"A VECTRA"
Szöveges ítélet
"Fekete betondarab" névem már írtam 2008 májusban! Ekkor még 3000-es V6-os diesel Vectrám volt! Szerettem de 4,5 évesen elérte 300.000-et szinte semmi hibával. Eladtam! Most már pihenhet! Következő autónak ígértem egy OPC-t. Hát megvan! Egy tesztlapban az író így minősítette: "Ez az Őrült családapák autója" két gyerekkel családapának mondhatom magam! Sokáig kerestem, alkudtam-vártam-alkudta-.stb! És jó áron 1650 km-el 1 éves magyarországi bemutató autóként megvettem! Nem volt mit tenni!
Ez már 280 lovas, 360 Nm-el!!! Természtesen ez is majd megkapja a maga kis chipjét, azt mondják 320Le-re fel lehet húzni, de egyenlőre ez is elég!
A vasat én inkább egy műszaki csodának tartom, a motorja is gyűnyőrű látvány, a turbójáról nem is beszélve! Nagyon komolyan megtervezték a hangját, a 2900-as V6-os erőmű iszonyúan kellemes mély-érces hangot ad. A tökéletes az benne, hogy 140 felett ez a mély, hang ami hosszú uton zavaró lehet, ill. a hang más sportgépekben jobban felerősödik, itt elhalkul. Szinte nincs hangja! Természetesen 140-ig egy magamfajta, megőrül ettől a szinfónikus zeneorgiától. Ettől szebb hang nincs!
Kényelmi és dekorációs szempontok alapján egy GTS Vectra szintjén van, de a Recaro ülések nagyot javítanak az OPC-n. A Futóműve más mint a többi Vectráé, szerintem sebességfüggő, iszonyatosan felkeményedik nagy sebességnél. A kanyartartása tökéletes a 235-ös peres abroncsok, 18"-os felnin hatásosan tapadnak! Viszont nagyon gáz, hogy elsőkerekes! A futóművön szerintem semmit sem változtattak a sima GTS-hez képest, 0-ról gyorsulni padlógázzal nem lehet. Ekkor szinte széttépi az elejét, kezelhetetlen, kormányozhatatlan az egész! Ide 4 kerék meghajtás, kell, vagy hátsó. Ehez a súlyhoz erős a motor az elektronikai szabályzás meg semmit nem ér! Kiugrik az autó a vezető kezéből. Lassan gyorsítva, 60-nál, jöhet a második, ez 120-ig lazán mehet! Ez 1-2 másodpercnek tűnik! Gyári adat szerint 6 sec alatt van százon, ezt szerintem tudja is, ha nem padlózom le 0-nál. 50-60 km/h-tól viszont ráfekszik az útra és repít egészesn 230-ig. Gyakorlatilag eddig úgy gyorsul, mint 80-ról 140-re! Döbbenetes! 230-tól lenyugszik, de még ekkor is húz. Külföldi autópályán, ahol nincs sebesség-korlátozás, óra szerint 275 környékéig mentem vele! Ekkor már zajlanak az események, ezért pontosan nem lehetett látni! Azt tudom, hogy egy M5-os BMW lemaradt, Nyílván az 500 pacijával Ő lett volna a jobb, csak az szegény 250-nél leszabályoz, ebből meg kivettük ezt a kis határoló kütyüt. A helyzet az, hogy 220-ig komoly ellenfél voltam, azután a BMW 250-ig lenyomott, dehát abból kidobták a horgonyt az OPC pedig horgonytalan. Szóval nincs mit szégyenkezni, sőt a buli végén vészvillogóval búcsuztunk egymástól.
Fogyasztásról felesleges írni! Ha hétköznapi módon sportosan jár vele az ember 12 liter átlagban, de nekem ilyen nem szokott lenni, ha beleülök 16-17 litert biztos megetetek vele De hát ez azért van megalkotva, hogy tapossa az ember! Egyébkét csak hétvégeken járok vele, hétközben a céges kocsit hajtom! Ami természetesen szintén egy Vectra (bővebben: Cosmo, 3000, V6 CDti, OPC-line2, 184 Le) Ez is komoly, de erről majd máskor!
Hibalista
- Semmi! (nem is fog)
Ide hordtam szervizbe
Opel márkaszervíz 1-szer
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 1650 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Vectra GTS, 3000 V6 Cdti | Következő autója? | Insgnia OPC 300LE |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
