A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Omega (1994-2003)

Omega MV6 3.0i 24V 

Az ítélet értékelése
4,8(4 db)

"Ezüst repülő", egy szeretve (és szerelve) tartott Omega MV6

Szöveges ítélet

Kezdeném azzal, hogy elfogult vagyok a típussal, nagyon szeretem, ez a negyedik Omegám, azon belül is a második "B" modell. Az első, még "A" típusú 2.0i-t 1990-ben egy 5 hengeres Audi Quattro után vettem, miután atyám akkor, a korábbi sok-sok Mercije után vásárolt Omegáját kipróbáltam és egyszerűen beleszerettem.

Igazság szerint az Audit is nagyon kedveltem 1990-ben, pláne a 120-as Skoda után (de érdekes, a Favorit blokkos, Scirocco GTI üléses, Porsche 944 kormányos 120 GLS-t is imádtam akkor!), szóval a Quattro a gyári dupla kidörrenőjével és az 5 hengerének gurgulázásával még néha ma is fülemben van, de a kényelem és utazási komfort azért már "valami más" volt az Omegában.

A sorban tehát jött a 2.0i automata után, egy 2.4i, kézi váltóval, azután egy 2.0 16V (már "B" típus, szintén kézi kapcsolással), majd a jelenlegi automata 3.0 MV6-os, mely 3 és fél évesen került hozzám majdnem 100e km-rel, kintről...

Szememben az Omegának van valami laza, lezser és léha amcsis bája, de ugyanakkor mégis alapjában véve európai a kivitel, miközben nagyvonalú, ergonómikus, kényelmes, lényeges elemiben kiforrott és finom, szerény, de alapvetően túlméretezett, masszív szerkezet (persze amcsisan nyeklik-nyaklik itt-ott, pl. ha az ajtót becsapjuk), abszolút nem feltűnő jelenség az utcán, hátul hajt, kellemes hangi hatással és barátságos vezetési komforttal, otthonos enteriőrrel (nekem a korábbi plüss beltér jobban bejött mint a bőr, de valóban fullos német autót büntető-bőr nélkül ugye nem lehet találni).
És persze a motortérből kiszűrődő gyönyörű orgánummal (nem a kipufogója által hörög-búg!), selymes járású, pörgős és kellően erős fémszívvel. Érzetre valahogy jobb mint sok más, papíron hasonló paraméterekkel rendelkező gép, valamiféle őserő jelenléte érződik és hallatszik néha a V6-ból, valami lélekhez szóló, mindenesetre nagyon jól el van találva az egész, számomra van benne valamiféle különlegesen laza harmónia.

Van egy ismerősömnek egy papíron teljesen ugyanilyen motoros Omega B/II-ese, (vagy ha úgy tetszik C-je), egy évvel fiatalabb, na abból már sok minden hiányzik nekem, az valahogy nem is megy így, fékezett habzású...

Persze nem hibátlan autó (akkor nem is szeretném), de talán pontosan ezért meglehetősen imádható, mert ami valóban fontos és alap érték (nem a csingilingikre, "zongoralakkos felületekre, matt meg matt-króm keretekre, illetve a napjainkban már-már elmaradhatatlan pohártartókra gondolok) egy autó esetében, az itt szerencsére rendben van.

Engem ezért kissé elfogulttá is tett az idők folyamán, mert számomra jó érzés ránézni, jó beleülni, élvezet vele haladni, de már csak beindítani is.
Például autópályán, országúton kevés jobb utazóautót ismerek.
Az élvezetes és nagy sebességű pályázáshoz anno nagyon kellett bele a Bilstein B6-os gátlógarnitúra hogy akár még 180Km/h felett is kellő legyen az útfogása, meg persze a sport fékek.
Ezektől, a fordított működésű lengéscsillapítóktól viszont némileg hangosabb lett a futászaj, ez eleinte zavart, később megszoktam. Pesten azért elég idegesítő tud lenni a mindenféle szintkülönbségeket tudtunkra hozó "menetkomfort", meg az ezért gyakrabban ugráló CD játszó, de mint minden, ez is kompromisszum.

Az autó (majdnem) az összes létező extrával felszerelt, navigáció, telefon, bőr, xenon, memóriás és fűthető ülések, hátul is(!), a legnagyobb BOSE hifi, kazetta Dolbyval, CD tár és tuner, a kalaptartó alatti végerősítőkkel, még a belső, fényre sötétedő visszapillantót is motor állítja pozícióba...
És akkor a "majdnem": Az egyik legfontosabb extra, a sperrdifi maradt ki, nagy-nagy bánatomra, mert az elektronikus Traction Control az ugye azért nem ugyanaz, jól lebunkózza a motorteljesítményt, durván és túl hamar avatkozik be.

Egy apró, de felettébb kellemes kis történet, emléke kedves:

Kb. 120e km volt az autóban amikor Németországba, még kifelé haladva (tényleg ott történt!) lilára, azaz szanaszét égettem a gyári féktárcsákat és üvegesre a fékbetéteket az autópályán, amikor egy bő 280 km hosszt kitevő menetben együtt vonatoztunk, elöl egy német kombi E39-es 5-ös BMW (nem volt rajta típusjel, de nem kormolt), mögötte mi, utánunk egy lapos és széles, ültetett osztrák A4, majd a sor végén egy szintén helyi, vagyis német Boxster, és ami roppant érdekes, valami rejtélyes okból kifolyólag, senki senkit nem akart kitolni vagy levillogni ebből a nemzetközi felvonulásból. Így mentünk, ahogy tudtunk. A km óra 250-ig bekúszott néha. (sokszor)
Természetesen jó párszor lassítottam és gyorsítottam közöttük haladva "padlón", (az átlagunk a fedélzeti számítógép szerint valami 182 km/h körülire jött ki!), mivel a teherautók és egyéb "lassú járművek" simán és határozottan kijöttek előzni szinte vészes közelségben is vonatocskánk elé...
Hogy ennek intenzitását némileg érzékeltessem elárulom, az előttem hatoló BMW-ben a hátsó üléshez oldalra felakasztott zakó volt hogy majdnem vízszintes helyzetig lendült be az utastérbe a határozott manővereknek köszönhetően, szóval elég "nagyot autóztunk", ezt szavakban megfelelően érzékeltetni nem vagyok képes, ilyesmit szerintem tapasztalati úton lehet megélni ahhoz, hogy valóban érthető legyen... ;)

Hazafelé már sajnos darálva zúgott minden intenzívebb lassításkor a fék, amiért már 150 Km/h fölé nem is mentem emiatt, de ez ettől függetlenül is nagy menet volt, én legalábbis nagyon élveztem, végre egy autó, ami hosszabb távon is elég jól megy az autópályán, kellő tartalékokkal és komforttal rendelkezik, mondhatni hogy nekem éppen elegendő amit tud. Ezután és főleg ezért jöttek a sport fékek az autóra, amint haza értünk...

Persze a BMW és a mögöttünk haladó "megfésült" A4-es utóéletéről nincs semmiféle információm, nem tudom azokat mennyire viselte meg a kocsikázás eképpen aktív formája, de a Boxsterben azért feltétlen bízom, hogy túlélte minden különösebb üzemzavar nélkül a kalandot... :)

Az van továbbá, hogy megfigyeltem, a 3 literes Omega után már az ember hajlamos valahogy nem elalélni semmiféle hasonló kategóriájú autóban, mert úgy igazából már nem nagyon van miért... Vagyis eddig nem volt még. ;)
Vannak persze szebbek, jobbak, gyorsabbak, főleg trendibbek, de ez már az a szint, hogy "annyival" egyik sem lesz "olyanabb", amennyivel több áldozatot követel az anyagiak oltárán birtoklásuk szerintem.

Akkor a szubjektív negatívumokról is egy kicsit: Az 3.0 MV6 a 2.0 16V után picit orrnehéz, így tempósabb kanyarokban azt könnyebb volt terelgetni és ennek Servotronicja (sebességfüggő rásegítése) sem tetszik nekem nagyobb tempónál annyira, mint a széria, nem sebességfüggő rásegítés. 180 km/h felett mint ha már alig lenne rásegítése, egy enyhe kanyarban egy keresztborda, és keményen markolni kell a volánt! Mondjuk azt nem lehet ráfogni, hogy nincs visszajelzés...
Ami cseppet aggályos még, a tolótetős verzió picit alacsonyabb belül értelem szerűen, így éppen határeset, hogy elférek benne a fejteret illetően (195 cm magas vagyok). Kb. 2 cm-rel kellett süllyeszteni az ülést és ennyivel hátrébb is tolható most, mint gyárilag. Nem volt kis munka, de megértre. Továbbá az elektronikus állítgatású belső visszapillantó jó részt kitakar a látómezőből esetemben. Nem lehet magasságban feljebb tolni, mint a nem motoros verziót, csak billenteni lehet. A TC (nem a totalcar, hanem a Traction Control) beavatkozása drasztikus, nem finom, ezért sokszor jobb kikapcsolni, úgyis vissza kapcsol minden indításkor. Na úgy kb. ennyi.

