A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Omega (1994-2003)

Omega 2.0-16V Caravan 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Nagy (kék) bálna

Szöveges ítélet

Családunk létszámának növekedése miatt id?vel kicsinek bizonyult Seat Ibizánk csomag és egyéb befogadóképessége, ezért úgy határoztunk beszerzünk egy nagyobb jószágot. Na de ennyivel!?
Az 1996-ban gyártott négyhengeres, kétliteres, 16 szelepes, kézi váltós B Omega kombi rögtön három kategóriával nagyobb családi el?djénél. Nagy és kényelmes - ez az autó igazi érdeme és egyben értelme is. Hiába a b?r, plüss, m?(fa) és a töménytelen extra, az Opel marad az ami: népautó. Noha az Opel annak idején próbálkozott a Senatorral is, de szerintem nem hogy egy szenátornak, de még egy vacak államtitkárnak is szorítottak egy Audit :). Azaz nincsen neki presztízse. Ezért manapság igényes k?m?vesbrigádok és plakátragasztók büszke igáslova a többnyire szürkeimporttal hazánkba került (kombi) Omegák nagy része. A mi példányunk a k?m?vest még csak messzir?l ismeri, családi autóként funkcionál.
A formák szépsége szubjektív tényez?, de tény, hogy a B Omega a kora 90-es években tomboló gömbölyítési láz áldozata. Gyakorlatilag a jószágon kívül belül minden gömböly?, vagy ívelt. 1999-ben a típus egy „ráncfelvarráson” esett át, amely során megpróbálták a „kört szögletesíteni” a változó divatnak megfelel?en. Mivel nem akartak komoly pénzbe kerül? áttervezésbe fogni, csak az egyszer?bben változtatható elemekhez nyúltak, mint az orr-rész, a far, és a bels? tér. Ami változott, az minden szögletesebbé, egyenesebbé lett. Néhány újabb extra, korszer?bb motor, és kész is lett a C Omega – a legtöbb ember szerint. De helytelenül, mert C Omega jelen pillanatig sem létezik, a pontos típus „Omega B facelift 2000” vagy ilyesmi!

A karosszéria tehát els?sorban nagy, az utas és csomagtér (amit egy nagyszer? roló fed) méretei egy négytagú család nyaralásához is b?ven elegend?ek. A kilátás minden irányban jó, azonban szokni kell a hosszában beépített akár hathengeres motorok miatti nagyon hosszú orr-részt. Az ülések kényelmesek, bár a gyári extraként beépített sportos els? Recaro székek formázása miatt a be- és kiszállás körülményesebb. És akkor már itt kell megemlíteni a hátsó középs? utas lába alatti hatalmas kardánalagút-púpot, ami kissé elvesz a középre került utas egyébként teljes érték? ül?helyének kényelméb?l. Valamint a kimaradt kormányállítási lehet?ség (kés?bbi évjáratoktól széria), ami nagyon bosszantó, legalábbis számomra, legalább annyira, mint a kis keszty?tartó, vagy a hátsó traktusban a rakodóhelyek hiánya. A m?szerfal az átlagosnál nagyobb számlapú órákkal szerelt, ezért az információk nagyon könnyen leolvashatóak. A kezel?szervek elhelyezkedése megfelel?. A többi ízlés (és kivitel) kérdése. Apropó, kivitel: a szóban forgó példány CD kivitellel büszkélkedhet, ami nem CD-lejátszóval való felszereltséget jelent, éppen az az ami nincs! Ellenben van: ABS, két légzsák, szervokormány, négy automata elektromos ablak, klíma, elektromos és f?thet? Recaro ülések, plüss kárpitok, b?rözött kormánykerék és váltógomb, (m?)fabetét, elektromosan állítható és f?thet? tükrök, f?tött ablakmosófúvókák, fedélzeti számítógép, tempomat meg még ami kimaradt.

A futóm? el?ször is stabil. Valószín?, hogy az els? és hátsó tengelye közti 50-50 százalékos tömegelosztás teszi semleges tulajdonságúvá még széls?séges helyzetekben is a járm?vet. Egy dolog viszont biztos, hogy csúszós úton a hátsókerék-hajtás ellenére könnyen el lehet vele indulni. Cserébe még kifogástalan állapotában is hallatja hangját a futóm? – ezzel nyílvánítja nemtetszését a magyar közutak állapotára vonatkozóan. A rugózása jó, szépen kisimítja az úthibákat, de valójában azért nem lágy, inkább németes mint franciás. A futóm? kényes pontjai elöl találhatóak: a stabilizátorrudat jelen pesti útviszonyok mellett kb. 15 ezer kilométerenként cserélni kell, valamint terhelésváltáskor furcsa inbolygást eredményezhetnek a tönkrement leng?karszilentek.

