MAgyar tervezésű , német církáló ,megállja a helyét
Szöveges ítélet
Amikor megvettem nagyon tetszett a forma a pörgős motor. 1.4 milkáért vettem.
nem nagyon voltak akkor itthon tigrák csak elvétve.
Sok problémám volt vele , de még mindig szeretem, sőt ha lenne rá lehetőségem akkor vennék egy 2001 -es évjáratút és konzerválnám :)
Lényeg a lényeg, jó a fogyasztás 2 embernek első osztályú!!! megy felesben vagy 2/3 ad arányban bioetanollal is igaz ekkor egy kicsit melegszik , meg többet egy literrel kb.
A legjobb fogyasztási értékem Shell 100-as benga, plussz fél doboz oktánszám növelő a teli tankhoz és irány Croacia. ha jól emlékszem 4,5,5 literre jött ki, 120-130 normál autópályás tempónál, de az oktánszámnövelővel csínnyán kell bánni mert amire leértem a magyar-horvát határra szétégett a középső dob. Brutális hangja volt :)
Az enyém meg van ültetve és keményítve, a kanyarokba jól jön de MAGYARORSZÁGRA nem valóóóóóó !!!!!!!! minden kis gödröt észre veszel benne. Mondjuk vese- köveseknek tudom ajánlani :)
Viszonyt télen nagyon jól lehet vele közlekedni, kell rá legalább 14 -es jó bütykös gumi!!! Az eleje tolja a havat (Friss hó) kb. 60 cm-es simán megy csak néha meg kell állni és kiszedni a hűtő elől a havat , hogy legyen hűtése!!! A téli közlekedésre *5-öst adok neki.
Még egy sztori. kb. 3 éve lehetett Budán a Moszkva-tér közelében álltam a dugóban aztán leszakadt az ég !!! esett , meg esett , meg ömlött az eső és a Déli -pályaudvar meg a Moszkva-tér környékén közel fél méteres víz állt az úton, én meg benne, 2 helyen be is ázott a kaszni, de a távot tolatva tettem meg így a kocsim nem rohadt le a víztenger közepén, Jött egy csuklós busz mellettem olyan vizet tolt maga előtt , hogy a kocsimon átcsapott a víz és lökött rajta 30-40 cm- ert!!! Túlélte, igaz 2 hétig szellőzött a kocsi.
A végsebessége olyan 220 körül lehet 210 -et mentem vele az M3-on versenyeztem egy olasszal :)
Megérte e a pénzét???
- olcsóbb volt mintha béreltem volt egy autót 10 éven keresztül.
-szerintem a vételár után ráköltöttem kb1.2 milkát a mai napig :(
Kényelem???
Elöl kényelmes, hátul gyerek méret, mondjuk a babahodozós gyerek ülés elfér benne , meg egy kisebb babakocsi :)
Teljesítmény???
A gyári 90 pacit elmegy ,de 10-20 % -ot még szájhúzgálás nélkül elviseli az elektronika és a motor.-1
Szervízben nem volt, legalábbis nálam :)
...ha még eszembe jut valami akkor azt későbbiekben megosztom veletek........ :)
Hibalista
- Tulajdonképpen mindenhez lett már nyúlva csak a motorhoz és a váltóhoz nem!!! - - Volt kasznizás , plussz alvázvédelem!!!! Megjegyzem, hogy az enyém a sógoréktól származott és a sok só szépen rendbe tette a sárvédő íveket. Ugye javító ív nincs hozzá, ezért maradt a parkolóban való sétálás és szemmel való keresgélés az autók között!!! :) Találtam is !!! Opel Calibra :) telitalálat van is hozzá hátsó javító ív, rá is lehet faragni. Soha többet nem fogok ilyet csinálni, nincs hozzá idegzetem.... de jó lett... :) Komolyabb költség??? - ja kb 4 éve belecsapott a kocsiba a villám és az összes elektronika csere , csak az ecu- volt 115.000 ft . + kábelek + akksi stb.stb. - - Kilyukadt a hűtő is hál az égnek,( csöpögött) Sopronból hazáíg(280km) 5 liter víz.A hűtő víz cellái ahol csatlakoznak a műanyag szélekkel ott gyengült el az alu. és szépen szivárgott csepegett. - - Ezután jött a katalizátor csere, mert pesten felakadtam az M3-as kivezető felé a Hungárián kb. 6 éve. 20.000 Ft - - Az ablakspiccelő motorral már ki van a hócipőm , mert kb. 6 van benne. Volt gyári- után gyártott, bontott. 2-5 e ft./ db. - - Bajuszkapcsolók, irányjelző, blaktörlő !!! Bontott 5000 ft/ db. - - Olaj karter tömítés csere 2-szer. olajkarterből jó rá az lemezteknős is!!! jobban bírja a gyűrődést :) - - Kötelező dolgok, fékbetét , féktárcsa 2 -szer, hátsó fékdobok. - - Akksi 3 -szor. A gyári 14 évig bírta:) GM es - - Kapott a drága gyertyakábeleket is , mert 190.000 km -er környékén elkezdett dadogni , ráadásul Pesten vasárnap este 10 óra körül, jöttem a pesti alsó rakparton és a parlament után pirosnál megálltam , indulásnal csak 3 henger ment, büdös is volt meg minden, de a Lágymányosi - híd után a mol-kúton meg hekkeltem a masinát, volt nálam egy 220-as villany kábel , megfaragtam egyik végét betoltam a trafóba a másikat a gyertyapipába és go head :) - A szilikonos gyertyakábelek 12000 ft/ garnitúra - - Ekkor kapott irridium fejes gyertyákat 5000/ db. Ajánlom mindenkinek - - 200.000 km körül kapott Sachs kuplungot , szerkezetet , kinyom. csapágyat. - Baráti áron 35000 ft / garnitúra - - Cserélni kellett az első ablaktörlő mechanikát is . Bontott 7000ft - röviden ennyi...... - - Jelenleg első lengőkar csere van folyamatban . Itt figyeljetek oda , hogy 97-körül lengőkar módosítás van. 97 előtt rövidebb a lengőkar, 97 után hosszabb. A differencia kb. 2-3 cm . - - Ja és a féktárcsák( belső hűtésű) átmérői 256 mm. A 236-os nem jóóóóóó !!!! - - - -
Ide hordtam szervizbe
Az esetek 95 % -ban én szereltem , olyan mint a legó vagy a zsiguli :9némi autószerelői tudást igényelnek a dolgok:)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Köszönet Jani barátomnak mechanikai problémák.Köszönet Zoli barátomnak elektronikai problémák.Köszönet Zsolti barátomnak karosszéria problémák.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 113000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 525 tds , vagy jeep grand cherokke 2.5 td |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |