Mega, a hódító(luxus)
Szöveges ítélet
Ott kezdődött az egész hogy egyszer volt szerencsém kipróbálni egy ilyen Omegát, bár mondjuk az egy benzines volt, de azonnal bele szerettem. El is kezdődött nem sokára a keresgélés, a világ végére is elmentem volna érte ha kell, de nem kellet. :) Találtam is egyet ami aránylag árban is nagyon kedvezőnek tűnt, vittem is a kis szaki csapatomat és meglestük az autót. Kicsit csalódott voltam, mert a gazdija nagyon elhanyagolta, eléggé levolt strapálva esztétikailag, de műszakilag tökéletes állapotban volt. Hát ugyebár szokták mondani hogy nem (csak) a külső számít.:) Ez be is igazolódott. Költeni kell rá, persze, melyik autóra nem kell?! De hálás "kis" jószág az biztos. Ez az első autóm, kicsit tartottam is hogy ekkora motor van benne, a biztosítás miatt is, de sikerült úgy kikalkulálni a dolgokat hogy kb. egy 1.4-esre se fizetnék kevesebbet. A fogyasztása átlagban 9 litykó, de városban azért jóval többet használom. Szóval én megvagyok vele elégedve, bár tudom hogy nem egy mai darab, és jönnek majd elő hibái, de ez benne van a pakliban, akár egy fiatalabb verdánál is előjöhet komolyabb hiba. Rosszat nem is tudom mit írjak róla; talán a csomagtartó méretéhez képest a nyilását csinálhatták volna nagyobbra , meg persze a tipikus Opel betegség az enyémen is elég erőteljesen jelentkezik, szóval egy-két helyen megindultak az oxidációs folyamatok < rohadás´ :) > , sokan írnak és beszélnek róla össze-vissza mindent, persze attól hogy nagy motor van benne szétlehet hajtani azt is, szóval ha leszabályzásig nyomják neki, ne csodálkozzanak rajta hogy rövid időn belül kiesik belőle minden, a két legfontosabb szabályt bekell tartani: a bemelegítésre nagyon odakell figyelni, és az olajcsere min. 10 ezer kilóméterenként, és ha lehet ne a Tes** gizdaságos cuccot rakjátok bele, pl. valami Metabondnak jobban örülne, meg is hálálja az biztos. Persze kilehet fogni olyat is, hogy az embernek a gatyája is rámegy, azért nem is csak azt kell megnézni hogy milyen szépen csillog-villog kívűlről, meg hogy a gazdi milyen szépen kitudta mosni a motorteret, és jön a szokásos szöveg, hogy ebből egy csepp olaj nem folyik sehol, kérdem én, hogy akkor minek lemosni a motorteret?! Az enyém is könnyezik egy-két helyen, de az lenne a fura ha nem így lenne. A váltó mint a vaj, bár amikor a kulissza eltörött kicsit paráztam hogy valami komolyabb gondja van, lobogott is a szerelő gatyája amikor megtudta hogy a váltót szétkell kapni, de aztán nem kellett, csak az ijedtség volt nagy. Persze volt még egy érdekes esemény, emelkedőn egyszer csak elfogyott a kraft, na mondom ha bedőlt a turbo, akkor összekaparom magam, de csak a szerelő volt béna, és nem húzta meg jól a bilincset a cooler csövön, az meg le is pattant a helyéről kis idő elteltével. A lényeg hogy, akinek kényelmes és nagy autóra van szüksége, ami megy is azért ha kell, és persze nem is akar sokat adni egy autóért, mert nem a legjobb befektetés, annak hosszas keresgélés után egy ilyen tökéletes választás, csak tényleg kicsit foglalkozni kell vele. De száz szónak is egy a vége: szeretem!
Hibalista
- ékszíjfeszítő feladta a harcot (10.000 Ft + 3.000 Ft szer.költség)
- váltónál kulissza szintén eltörött (5.000 Ft)
- világításkapcsoló, komplett műszerfal csere (20.000 Ft)
- szervószivattyú (20.000 Ft + 3.000Ft szer.költség)
- kormánymű (15.000 Ft + 5.000 Ft szer.költség)
Ide hordtam szervizbe
maszek
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | megtartom inkább egyenlőre :-) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |