Lomha mint egy lendkerekes autó,de makacsul megbízható.
Szöveges ítélet
Amikor 2002-ben megvásároltam, kis csalódás volt az 1,3-as Toyota Corolla után, ami lényegesen szerényebb teljesítménnyel sokkal robbanékonyabb volt. Aztán ráéreztem, hogyan kell hajtani ezt a Corollától 2,5 mázsával nehezebb járgányt. Megkedveltem nagyon, mert soha nem hagyott még ott sehol. Bármikor gondom volt vele, még haza tudtam gurulni, sohasem kellett vontatni.(persze ezt nem is szabad, mer a váltó attól tönkre mehet_ Lehtséges: elejét emelve, esetleg traileren)
Most már 19 éves, de még mindig jól megy, szerintem a gyakori olajcserék miatt, motor és váltó rendben. 2009 május közepén 4 óra 25perc alatt értem haza vele Szombathelyről Miskolcon túlra. 1 tankolással, és egy 10 perces (rövid,álló)forgalmi dugóval Budaörs-Buda szakaszon. 1040km-re 83 litert fogyasztott, ami 8-as átlag. Országúton kb 7,5-7,7 lehet a fogyasztása, mert az 1040km-ből kb 200km városi futás volt, (kb. 70 km pesti. 40 km szombathelyi, 90 km miskolci.)
A 124 ezer km amit az óra vásárláskor mutatott, visszatekert érték lehetett, mert 12 éves korában vettem, előtte Németországban futott 11,5 évet. Talán már 300 ezer km is van benne, amiből én csak 70 ezret raktam bele. Mozgássérült vagyok, pontosabban baleset miatt (16 évesen) jobb láb amputált, ezért vettem automata váltós autót 2 trabant Hycomat után a Toyotát, majd ezt a Vectrát. Bármennyire is ramaty állapotban van, mert már 2002-ben is rohadt bal hátsó sárvédője amikor megvettem, tavaly 2008-ban lett javítóív cserélve rajta. Vigyázok rá, figyelek nagyon az olaj ás a víz állapotára.
Megadom ami kell a jó működéshez, 7-8 ezer km-enként motorolaj csere, 25-30 ezer km-enként automata váltó olajcsere. Tulajdonképpen menetrendszerűen mást nem is szoktam cserélni, csak még a légszűrőt. Nagyon sajnálom, hogy már nem gyártják ezt a konstrukciót, mert újra ilyet vennék, ilyen 8 szelepes 2.0i motoros, automata váltós Vectrát.
Nagyon kedvelem, mert megbízhatósága mellett, csendes és kényelmes. 50-60 km-es sebességnél 1000-1200 a motor fordulat, 100 km/h-nál is csak 2000, 130 nál autópályán 2600-2700-at fordul a motor. Olyan mint egy diesel.
Előrehaladott kora miatt, azonban szeretném lecserélni, mert nem maradhatok autó nélkül, ha valamilyen oknál fogva a hatóság -közúti felügyelőség- esetleg kifogásolja valamelyik műszaki paraméterét.Bármennyire is jó a fogyasztása, - kevesebbet eszik mint a gyáli barátom 1,6os gépe,- a cserét már elhatároztam.
Újabb Vectrát már több mint egy éve keresek, sokat megnéztem már a B Vectrák közül, de megfelelőt nem találtam 11-12-13 éveseket néztem, mert csak 600-900 ezer forintom volna rá, kortól és állapottól függően. Vagy erősen rohadt, vagy a motor állapota volt túl csörgős,ami nem felelt meg az óra szerinti km teljesítménynek. Rosszabb állapotban voltak ezek a 6-7 évvel fiatalabb gépek, mint az én 19 éves A Vectrám. Igaz, volt bennük klíma, és motoros ablakok, meg motoros tükör, légzsák. De ezekkel nem lehet közlekedni, ha megáll benne az agyonvágott motor. Ha valaki tud megbízható B Vectrát 10 év körülit gondos gazdától, az legyen kedves értesíteni! Elérhetőségem egyike: espirit@citromail.hu . A Használtauto.hu-n szoktam böngészni, az ott nem szereplő eladó automata váltós gépekről kellene információ, legalább telszám, vagy e-mailcím!