Az 1994-t?l gyártott Omegák 2.0-8V 115 lóer?s, 2.0-16V 136 lóer?s, 2.5-V6 170 lóer?s, 3.0-V6 211 lóer?s benzines „Ecotec” motorokkal készültek, és egy 2.5-ös hathengeres turbódízellel, ami a Bmw-t?l származott. A benzines motorok alapja - a legendák szerint - a híres sikermotor, a C20NE jel?. A legkisebb benzinest valószín?leg környezetvédelmi okokból 98-ban törölték a kínálatból, valamint közben bevezettek egy kisebb, kétliteres dízelt. 1999-t?l új motorokkal készült a megújult külsej? Omega. A motorok a hátsó kerekeket hajtják – igazi élményautó, f?leg télen. A motorokhoz kapcsolt mechanikus váltó jellegzetesen Opeles: béna érzés, de azért megbízható m?ködés. Az automata váltó téli és sportprogrammal ellátott négyfokozatú hidrodinamikus szerkezet, próbáltam egyszer egy ilyennel felszerelt Omegát, precízen és gyorsan kapcsol. Tetszett.
A szóban forgó jószágban a 2.0-16V szív dobog, még ha néha kissé ritmuszavarral is küzd. Na nem kell azért megijedni, nem komoly a baj, de talán a remek Siemens motorvezérlés sajátos ajándéka, mert hibás alkatrész nincs, és a legalaposabb tisztítás sem segít a mindig kissé egyenetlen alapjáraton. A motor sajátosan érdekes karakterisztikával bír. Az 1000-4000-ig terjed? fordulatszámtartományban a vártnál lomhábban mozgatja a majdnem két tonna tömeg? kasztnit. Nehezen pörög föl, de legalább csendes. 4000-fölött ugrásszer?en érkezik a nyomaték, mintha turbó lenne benne. Még egy tizenhat szelepes mocit sem találtam ennyire „tizenhatszelepesnek”.

Ha a katalógus 11 másodperces gyorsulási adatát tesztelnénk, akkor azt úgy tegyük, hogy a fordulatszámot a világért sem engedjük 4000 alá esni, mert azt a stopper másodpercmutatója rútul bünteti. Ilyenkor azonban gyengébb idegzet?ek a fedélzeti számítógép fogyasztásra vonatkozó adatait csak saját felel?sségre olvassák le!
Az Omega ezzel a motorral nem (sem) városi járm?. Elboldogul azért, de az igazi terepe az országút és az autópálya. Rezzenéstelenül falja a kilométereket akár 180 km/órás sebességgel – e fölött már azért er?södik a szél- és motorzaj. A 202 kilométeres óránkénti végsebességet (óra szerint olyan kétszáztízet) még 200 ezer kilométer megtétele után is simán eléri. A sebességhatárok betartásával az országúti fogyasztás akár 7 liter alá (!) is szorítható, pályán 130-nál 8 litert mértem 100 km-re. Csak városban 9-12 liter, de ez er?sen jobbláb-függ?. A klíma használata olyan 3-4 tized literes fogyasztásnövekedést eredményez.

Kisebb hiányosságoktól eltekintve meg vagyok elégedve a bálnámmal (ráadásul kék!), de m?szaki érzékkel megáldatlan, vagy autóhoz egyáltalán nem ért? gazdiknak nem ajánlanám. Miért is? Hiszen minden alkatrész olcsó hozzá (leszámítva a titánfej? lambda-szondát) és gyakorlatilag bárhol javítják. De az Omega, f?leg a 4-5 évnél id?sebb példány már igényli a folyamatos tör?dést. Pláne a hazai elhanyagoltabb darabok! Bár némely tesztek azt mutatják, hogy az Omega megbízhatatlan, szerintem ez így nem igaz. Engem még sosem hagyott cserben, bosszantó apróságok persze akadnak. (Példaként: leváló oldalvéd?lécek, szoruló ablakmechanika, elkoszolódó injektor, kisebb elektromos hibák stb.) De aki rendszeresen gondozza és felismeri a kezd?d? hibákat amelyek legtöbbje - ingyen vagy fillérekb?l - sokszor akár házilag is orvosolhatók, az egy szerethet?, és átlagon felüli méretekkel és kényelemmel megáldott jószág képében lelhet társára.

Szabó András

Hibalista

- Központi kijelz?-javítás: 20e Ft; Kipufogó rezonanciatoldat-csere: 14e Ft. (Bosal); Stabilizátorrúd (kutyacsont)-csere: 4e Ft/db. Lambda szonda-csere: 33e Ft. (csak a gyári passzol!!!) Els? leng?karszilentek-csere: 30e Ft. Injektor és AGR szelep tisztítás, apró házilagos javítások + kopó-fogyó anyagok: olaj, olajsz?r?, leveg?sz?r?, utastérsz?r?, fékbetét, gyújtógyertya. (Árak a márkától függ?en...)

Ide hordtam szervizbe

Általában magam gondozom:)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Stefka László autószerel? mester és gumism?hely
Bp. XVII. Aranylúd utca - ha gyors segítségre van szükség

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1996
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 170000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Ibiza (1999) Következő autója? Még nem gondolkoztam rajta
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Omega 1994

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)