.
Az adagoló felújítás után a hátsó féknyergek is elkezdtek furcsa hangokat adni, de ennek a javítási költségéről már jobbnak láttam lemondani, így túladtam az autón.
Mindezek a hibák ellenére, én még mindíg azon a véleményen vagyok, hogy a hibákat leszámítva egy összességében szerethető autó a zafira.
Hibalista
- Első-,hátsó fékbetétek
- Akkumulátor
- Adagoló
- Hátsó féknyereg
Ide hordtam szervizbe
Nem márkaszervizbe hordom az autómat, hanem egy igazi szakihoz. Benne sokkal jobban megbízom. Egy-egy szervizlátogatás alkalmával rendszerint felhívja a figyelmem a következő esedékes javításra, ha van ilyen.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 147000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra F | Következő autója? | Hyundai i30 1.6 crdi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |