Kategóriáját tekintve vagy Meriva vagy semmi!!!
Szöveges ítélet
Saját tömege meghaladja az 1330kg-ot, és csak emellé jön hozzá saját testsúlyunk plusz a csomagok. Az autó 2004-es évjáratú, Belgiumból importálták, ami 2005-be került hozzánk. Cosmo felszereltségű, sok-sok extrával. Beszélhetünk arról, hogy kényelmes, praktikus, kicsi de mégis nagy, és ami a legfontosabb biztonságos. Belső tere nagy, kötelező igénytelen Opel műanyag, minden kézre esik akkor, ha van egy könyöktámaszunk, amire később jöttem rá, ezért azonnal be is szereltem. Nagy pozitívum, a szabadon variálható hátsó ülések, rengetek lehetőséggel... 2m-es hűtő 10cm-t lógott csak ki hátul. Gyári Hifi meglepően jól szól (6hangszoró), az MP3 hiányából kiindulva fejegységet kellett cserélnem, hogy igényeimet kielégítsem.
Az orra meglehetősen rövid, a motor úgy van besüllyesztve, hogy egy izzó cseréjéhez is meg kell bontani a légszűrőházat.
A motor: 1.6 literes soros 4 hengeres 16 szelepes motor az erőforrás hengerenkénti injektorral, ami elől hajt. 16V és a súlyának köszönhetően alacsony fordulaton meglehetősen gyenge, tiltáshoz közeli fordulatszámon meg már elfogy. Gyorsulása teljesen átlagos, 13.3-at mond a gyár, ez reális is. Akárki akármit mond, VAN OLAJFOGYASZTÁS! Már 4 féle viszkozítású olaj volt a motorban a 93.000 Km alatt, ami talán mégis a legjobb, az a 10W40.(Fos ECOTEC)
A váltó útja rövid, a fokozatok viszonylag hosszúak. Olyan hogy motorfék 50-60km/h-s sebességnél 5-ben kizárt, 1-2 fokozatot visszacsapva minimális, viszont 70-80km/h-nál már egész jó.
Astra F-ből átülve, a Meriva fékei egyenesen brutálisak, mivel 4 tárcsa gondoskodik a megállásról.
Úttartása viszonylag stabil, azonban hátul elég kemény a futómű, az M3asról a Hungária körútra kanyarodba a kanyar közepén egy úthibának köszönhetően rendszeresen arrébb rakja a seggét.
A piacon ebben a kategóriában a Merivának vannak messze a legjobb adottságai, mint külsőleg, mint belsőleg, de ha nem hisszük el, járjuk végig az autószalonokat. (Én már megtettem, és ezért választottam ezt)
Szívesen kipróbálnék egy 1.7 CDTI-t, mivel LE-be ugyanott van, nyomatékban viszont jóval erősebb.
Jó választás lehet az idősebbek számára is, egyszerű a beszállás-kiszállás, mivel magasabban ülünk, mint egy átlagos autóban.
Összegezve a dolgokat a pénzét megérte, még ma is szívesen ülök bele nap mint nap!
Hibalista
- havonta biztosan kiég 1-2 izzó - váltókulissza - stabrudak - jobbos el tükör
Ide hordtam szervizbe
Opel Kövesdán
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 13330 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra F-CC 1.6 8V (Classic) | Következő autója? | Nur Deutsch |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |