A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Omega (1994-2003)

Omega 2.5 TD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csatahajó

Szöveges ítélet

Egy ismerősömnek volt Omegája, és mikor beleültem azonnal megtetszett, így már célirányosan ilyet kerestem. 13 éves volt mikor vettem, persze nem volt teljesen makulátlan, és akkoriban valahogy szinte minden hasonló Omega érdekes módon 200 ezer km körül futott :D

Sorhatos 2.5-ös Turbodiesel BMW motor, hátsókerék hajtás. Lehetett vele szórakozni :) A 130 Paci és a 250 Nm elég határozottan mozgatja ezt a másfél tonnás testet.

Elég gazdag volt a felszereltség: többek között: fedélzeti computer, ködlámpa, 4 elektromos ablak, motoros-fűthető tükrök, motoros roló a hátsó szélvédőnél, kétzónás manuális klíma, központi zár amely záráskor az ablakokat is felhúzza - ez sok helyen nagy tetszést aratott :)
Aztán gyári alufelnik, a rádió antenna az a hátsó szélvédő, hűthető kesztyűtartó (a klíma levegőjét fújja be), napellenzőkben lévő világító sminktükrök.
Később kicsit kiegészítettem az extrákat tempomattal (csak az indexkart kellett cserélni), motoros-fűthető bőrülésekkel, gyári Bose hangszóró rendszerrel...

A későbbiekben csatlakoztam netes fórumokhoz és csoportokhoz, ahol láttam, hogy az autóm szinte az összes típushibán átesett. Ezek a következők voltak:
adagoló (már megvételkor nem volt jó, ez egy drágább javítás volt), rozsdásodás (pl ajtók alja, sárvédő ívek), bemattuló fényszórók, vízpumpa többször is elszállt, izzítógyertyák, a jeladós porlasztócsúcsnál folyt a gázolaj. EGR szelep már eleve le volt kötve a rendszerről, stb.
Amúgy is a motortér sokszor olajos volt. Erről jut eszembe, az olajteknő is megviccelt párszor, hajszálrepedéseken csöpögött belőle az olaj, sőt a leeresztő csavarnál sem volt az igazi, ez később hegesztéssel megszűnt.
Az évek alatt az önindító egyszer, és a szervo szivattyú kétszer adta meg magát, (jó a cserés is bontott volt), egyszer kormányművet is cseréltünk.

Sajna típushiba az ajtókon levő díszléc is. Melegben a ragasztás kezd felengedni, és a hátsó ajtó nyitásakor a díszlécet felgyűri az első ajtó éle...

Futómű is elég kényes, ezen többször kellett lengőkart, szilentket és összekötőket, stabilizátorokat cserélni. Volt olyan (utángyártott) szilent, ami 10 ezer km után mehetett a kukába!
A kézifék elég vacak konstrukció, többször volt vele gond, és javítás után csak néhány hónapig működik rendesen.

Viszont imádtam, hogy hatalmas, tágas, kényelmes, az utakon is megvolt a "tisztelet" - nem egyszer előfordult, hogy kisebb autók gyorsan félrehúzódtak, amikor mögéjük értem :) A forma nagyon szép, és a mai autók között is megállja a helyét.
A felsorolt hibák ellenére csak kétszer kellett leállni vele útközben: az egyik egy ékszíj szakadás volt, a másik amikor kilyukadt egy hűtővíz cső. De ezen esetek után is egy rövidebb javítási szünet után már folytattam is az utam. Mindig mindenhová elvitt! Pedig az évek során kapott mindenfélét, nem keveset használtam. Nem véletlenül tartottam meg ilyen hosszú ideig.
Viszont a végén már (23. életévében volt) egyszerűen már túlságosan sokat kellett volna rá költeni, hengerfej gyanús volt, egyre jobban rozsdásodott, és egyre inkább kezdte engedni az olajat is (nem sokáig bírta az olajteknő hegesztés), tehát úgy döntöttem, hogy felesleges már rengeteg pénzt beleönteni egy motorgenerálba, valamint kasztni felújításba, így mennie kellett. Szép időszak volt, rengeteg élménnyel.

Hibalista

- Ennyi idő alatt rengeteg dolgot cseréltem rajta, de szinte mind az elhasználódásból adódóan. - Amit csak egyszer kellett: adagoló felújítás, HDK fej csere, főtengely ékszíjtárcsa, porlasztócsúcs (jeladós), kormánymű, ékszíj feszítő, kipufogó, hűtő, féktárcsa, lengéscsillapítók, motorháztető, és csomagtartó teleszkópok. - Amit többször kellett: vízpumpa, ékszíj görgők, futómű alkatrészek - lengőkar, szilentek, kormányösszekötő gömbfejek, stabilizátorok, szervó szivattyú. - Kasztni: szélvédő, ajtók, lámpák. - Belső tér: lámpakapcsoló, ülések (motoros-fűthető bőrülések voltak benne), hátsó szélvédő motoros roló.. - Mindenre már nem emlékszem...

Ide hordtam szervizbe

haver (9 mert nem mindig ér rá :))

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1994
Kényelem (9) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 213600
Megbízhatóság (8) Vezetett km 230000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 626 2.0D Következő autója? Corolla Verso
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Omega 1994

További ítéletek (197 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)