424 g?zmozdony
Szöveges ítélet
Az autó a távoli Hamburgból jött velem haza, az utat ismerkedéssel töltöttük...Itt érzékeltem el?ször a navi áldásos tevékenységét, hiszen odafele repül?vel mentem. Érdekes széria, Magyarországon ilyen kivitelt/felszereltséget nem láttam. Shadowline: négyajtós kasztni, de GTS jelleg? felnik GTS-re jellemz? fekete fényszórókeret, index, féklámpa. Elég dögös. Izgalamas a bels? felszerelés is: hátsó elektromos ablak nincs, hátsó bels?világítás nincs, tempomat nincs, ellenben van navi, beépített telefon, színes képerny?s fedélzeti számítógép, teljesen elektronikus kétzónás klíma, cd tár, és egy meglep?en igényes hi-fi, mindez egy évesen tokkal vonóval 4.5M (!) ft-ért. ami megfogot, ez az egoista, technokrata berendezkedés. Mindent a vezet?ért, azaz értem...:-) Mivel az utak 90%-ában egyedül vagy ketten ülünk benne, kevéssé visel meg pl. a hátsó elektromos ablakemel? hiánya. (a hátsó fej-és lábtér, a hátsó leveg?befúvók azonban tesznek róla, hogy az oda szorult utasok mégse éljék meg büntetésként az ott eltöltött id?t)
A motor: 2.2dti 125 ló, ami érzésre nem, vagy csak alig kevesebb az új 150 lovas 1.9 cdti-nél (azt is próbáltam) A hangja -ami nagypapámat jóles? nosztalgiával egy Hoffer traktorra emlékeztette- csak kívül illetve lehúzott ablakoknál er?s, a szigetelés megoldja. A nyomaték remek, emelked?n alig akad ellenfele. Pont ezért rugalmas is, nem kell folyamatosan keverni az olajat, hosszabb úton az ötödik sebesség majdnem mindenre elég. Az egész autó "kapaszkodós" amit én imádok benne, érzem hogy vezetem. Pl.: A kuplung nem jár úgy, mintha az ember sz@rba lépne, a kormány szervója nem kelt üresjárat érzést, a váltókart lendületesen kell kezelni, a motor rezgése finoman átjön a kormányra, a futóm? feszes, az ülések kemények, de nem fárasztóak, még hosszú úton sem.
ÁRNYOLDALAK: A Totalcar munkatársai által oly sokat szapult elektronikus index (kis lehúzás három villanás -sávváltás- nagylehúzás kint marad, de ha gyanúsan sokáig kell villognia, kikapcsol) amit valóban nehéz megszokni, de én, egy év használat után már csöndesen a sarokban talán azt is merném mondani, hogy praktikus... mivel az infocenter nagyon elektronikus, nagyon modernikus, nagyon innovatívikus, ezért nagyon hisztérikus is. Pl.: a kikapcsolás néha csak többedszeri próbálkozásra sikerül, mivel egy-két másodperc múlva gondol egyet és visszakapcsol. ha kikapcsolt állapotban felhívnak a telefonon, bekapcsol a rádió. (csk menet közben) stb. A legnagyobb problémám is ebb?l adódott az autóban, mégpedig a riasztóval...
Úgy látszik Ott Messze Át a risztó nem alapfelszereltség, így ebben a gépben sem volt. (hogy spórolás, szükségteleneség, vagy túlzott bizalom az oka, hát...) Azonban kis Hazánkba érve én szükségét láttam egy ilyen kütyünek, amit meg is rendeltem a kaposvári szervíznél. Korrektek voltak, az egyik lengéscsillapító szivárgott, mellékesen garanciában kicserélték, beszerelték a riasztót, és itt kezd?dött a kálvária...
A számítógép nem volt hajlandó fogadni a gyári (!) riasztót.
Elárasztotta hibaüzenetekkel a szerel?ket, és bekapcsolás után két három perccel elkezdett üvölteni... Az egész stáb értetlenül állt a probléma el?tt, nem tudtak vele mit kezdeni. A folytatás három hónapon keresztül tartott -szoftverfrissítést megvárjuk, újra kicseréljük a bc modult, konzultálunk a pesti központi okosokkal, stb.- Átlag három hetente bepróbálkoztak valami újjal, de ez a hisztis qrva nem akarta az igazat. Végül sikerült megoldani a dolgot, amit meg is ünnepeltünk. Ez a hosszadalmas huzavona talán a szervíz ázsióját látszik rontani, de én másképp látom. A társaság mindent megtett, nem adta fel, és a végs?kig készséges volt.
Összesítve: Az autó kicsit esetlen, a tökéletest?l messze van, de épp´ ezért szerethet?. A tökéletest csodálhatjuk, de csak a tökéletlent szerethetjük. Az embernek az az érzése, hogy egy nagy böhöm vasban ül, ez számomra jóles? biztonságérzetet ad, de lehet hogy a kifejlett megalomániám az oka, és más számára egyszer?en ormótlan. Takarékos, lendületes, hosszú utakra ideális, igazi utazó-autó. Ja, a szervíz intervalluma 50.000 km.... Sajnos két nap után már módosítok, mert nagy elfogultságomban elfelejtettem valamit, ami pedig említésre méltó. Az autó random, átlag havonta egyszer, de néha kétszer átkapcsol vész-üzemmódra, azaz nem engedi a fordulatot 2300-nál feljebb, nem gyorsul, és max.120! az ideiglenes megoldás igen egyszer?, tiszta windows: megáll, kulcs ki, kulcs be, gyí! A hibajelentést még nem sikerült letölteni, mert tizenvalahány indítás után törl?dik, és persze amikor szerel?höz megy, el?tte nem produkálja. Ha kiderül az oka, megírom. (gyanítom ellen?rzési hiba, néhányszor azt is kiírta a fedélzeti számítógép, hogy kiégett a jobb tompított, pedig az ég világon semmi baja...)
Hibalista
- Egy lengéscsillapító: garancia.
- Egy új gyári riasztó beszerelése: 150E ft, és rengeteg ?sz hajszál úgy nálam, mint a szervíznél.
Ide hordtam szervizbe
Opel Kaposvár
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | escort | Következő autója? | majd meglátjuk |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |