A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Vectra (1988-1995)

Vectra 2.0i 

Az ítélet értékelése
2,5(2 db)

Nincs másik alternatíva

Szöveges ítélet

Nos talán sokakat megrémít mennyi mindent kellett szerelni az autón. Persze a 123000km-t az óra mutatta, de ki hiszi ezt el? Nos amit nem csinált meg az előző tulaj(ok) (volt néhány) az autón azt én megcsináltattam, illetve még annál is többet. A koránál fogva az összes kopóalkatrészt kicseréltettem, mert ugye szervíztörténete nem volt a kocsinak. A többi, nem kopóalkatrész pedig olcsón beszerezhető. Szóval az autó "restaurálása" 3 hónap alatt lezajlott. Azóta gond nélkül használom. Nem csoda, hiszen szinte minden új rajta. Azt kell, hogy mondjam, hogy igen jó minőségűek és viszonylag olcsók az utángyártott alkatrészek. De sok dolgot gyáriként is meg lehet venni olcsón. Illetve a NAGY ELŐNY: A BONTÓ! Az autó a saját árával+a felsorolt cuccokkal+a szervízdíjjal=1300000Ft.
Sok? Talán. De van egy tényleg újszerű állapotban levő autóm, napfénytetővel, xenonnal, központi zárral, gyári vonóhoroggal, ABS-szel, rengeteg hellyel, kényelemmel, óriási csomagtartóval. Sokan megírták már mennyi minden elfér az ötajtós változatban. Nos a hír igaz. Tetszik, hogy a csomagtér és a kesztyűtartó meg van világítva. A hátsóablaktörlő az ötajtós verzión nagyon tuti. Van akinek a szellőzés vezérlése nem teszik. Itt arra gondolok, hogy hova fújja a ventilátort a levegő. (Szélvédő, fej vagy láb.) Szerintem ötletes és ráadásul jól is funkcionál. A fűtés is kiváló, még nagy hidegben is hamar felmelegszik. A hosszú út 4 felnőttnek nemhogy fárasztó, inkább felfrissítő. Azért is vettem a néhány sportosabb dolgot a kocsiba, hogy némi motorhangot halljak, de 110-nél még így is igen kellemes a zajszint. Kényelemre miért kapott 9-cet? Mert nincs benne klíma. Nekem ugyan nem hiányzik, de 10-et így nem kaphat. A napfénytető számomra jó alternatíva. A futóműve megfelően kényelmes, és egyben stabil is. Sínautó? Kb. Na jó! Nem csúcs technika, de annál sokkal jobb, mint amilyen nevetségesen olcsó. Ráadásul úgy tűnik strapabíró is. A motor nem eszi az olajat egyáltalán. A váltó mintha új lenne. Ezt igazából nem értem miért? Lehet, hogy tényleg igaz a 123000km? Á az kizárt! Talán sok autópályát látott, ami nem feltétlenül jelent rosszat. És a fogyasztás? Nos én nem kétlem, hogy egy városnak titulált faluban 9 literrel eljárkál. Nekem Debrecenben 11 liter kell neki. De ezt inkább a javára írnám, mint ellene. Aki debreceni az remélem sejti miért. Amúgy is ennyi a gyári adat. Na de azt még én sem akartam elhinni, hogy négy átlagban 95+ kilós emberrel, meg csomagokkal, Debrecen-Budapast a 4-esen 6.7liter átlagban. Hadd ne írjam milyen átlag sebességgel. Erről csak annyit, hogy így már kezdem elhinni a gyari 5.9-es adatot 90-nél. Csak a 90-et nehéz tartani. Nem rossz egy 14 éves 2 lityós motortól. Ja és a CO:0.01 3110RPM-nél. (Határ:0.3) Akkor ez most EURO2-es vagy EURO12-es motor? Az autó teljes költsége egy hónapban: kötelező biztosítás+benzin. Ez legtöbbször kb.: 20-25 ezer Ft. De ha mégis többet mennék vele, hát istenem 35000Ft. Más autónak csak a törlesztője ennyi és akkor még be sem indította a motort. Lásd édesanyám Fabia-ja. De legálább az keveset fogyaszt és szintén megbízható járgány.
Azért a kisördög bennem van. Olvasgatom a népítéletet, meg nézek más típushoz alkatrészárakat. S rá kellett jönnöm, hogy az újabbak közül is tudnék venni olyat, ami kevesebbet fogyaszt, hasonlóan begbízható, s olcsó hozzá a nem csak kopó alkatrész. Mert ugye CASCO nálam kizárva. De mennyivel lennék előrébb? A némileg kevesebb fogyasztással. De drágábban venném meg, azon is volna mit felújítani. És hogy többet nyújtana mint a mostani? Kétséges. Lásd(Skoda Fabia, Dacia Logan, Suzuki Swift I, Ford Focus). Volt szerencsém közülük néhányhoz. Köszönöm, de most még inkább nem. Egyszer persze muszáj lesz, de remélem minél később. A többi meg nekem túl drága.
Nem írtam még a rozsdáról, pedig OPEL-nél ugye ez nem szokatlan jelenség. Nos ott, ahol lennie kell ott nekem is van. De ez legyen a legtöbb gondom vele.

A képeken még nem látható a sportdob, meg az új hátsó lámpa. A drágább alkatrészeket érdemes Németországból megrendelni. Sokat megspórolhatunk időben és pénzben is. S még valami. Fájó szívvel ugyan, de azt kell mondanom, hogy ez nem egy városi autó. Szűk helyeken is elfér, meglepően fordulékony, s még nem is a fogyasztás a baja. Egyszerűen szerencsétlennek kínszenvedés a városban tötymörögni. De hát a robogót meg nincs hova tennem, télen meg ráfagynék. Ígyhát számomra mégsincs más alternatíva.

Hibalista

- Ezek romlottak el:
- Középső kipufogó dob:16000Ft
- 2 hátsó lengéscsillapító gázosra cserélve:14000Ft (2db)
- Hátsó ajtó teleszkópok:6500Ft
- Szívócső (előző gazda hanyagsága miatt):6000Ft
- Kézifék huzal:3000Ft
- Vészvillógó kapcsolója:2500Ft
- Szelepfedél tömítés:1400Ft
- Féklámpakapcsoló:2500Ft
- Első futőmű szilentek: 6000Ft (összesen)
- Kormánymű:8000Ft (bontott) azóta is kiválóan működik
- Termosztát:1600Ft
- Lambdaszonda:28000Ft
-
- A többi tuning vagy azért lett megcsinálva, hogy biztosan ne legyen vele gond:
- Kuplung szett: 48000Ft
- Komplett fék generál: 50000Ft
- Hátsó sportdob
- Direkt szűrő
- Xenon fényszórók
- Hátsó lámpa
- Téli és nyári gumigarnitúra
- Alufelni készlet
- Bőr kézifék és váltószoknya
- Pótféklámpa
- Elektromos antenna

Ide hordtam szervizbe

Bartik Zsolt nevű barátomhoz hordom még most is, ha van valami. De szerencsére csak olajcsere okán kell mostanában látogatnom őt. Nagyon jól és megfizethetően dolgozik.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1993
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 123000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? 120L Következő autója? Ford Focus 1.6???
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Vectra 1988 (1988 - 1995)

További ítéletek (245 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)