A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Tigra (1994-2000)

Tigra 1.4 16v 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Tigrisb?rbebújtbárány

Szöveges ítélet

Fél éve vettem meg az autót. Már régóta egy coupe volt tervbevéve, és mivel legtöbbet városban járok, így nem akartam nagy sportautót. Esélyes a Honda Crx, Mazda Mx-3, és az Opel Tigra volt. Gazdaságossági okokból esett a választás a Tigrára. A japán kupék nem éppen a kedvez? alkatrészárakról híresek, és nem is egyszer? jó állapotú és nem letaposott példányt találni bel?lük. Jobban örültem volna egy er?sebb 1.6 motorral felszerelt példánynak, de bizonyos okokból csak egy 1.4-est sikerült megcsipni. Legalább a biztosításon meglátszik, fogyasztásban gondolom kevésbé. Talán átlag 0,5-1L-el eszik kevesebbet az 1.4-es. Végülis nem megy rosszul az 1.4-es sem. Egykét közepesen er?s 1.6-ost azért le lehet vele alázni. A két motor teljesítménye között katalógus szerint nem sok különbség van, talán a nyomtatéka nagyobb jelent?sen az 1.6-osnak. Kis autó létére a súlya nem kevés: az 1.4-es 1055kg.

1.4 16v: 90Le, 127Nm, 0-100: 11,2s, max 190km/h
1.6 16v: 106Le, 145Nm, 0-100: 9,8s, max 202km/h
Az 1.4-es kb 6%-al többet forog.
A fogyasztás városban 8-9L, országúton 6-6,5L.

A Tigra fenntartási költségei nem egetver?ek, az motor/futóm?/fék alkatrészek nagy része ugyanaz ami a Corsa B-ben és Astra F-G-ben található. Alapvet?en megbízható. Sokminden van bontva és utángyártva nem is túl drágán. Törni nem szabad.. Nem szeretném megtudni mennyibe kerülnek a karosszériaelemek és a hátsó ajtó nagy üvege.. :)

Jól felszerelt: szervókormány, elektromos ablak, 2 légzsák, klíma, ABS, plüss bels?, b?rkormány, stb..

Az ülések kényelmesek (elöl), hátul nem szeretnék vele messzire utazni. A lábnak viszonylag nagy tér van, a fej nem fér el a csapott hátsó ajtó miatt, bár 170cm magasság alatt elég kényelmesen el lehet férni... :) Szóval rövid távon azért 4 ember is elfér benne. A csomagtartó mérete.. háát.. nekem eddig elég volt mindenre, de tény hogy nem kell költöztetni vele.

A futóm? valahol a sportos és kényelmes között van. Nem ráz szét rossz uton, de nem is lehet vele úgy kanyarodni ahogy egy CRX-el.

A küls? megosztja a közönséget, de azért szinte mindenhol fordulnak a fejek utána. :)) A lényeg, hogy nekem tetszik..

Hibalista

- 1. A megvétel el?tt nem hittem el a pletykákat, de tény: a legtöbb Ecotec motor csipegeti/eszi az olajat. Állítólag illesztési probléma (szelepszárszimering, olajlehúzógy?r?) és szinte minden ilyen típusú motornál el?fordul. A javítási költség valahol 40e és a csillagos ég között. A motorban gy?r?garnitúra, hajtókarcsapágysor, teljes tömítéskészlet, szelepszárszimering csere volt. Úgy néz ki elhagyta a torkosságot. Igaz ehhez 2x kellet szétszedni, mert a gyári szepelszárszimeringekkel ugyanúgy ette az olajat. Egy mérettel kisebb lett beletéve, azóta jó.
- Teljes költség: kb 60e Ft (anyag+munkadíj is)
-
- 2. Az AGR szelep koszolódik, beragad, elkezd rángatni az autó, megáll, nem indul. Tisztítás kb. 5e, csere 35-55e között. Ha jól tudom környezetvédelmi szerepe van csak, bizonyos fordulatszámtartományban visszavezeti a motorba a kipufogógáz egy részét. Szerintem nem érdemes egyiket sem megcsinalni, soha nem lesz igazán jó.. Ki kell iktatni. Ráadásul ez igyen van. Hátránya, hogy utánna világít a motorelektronika visszajelz?, de ez könnyen megoldható.
-
- 3. Hajlamos a vezérm?szíjszakadásra (60e km a csereperiódus.) Nemrég cseréltem. Vezérm?szíj + 3 feszít?csapány kb. 30e Ft+munkadíj.
-
- A beépített alkatrészek szinte kívétel nélkül német utángyártott alkatrészek (egy része gyári beszállító), tehát nem is a legolcsóbbak.
-
- Ja és mindhárom ECOTEC típushiba (f?leg 1.4, 1.6: corsa, tigra, astra, vectra, stb..)
-

Ide hordtam szervizbe

Egy ismer?söm javítja a gépet, szabadidejében. Lelkiismeretes és jól is dolgozik, a hivatalos szervíznél jóval olcsóbban.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1996
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 125000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Tigra 1994 (2000)

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)