Jó lenne már találni elfogadható minőségű, gondos gazdától származó autót. Továbbra is csak a 8-10-12 év körüliekben gondolkodom anyagi korlátaim miatt. Még akkor is, ha az új szabályozás szerint évente vizsgáztatni kell a 10évnél öregebbeket. Újakat is néztem 2008-ban, de sorra ki kellett zárnom mindegyik márkát, mert óriási havi törlesztő összeget kellett volna fizetnem, amit mint rokkant nyugdíjas, nem tudtam volna teljesíteni. Egy ideig biztosan képes lettem volna, de ha bejön a krach, akkor viszi a Bank az autómat. Mert őket nem érdekli, hogy én rokkant vagyok és nem tudok közlekedni autó nélkül. AZ ÚJ AUTÓK esetében az is negatívum minden márkánál, hogy alap típusban alacsony felszereltséggel nem lehet automatához jutni. Mindenféle, számomra plusz extrát raknak bele az autóba amire semmi szükségem nem volna és azt is meg kellene fizetni. Így lesz egy 2,5 milliós kis autóból 4 milliós automata, vagy egy 3,5 milliósból 4,8 milliós automata. Egyik MÁRKA sem gondol a rckikra, akik ugye nem igazán élnek jó anyagi körülmények között. Én sokukat ismerem, de azokat egyiket sem akik BMW terepjáróban ülnek, vagy Audi A6 féle kategóriával közlekednek, és mozgáskorlátozott kártya díszeleg az ablakban.
KÉREM SEGÍTSEN AKI TUD ELADÓ KÖZÉPKORÚ AUTOMATA VÁLTÓS AUTÓT !
***Érdekel B Vectra, TOYOTA Corolla, Avensis,; NISSAN Almera, Primera,; MAZDA 626,323,; HONDA Accord, Civic.;VW Golf Variant(egy ilyet majdnem megvettem, mert 6,5 évesen 1,4 millióért kínáltak 127 e.km-el, gyönyörű állapotban. csak a hitel miatt sokat gondolkodtam rajta. Elkelt.Hasonlóak 200-400 ezerrel drágábbak a hirdetőknél)***Minden márka esetében a 4 vagy 5 ajtós változat a megfelelő!!! Szűk a garázsom, és 2-3 ajtós gépek ajtaja sokkal hosszabb, nem tudom oly nagy szögben kinyitni hogy könnyedén szállhassak ki az autóból.
KÖSZÖNÖM ELŐRE IS A SEGÍTŐ INFÓKAT!
még egyszer a drótposta címem: espirit@citromail.hu
Üdv: Laci (a falábú)
Hibalista
- Katalizátor már kétszer ment tönkre, darabokra tört a kerámia betét. Kipufogó dob középső és hátsó 2-2 alkalommal cserélve Gyertya kábeleket szettben 2szer cseréltem. Vízhűtő olajhűtővel kombinálva kétszer javíttatva, majd újat vettem 8 hónapja.
- Elöl új sport féktárcsákra és hátul normál féktárcsák, betétek lettek cserélve 5 éve. Hengerfej síkolás is volt egyszer, mert kilyukadt a vízhűtő csonk és úgy elment a hűtővíz nyáron, hogy kiégett a hengerfej tömítés, és víz ment az égéstérbe.
Ide hordtam szervizbe
Az apróbb javításokat magam csinálom itthon, mint az: olajcserék(motor és váltó), vízhűtőcsere, ajtócsere,fékcső csere, gömbcsukló csere, hangszóró csere, magnó ki, mp3-as CD lejátszó beépítés. Komolyabb munkára(hengerfejezés) a Kaizer műhelybe vittem Miskolc-Diósgyőrbe a Vár mellé, ami nemrég megszünt a tulajdonos halála miatt. Nem voltak teljesen top-on, de az automata váltók karbantartása terén kellő tapasztalata volt Kaizer Pistának (nyugodjon békében). Nem dolgoztak drágán, alkalmazottja pedig egyik régi barátom volt, így még kedvezményeket is kaptam, sőt Kaizer a síkolásnál azt is elintézte, hogy a köszörülés is olcsóbb legyen a rockiságomra való tekintettel. 1 szelepet is meg simmeringeket cseréltek, és nemtudom mit,-ja! Olajat és szűrőt - és így fizettem 30.000-et.(5 éve, nem most!)
Nem drágálottam!
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Kipufogó specialista, - mondhatni, mert ez a fő profilja, de sajnos nem elég erős az alapanyag amit használ, mert gyakran szétég. Egyébként előjegyzés alapján gyorsan dolgoznak, és nem drágán.Szállít mindenfelé az országban. Sajnos a katalizátora is csak 2 évet 18 ezer km-t bírt és szétment benne a kerámia. A 20ezres ár beszereléssel együtt értendő- viszonylag olcsó-, de HÚZÓS árnak számít a rövid élettartam tekintetében. Pedig azt mondta nekem személyesen a tulaj, hogy ezt a kerámia betétet az USA-ból hozatja.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 124 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corolla 1.3 (1984-es) | Következő autója? | Opel B Vectra 2.0i automata (vagy Toyota Corolla, Avensis automata) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
