Igénytelen Öszvér hihetetlen tolóerővel szomorú véggel
Szöveges ítélet
Életem legjobb autója. Mondom ezt 1 millió egyéb mindenféle autókon vezetett km után. Vásárláskor a koncepció: Olyan keveset futott fiatal autóra kell cserélni a 2004-es évjáratú peugeot 407-es dízelt, ami el tud húzni egy jó nagy utánfutót, és kombi. Nem árt, ha olcsóbb, mint a peugeot. Egy 32 000-et futott Signumra esett a választás, ami banki visszavett autó volt. Mint ilyen elárvult autó, nem volt meglepő, hogy azonnal akkut és teljes gumigarnitúrát kellett rajta cserélni. A gyári tunning 18-as gumiszett pokoli drága, és semmiféle utazási komfortja nem volt, ezért később 16-os felnire és ballonosabb gumira cseréltük. Egy év alatt úgyis lezabálta a 18-as gumikat. Innentől kezdve tökéletes lett az utazási komfort. A kezdeti hibáinak feltárása és javítása után (volt még egy korábbi szakszerűtlen elektromos javítás miatti kisebb zavar) egy fűtő ventillátor csere (30 000) kivételével soha semmi hiba nem fordult elő. De! Kiégett a hátsó helyzetjelző izzó. Terveztük, hogy esetleg beleépítünk egy gáz szettet, de annyira normálisan fogyasztott, hogy egyszerűen nem ért volna annyit, mint amennyit veszítünk a kisebb csomagtérrel. Autópályán 110-120 közötti tempónál 7-8 liter körül fogyasztott, de 130-nál sem lépte át a 10 litert. Felette viszont eléggé megszomjazott, akár a 15 is megetethető volt vele. Mindig 5-30-as GM olajat tettem bele, egyetlen szerviz alkalommal 90 000-nél kellett a gyertyákat is cserélni. Ezen kívül soha semmi baja nem volt. Addig használtuk volna, amíg ki nem hullik alólunk- a terv ez volt. A tervünket áthúzta egy undorító autótolvaj, aki hatalmas profizmussal először csinált egy kamu feltörést, amikor kivett belőle valamit. Ekkor azt hittük ez a valami csak a fényképező gép (3000Ft). Kicseréltettem az ablakot amit betört, majd 2 nap múlva az egész autót meglovasította. Utólag derült ki, hogy valószínűleg a teljes computer adatait kiolvasva a gyári kódokkal tért vissza, hogy lábon vigye el életem legjobb kocsiját. Pedig a vásárlási koncepciónak az is fontos eleme volt, hogy olyat kerestünk, amit nem lopnak, ritka. Ha valaki ezen sorok olvasása után ilyen autót vesz, gondoljon arra, hogy lehet az én szeretett autóm alkatrészeiből lett egyszer megjavítva. :(
Nagyon szerettem és csupán annak köszönhető, hogy nem érte meg a pénzét, hogy 2,5 évet autózhattam a 2 milliós áráért, amiből csak egy indítókulcs maradt emlékül.
Hibalista
- Valami relé kattogott -nem lett javítva, így lopták el
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 84000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 407 2.0 Hdi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
