Egy " drága " hobby..
Szöveges ítélet
Nincs 1 éve, hogy megvettem az én automata, klimás, cd felszereltségű 8 szelepes vectrámat, de mégis annyit tudok már a tipus hibáiról, mintha hosszú évek óta meg lenne ! Ennek ellenére imádom, s alig várom a hétvégét, hogy átülhessek bele az alig 2 éves céges autómból( Ford Fiesta), de még sem ajánlom senkinek ! Ugyanis bármi kecsegtető is az ára, kényelme, teljesítménye, igenis költeni kell, s lehet rá bőven! Nem igaz az mit a kedves vectra tulajdonos társaim itt írnak, hogy olcsó az alkatrész hozzá, nem igaz, hogy nem szervíz igényes, az meg pláne nem igaz, mit két-hárman a fogyasztásról regélnek !! Én 280 ezerért vettem, és 200 ezret már rá is költöttem! Na az igaz, hogy vagy 70 ezrem arra ment el, hogy az alapjárati ingadózást, rángatózást megszüntessem. Ugyanis hiába jártam szerelőről szerelőre, nem igazán boldogultak vele. A szokásos dolgok nem segítettek rajta, pedig aztán ész nélkül cserélgették próba szerűen az alapjárati motort, légtömegmérőt, computert, vákuum csöveket, gyújtás kábelt, gyertyákat, injektort tisztítottak, kompressziót mértek, új lambda szondát kapott - amitől közel 30%-ot csökkent a fogyasztás -, de ennek ellenére még sem javult a helyzet. Persze ha a szerelő műhelyekben legalább 1 ember lenne, ki értene az oszcilloszkophoz akkor megspórólhattam volna 3 hónapot és jó pár 10 ezrest! De végül Érden egy motordiagnosztikával foglalkozó "vérprofi" kis családi vállalkozás másfél óra komoly vizsgálat, mérés után ( 20 ezer) mögtalálta azt a relét, minek való létezéséről a többi opeles szerelőnek egyáltalán fogalma sincs ! Szóval eme 3 ezer Ft-os injektor vezérlő relé után koncentrálhattam a többi javításra/cserére váró alkatrészre, ami azért 1 18 éves autónál van bőven. Karosszéria már rendben, elöző tulaj kijavítatta a szokásos helyen (küszöb, hátsó sárvédő), úgyhogy maradt pénzem : müszer egység javításra, hogy lássam mennyivel is repít a c20ne motor ( 7 ezer, Alig u. ), lengéscsillapítók (40 ezer, gázos), vezérműszíj, valami fogaskerék mi repedt volt,vízpumpa, szimmering (46 ezer ), Mégegyszer lamdaszonda (Bosch 25 ezer), mert az olcsó (12 ezer) olasz nem birt ki 3 e km-t!!Fékjavítás (első tárcsa, első/hátsó betét, kézifékpofa, bowden, fékolaj, kb. 45 ezerért), első lámpák cseréje foncsor bematulás miatt (16 ezer). Összegezve: még igy is , hogy mindennel eggyütt közel félmillióban van eddig nem egész 1 év alatt, azt mondom megérte !Mert ez a 20 éves konstrukció még mindig megfelel a mai elvárásoknak, alacsony értéke ellenére "felsőkategóriás" érzetet ad, amint beülök, s elfordítom a kulcsot..
Hibalista
- lambda szonda kétszer is, "haupt" relé, műszer egység ( sebesség és km számláló), lengéscsillapítók, vészvillogó kapcsoló, j.hátsó elektromos ablak kapcsoló,
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | fiesta | Következő autója? | astra g |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
