Autó, ami elvisz A-ból B pontba
Szöveges ítélet
Ez a második Vectrám. Az előző ugyanilyen volt, csak rosszabb felszereltségű. Az előző kocsi is megvan még, de most már csak, mint alkatrészbázis (forgalomból kivonva).
Azért szeretem a Vectrát, mert olcsón beszerezhető, kényelmes, jól megy, keveset fogyaszt, igénytelen, alacsony a fenntartási költsége és nagy a csomagtartója. Az autót nem arra használom, hogy villogjak vele, hanem, hogy olcsón és kényelmesen eljussak A-ból B pontba.
A javítások egy részét saját magam csinálom. Az Internetről letölthető (sajnos könyv formájában már nem kapható) magyar nyelvű szerelési kézikönyv (Így csináld - Opel Vectra/calibra), illetve az index.hu "Opel Vectra A" fórumában is vannak segítőkész emberek, akik szinte mindenre tudják a választ.
Hibalista
- HIBANAPLÓ
-
- 2009.04.15. 207000 km
- Elkövettem a hibát, hogy kereskedőtől vásároltam az autót és előzetesen nem vizsgáltattam át. A vásárlást követően azonnal elvittem egy Opel szervizbe általános átvizsgálásra, ahol az alábbi hibákat találták:
- - szétrohadt bölcső,
- - szétrohadt küszöbök,
- - szétrohadt nyúlvány és abba beszakadt rugó,
- - szétrohadt sárvédőívek.
- Ezek a javítások mára már elkészültek. A két küszöb és két sárvédő javítóív anyagdíja (40% kedvezménnyel) 12ezer, a fentiek kijavításának munkadíja pedig (állítólag baráti áron) 60ezer Forint volt. A festés kb. szintén 60ezer lesz, de azzal várok egy darabig.
- További hibák:
- - szervószivattyú csapágyas volt (van egy ugyanilyen, ún. donor autóm a kert végében, abból kiszedtem a jót - 0 Ft költség),
- - szervószivattyúba automataváltó-olaj (1 liter 1450 Ft),
- - szervószivattyú és generátor ékszíj csere (saját magam csináltam, a két szíj összesen 2ezer Ft volt),
- - fényszórók állítócsavarjai nem működtek (a másik autóból átszereltem a jókat - 0 Ft),
- - a gumiabroncsok repedezettek voltak (átszereltem a másik autó 80%-os gumijait - 0 Ft),
- - az eladó elfelejtette odaadni a kerékkulcsot, vennem kellett egyet, mert a másik autóban sem volt (1400 Ft),
- - hiányzó patentok a motorháztető hőszigetelésénél (új patentok 1000 Ft),
- - az A-oszlop takaró műanyagról levált a szövet (átszereltem a komplett takaróelemeket a másik autóból - 0 Ft),
- - gyújtógyertyák 1000 évesek voltak (4 db. GM gyertya 2400 Ft),
- - gyújtáskábelek cseréje (a másik autóból 0 Ft),
- - külső visszapillantó tükör burkolata repedt volt (a másikból áttéve - 0 Ft).
- Még elvégzendő munkák, vagy utólag észlelt, de még nem javított hibák:
- - vezérműszíj + görgő + vízpumpa + termosztát csere és fagyállóval feltöltés,
- - olajcsere + szűrő,
- - automataváltó olajcsere (szűrő nélkül),
- - fékezési rángatás okának kiderítése (fékhatásmérésnél példás eredményt produkál), fékek, fékcsövek átnézése,
- - szelepfedél tömítés csere,
- - vízcsövek cseréje (az összes repedezett),
- - benzincsövek cseréje (az összes repedezett),
- - rotor és elosztófedél ellenőrzése,
- - futómű tételes átnézése (csapágyak, szilentek, talpasok, gumiharangok, stb.),
- - benzinszűrő csere,
- - kézifék-szoknya cseréje,
- - kipufogó javítása, kifúj,
- - meg, ami még előjön.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Opel Nádor, Győr. Itt a kocsit csak átvizsgálták, illetve egy pár apró alkatrészt vettem. A munkafelvevő és az átvizsgálást végző szakember is maximálisan korrekt volt, pozitívan csalódtam.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ismerős lakatos. Rosszat nem írok, mert hátha olvassa.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 207000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vectra 2,0i GL, AUTOMATA | Következő autója? | Vectra B 2.0 CDX, AUTOMATA |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
