Gyönyörű, dögös ribanc
Szöveges ítélet
Munkához vettem 2007 nyarán a Weltautótól. Szerelem volt első látásra, bár amikor be kellett fizetnem a biztosítást, kicsit elszomorodtam (bár csak 125 LE, de 2000 cm3 feletti). 94 000 km volt benne, ami a kocsi állapota és a Weltautó garanciája alapján abszolut hihető volt.
Kereken 40 hónapig volt nálam, addig 120 000 km-t tettem bele. Sosem hagyott cserben, volt hogy napi több mint 1000 km-t is megtettem vele gond nélkül.
A fogyasztása ideális volt, egy rövid periódust kivéve stabilan 6,5 l/100 km alatt maradt. A rövid periódus pedig a 2 hónapos elkoszolódott porlasztócsúcs időszaka volt (144 000 km táján), akkor elérte a 7-7,5 litert is.
A fogyasztáshoz persze hozzá tartozik, hogy ésszel volt vezetve, és autópályán tartósan 140-et tartok tempomattal (persze csak Németországban).
Típushibái két csoportba sorolhatók:
- elektronika: a CANBUS rendszer átka, hogy az iszonyatosan megbonyolított elektronika többször (havi 1×) safe módba rakta az autót (max. 2000-es fordulat ill. 120 km/h sebesség) amiről csak újraindítással feledkezett meg. Ez az újra indítás pl. éjszaka esőben, autópályán elég vicces. Miután kicseréltem az akksit, az esetek ritkultak.
- futómű: agyonbonyolított futómű, a lengőkarok nagy része egybeépített szilentekkel csak kompletten cserélhető. A Bp.i utak miatt minden javítás után kevéssel a kopogások, nyikorgások újra visszajöttek.
A fentieken kívül csak tipikus fogyó-kopó alkatrész problémák voltak.
Alkatrészekből sokat lehet találni Vaterán, ebay-en, bontókba. Általában a gyári alkatrészek ára horror, és sok alkatrészből nincs utángyártott.
Nagyon szerettük, amikor eladtuk az egész család megkönnyezte. Mindenkinek ajánlom aki családdal akar egy nagy csomagtartós strapabíró autót.
Autokereskedőtől a vásárlást csak fenntartásokkal ajánlom, mivel a 4-7 év közötti Vectrák érdekes módon mind 90 000-120 000 km között futottak, ami határozottan "gyanús".
Hibalista
- Fűtőventillátor ellenállás 2×, 16 000 Ft/db - Intercooler levegőcső 2×, 60 000 Ft/db, mivel a gumicsőhőz meg kell venni a komplett csőrendszert a turbó és a hűtő között - Futómű alkatrészek (lengéscsillapító, stabilizátor pálcák, lengőkarok, talpcsapágyak) a Bp.-i utaknak köszönhetően. Mindig megmaradt némi kopogás. - Porlasztócsúcs csere 120 000 Ft - Olajgomba csere 12 000 Ft - elektronika hisztik (néha lement safe módba, mai újraindításra megjavult) - Turbó olajcső: 22 000 Ft - CIM- kormánymodul 60 000 Ft+ szerelés - már nem csináltattam meg - Kartervédő pótlás műanyag elveszett, acél pótlás 30 000 Ft -
Ide hordtam szervizbe
Schiller Opel 2× volt náluk az autó. Drága lehúzós banda Olajcserénél elszakították a leeresztő csavar menetét, de ahelyett hogy szoltak volna, visszabuherálták.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Szeles Gábor (Dunakeszi) Nagyon sok munkája van. Nagyon korrekt, alapos. Megbízhatóan elvégez minden feladatot, korrekt áron. Megfelel neki ha az ügyfél viszi az alkatrészt. Mindenkinek ajánlom.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 94000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia 1.9 TDI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |