A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Omega (1994-2003)

Omega 3.0 MV6 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

MV6, más semmi!

Szöveges ítélet

Ez az Omega a második Opelem, egy E2 Rekord után. Az autó 2002-ben 8 évesen került hozzám. Több verdát is megnéztünk, de katasztrofális volt az állapotuk. Bár kívülről ez sem volt makulátlan, de a belseje hibátlan és a magyarországi előélete leinformálható volt. A formájával maximálisan meg vagyok elégedve. Bár több tesztben is öregurasnak nevezték, egyáltalán nem az. A tengelytáv az A Omegáéhoz képest nem változott, de az előretolt első szélvédő miatt nagyobbnak érezni. A biztonság terén azonban sokat javult az autó az elődhöz képest: ’94-es törésteszten oldallégzsák hiányára hivatkozva, három csillagot kapott, azonban akkor még csak négy volt a maximum (1998-tól széria lett az oldallégzsák). Az utastérben felhasznált anyagok minősége jónak mondható, egyedül a kapcsolók anyaga lehetne finomabb . A fát imitáló műanyag betétek nekem nagyon bejöttek, a plüs ülésekben, pedig több száz kilométert le lehet utazni különösebb fáradtság nélkül, oldaltartásuk már-már sportos (amúgy a Recaro gyártja őket). Mivel az enyém egy MV6-os, az extralista a mai napig megállja a helyét a kategóriájában. Igaz ez az első automataváltós gépem, de hamar megszerettem: bekapcsolom a tempomatot, és hegyen-völgyön keresztül tartja a beállított sebességet. A motor nem a kategória legjobbja. Alapjáraton kicsit nyersen jár, alacsony fordulaton pedig gyengécske, de 4000 fordulat felett nagyon megindul és a hangja kárpótol minden hibájáért. A fogyasztása elfogadható: vegyesen 12 liter, csak városban 15 liter. A vezérműszíj és a görgők együtt cserélendőek 60.000 kilométerenként, amit jobb hozzáértő kezekre bízni. A futómű biztonságos. Hátsókerekes létére nehéz kihozni a sodrából, és ha mégis sikerül, gázelvétellel hamar visszatalál a helyes irányba. A jó magyar utakon, és a széles kerekeknek köszönhetően, az első futóműben a külső gömbcsuklókat 2 évente cserélni kell. A hátsóhoz még nem nyúltam. A karosszéria hírhedt a gyenge korrózióvédelméről. Sajnos ezzel egyet kell értenem. Jellemző helyek: az ajtók alja belülről, a kédergumi alatt a hátsó sárvédőnél, és az oldalüvegek aljánál található gumi szigetelés alatt; és a hátsó sárvédőívek sem maradhatnak ki a felsorolásból

Sajnos az Omegáknak sokkal rosszabb a híre, mint amilyenek valójában, köszönhetően a sok leélt, agyonhasznált roncsnak, és nemtörődöm gazdáiknak. Azonban kétségtelen, hogy vannak típushibái:
-motor: olajfolyások , legveszélyesebb a szelepfedél tömítés, mert az olaj a gyertyákhoz folyik; gyújtótrafó; AGR szelep; főtengelyfordulatszám-jeladó; hengerfejtömítés; vezérműszíj a görgőkkel.
-karosszéria: első lámpák burája lemattul, a projektorosokban eltörik egy műanyag tartófül; rozsdásodási hajlam,
-futómű: nincs.
-utastér: a kapcsolókban égők kiégése, Ledek elromlása; elektromos tetőablak néha nem működik;

Mindezek ellenére nagyon imádom. Olyannyira, hogy vettem egy másik autót télire, mivel nincs szívem a sós, aknaszaggatta utakon nyúzni. Természetesen a téli autó is Opel, egy Rekord E2.

Kicsit kiegészíteném, az elmúlt 4 évben történtekkel az írásom. Mióta a 245/35R17-es gumik helyett 235/45R17-esek vannak fenn, nem mennek tönkre a kormányösszekötők. Sajnos megállt az AC pumpa, és utángyártott lett beletéve. Azonban az 7 hónap után megállt. Kiváncsiságból szétszedtem, és a belsejében, ahol a gyáriban fém volt, itt műanyag, amit szétfolyosított a benzin, a fém alkatrészek pedig rozsdásak voltak. Ezután egy bontott került bele. Azonban nem mindegyik utángyártott gagyi. Öcsémében már több mint egy éve egy 10000 forintos AC szolgál hibátlanul. A folyamatos szervizelés alatt cseréltem olajat az automatában. Hosszú dillemma után leszedtem a váltót, így teljes olajcsere lett. Az olajteknőben csak kb 3 liter olaj van, ami még fele sincs az össz mennyiségnek. Úgy sok értelme nincs a cserének. Azonban nem gyári tömítés lett visszarava, de a gyári értékre lett lehúzva. Sajnos egy autózás során bosszulta meg magát, mert szétnyílt,és elfolyt 1 liter olaj :( A magyar úttalan utaknak köszönhetően a lengéscsillapítók is megadták magukat (még mindehol gyári volt), ezért cserélni kellett. Mindjárt kidobtam a szilenteket is elölről, bár még bírtak volna pár évet. Ekkor kapott egy ültetőrugó szettet is, amitől az amúgy is kiválú úttartás még jobb lett, a kényelem rovására. Hogy azért még is kellemes legyen utazni, száműztem az utólagos rádiót, és visszament az SC804-es. Szerencsére sikerült szereznem gyári CD-tárat és Bose erősítőt a hozzá való hangszórókkal. Sajnos tapasztaltam több Omegánál, hogy hideg időben a tár nem igen szeret dolgozni, de összességében megérte a csere, mert gyönyörűen szól.

2008-ban egy Suzukis nem vette észre, hogy előtte állok, és összetörte az autó hátulját.A biztosító gazdasági totálkárra vette az autót. Ekkor sokat töprengtem, hogy vegyek egy másik Omegát esetleg pártoljak el a márkától. Mivel egyik sem tudna többet nyújtani, inkább megcsináltattam a gépet. Itt azonban már szembesültem horror árakkal: hátsó sárvédő 92.000/db, hátfal: 50.000. A javítás végösszege 500.000 forint lett. Szerencsére a szokásos rozsda gócpontokon kívül sehol sem rohadt az autó

Időközben elért az autó abba a korba, mikor a bontott alkatrészek vicces összegekbe kerülnek hozzá, és még az utángyártott alkatrészek is olcsók. Azonban a gyári, ritkább alkatrészek már nem érhetőek el.

Még mindig úgy gondolom, hogy nagyon jó az autó Ár/Érték aránya. A mai autókhoz képest, még otthon is szervizelhető. Azonban a kínálat egyre nagyobb része lenne inkább bontóba való. Tehát minél több autót kell megnézni és mindenképp hozzáértő tanácsát kell kikérni. Van Magyarországon több fórum is, ahol szívesen látják el jó tanácsokkal a vásárolni szándékozót.

Ui: 2006 óta került a családba még két MV6-os. Hengerfej tömítések cseréje, főtengely fordulatszám-jeladó és gyújtótrafó csere illetve futóműfelújítás mindkettőn szükséges volt. Rozsda azokon is csak az ajtókon és a hátsó íveken van.

Hibalista

- Cserélve lett: - -Mind a két hengersoron szelepfedél tömítés (6.000/hengersor) - -Olajteknő tömítések (kettő kell:8.000/db) - -vízpumpa (10.000) - -Riasztó dudája - -Jobb első ködlámpa (használt 7.000) - -Kézifék fékbetét, első fékbetét tárcsával (a gyári betét előre 11.000/garn, tárcsa 32.000/pár) - -Gumivízcsövek (érdemes vásárlás után leszedni az összest, mert belülről kirepedeznek és szétdurrannak) ( 4-6.000) - -Külső kormányösszekötő gömbcsuklók, segédirányítókar (csukló 4200-tól, kar 12.000) - -Műszerfalban és kapcsolókban égők és LED-ek - -Vezérműszíj görgőkkel (40.000-től/garn.) - -Főtengely-fordulatszám jeladó (25-32.000) - -AGR szelep (25.000) - -mindkét hengersoron hengerfejtömítés, kipufogó sortömítés (szerelőnél 80.000) - -gyertyakábelek ( 15-30.000/ hengersor) - -DIS gyújtótrafó (25-35.000) - -Bal hátsó ajtó - -Középső kipufogódobok (20.000/db) - Javítva lett: - -ABS: villanymotor tisztítás, visszaeresztő szelepek megjáratása - -Vízhűtő vízkőtelenítése - -Tetőablak mozgatásához -az eredeti meghagyása mellett- kapcsoló beépítése - -Jobb hátsó ajtó, bal hátsó sárvádőív - - 2006-óta mentem az autóval további 20000 km-t. Ez idő alatt az alábbi dolgok lettek cserélve: - -Klímakompresszor-kupplung csapágyának cseréje (csapágy:12.000) - -Lambdaszonda csere(2x15.000) - -Hátsó fékbetétek (5.000) - -Üzemanyag pumpa (10.000-45.000) - -Összes lengéscsillapító: elsők gyárira(25.000/db), hátsók Lip-re(10.000/db) - -Első futómű szilentek (csak gyárit: kb 40.000) - -Generátorban csapágyak és feszszabályzó csere (15.000) - -Önindítóban bronzkefe csere (3.000) - -Motortartó bakok csavatórja eltört, egyenlőre hegesztve lett - -Automata váltóban olaj és szűrő csere (Olaj 7x1400, szűrő 1200)+váltókar-tengely szimmering csere (1000) - -hosszbordás-szíj csere (5400) - -Vízhűtő (bontva 10.000, újonnan 65.000) - -Hűtőventillátor (bontva 5000) - - -

Ide hordtam szervizbe

A kissebb dolgokat magam javítom.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Pécs-Hird Opel szerelő.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1994
Kényelem (9) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 130000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 72000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Rekord E2 Következő autója? Ha végre lesz méltó utóda, akkor talán lecserélem.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Omega 1994

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)