Én nem tudom (bár sejtésem van) miért irtják ki az újabb autókból a vezetési élményt szándékosan, miért hypózzák vegytisztára őket e tekintetben, nekem sok esetben nagyon hiányzik belőlük valami, amiért néhány idősebb típus határozottan szerethetőbb, nagyrészt ezek miatt.

UPDATE:

250e km-nél 2015-ben cserélve lett vissza a sportfék szett elöl-hátul gyárira (GM) és a 4 lengéscsillapító is gyári újra (GM), továbbá az első futómű szilentjei, és a két nagy gumi támasza a toronycsapágynál (mind GM), amit a sportfutómű eddigre a magyar utakon megevett. Ezek oka egyrészt a hajlott(abb) korom azóta (47) és a hazai rendőrség új lézerarzenálja. No meg párom (pici lányunkkal ők használják sokszor az autót) 36-os lába, mely nem győzte a hideg sportfékeket kellő működésre bírni az első sarkon néha... Az utazás komfortja visszatért az Omegás dimenziókba, kis hullámzás, enyhe imbolygás a Bilsteinek után, de jó ez így szerintem, nagyon élvezem így is. Finom kis dög.

A V6 egyik (jobbos) szelepfedele alól is olajpára tűnt elő, gyári új szelepfedelet kapott.

Olajat még mindig nem fogyaszt a gép cserétől-cseréig, igaz legfeljebb 1 év, vagy 8e km-ként cseréljük 5W30-as GM olajjal a korábbi töltést.

Az ajtók alja rügyezni kezdett, ezért 4 db szép, egészséges ajtót kapott, és a hátsó kerékjárati íveket is ki kellett foltozni. Most, mint korábban, (nekem) gyönyörű, szép és jó. :)))

Hibalista

- J.e. kerékagycsapágy, vákuumszelep, stabilizátor-bekötőpálcák (a fővárosban használom főleg, így kb. 30e km-enként), hátsó kipufogódob, vízkeringető szivattyú, apróságok, semmi komoly. - - Sajnos korrózióra hajlamosak a hátsó sárvédőívek, az utastérajtók alja a peremnél és teteje a vízlehúzóléc alatt, ezek ki cserélve, illetve javítva. - - Továbbá hajlamosak az ajtókban centrálzár motorok idővel (pláne hidegben) sztrájkolni, ezeket én gyári bontottakra cseréltem ilyen alkalmakkor, az elmúlt 10 évben vagy négyszer. - - Az első ajtók a hatalmas tömegüknél fogva (belül, a kárpit alatt 2mm-es lemezvastagság is mérhető!) elég hamar elfárasztják az ajtócsapszegeket, és esetenként a határoló is kiszakad a helyéről, ezt azután kissé problémás is orvosolni, de nem lehetetlen... - - Hátsó szélvédőnél az elektromos roló lett cserélve, elhasználódott. - - A második vezérműszíj szett szerviznél (ezt komplett, vízpumpával együtt érdemes!) cseréltettem olajhűtőt is benne, mielőtt esetleg eldurranva az olaj összefolyna a hűtővízzel, és 150e km-nél gyújtáskábeleket (ebből is csak gyárit!) valamint vízhűtőt, bár hibának semmi jelét nem mutatták még, ám talán jobb eléjük menni okosan, ha az ember hosszabb távon gondolkodik... - Az automata váltóban le lett cserélve az olaj (persze gyári olaj gyári szűrővel!) miután megvettem, határozottan jót tett neki, könnyedebben lódul meg azóta. - - Ez meg lett ismételve kb. 100e km múltán. - - Nyáron nagy melegben melegedett a motor dugóban araszolva, klímahűtő csere. - - Kb. 240e km-nél megadta magát a gyújtótrafó. Gyári új érkezett, most újra olyan, mint korábban. - - 2014-ben valami állat(ka) megrágta a tetőantenna pálcáját, a cseredarab már megrendelve, de mivel ebben az autóban van a navi és a telefon kiszolgálása is itt, így nem egyszerű szerezni hozzá, de rendelhető volt. - - AC pumpa csere, gyári újra 2015-ben. - - 2016-ban a két első ajtózár szerkezet is cserélve lett gyári újra, hogy ismét olyan újszerűen csukódjanak, eredeti Omegás hangon... Hülyeség? Lehet, de örömet okoz, azóta is. ;) - - Főtengely jeladó.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (9) Használati időtartam 15 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 95000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 175000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 14 l
Előző autója? Omegák, előtte Audi Quattro Következő autója? ?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Omega 1994

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)