A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Kadett (1984-1993)

Kadett 1.3s - 1.4s 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Problémás eset

Szöveges ítélet

Ez az első autóm!
Nagyon szeretem és még sokáig járni fogja az utakat.

Az autót egy elhunyt rokontól örököltük. Vagyis majdnem örököltük.
Akkor 25éves körül járt a kocsi. Mikor beleültem rögtön tapasztaltam hogy a beltér zörög gyenge és füstöl. Mondjuk szinültig volt pakolva mindenféle szarral. Ez még az első eredeti 1.3s motor volt.
Az előző gazdája volt a 2. előtte Svájcban futhatott mert van egy szerkezet a leömlőn ami miatt az után égést biztosított szolgáltatni. Külön ütemű hengereknél egy egy visszacsapó szelep melyek egy csőszerkezeten át egy szivacsos szűrőben végződtek. Ez adagolta a levegőt a kiáramló esetleges el nem égett üzemanyaghoz. Gázüzemű volt már mikor hozzám került. Mondanom sem kell üzemképtelen állapotban. Akksi kuka a gyújtás elosztó része még épp, hogy jó gyertyák kábelek rotor és minden más már régen csere érett. Fékek szarrá kopva tárcsa is betétek is. Utólagos napfénytető beázik és lóg az egész kárpit illetve porlad az anyaga, beltéri lámpa szintén porlad. Gumik szanaszét kopva de legalább egyenletesen. Szélvédő újszerű állapotúnak látszott. A vezető oldali ablakemelő is haldoklott. Lengéscsillapítók elöl gömbfejek féltengelyek szilentek kuka toronycsapágy kuka. Motor zabálta az olajat, havi 1l minimum!!!! Füstölt is rendesen. Utána jártam mennyiért újítanák fel.160 ból nem állt volna meg! Majd jött a fekete leves megállt a Józsefvárosi piacon a forgalom kellős közepén. Elektromos bajra gyanakodtam. (gyújtás modul puff 16ezer). Akkoriban csatlakoztam egy kadettos klubhoz és ott megismerkedtem egy Ózdi taggal. 45 ezerért odaadta és be is szerelte a motort. Amikor a kocsi hozzám került vidéken laktam még akkoriban költöztem fel Pestre. kb 160km. Kész öngyilkosság :) De kibírta a kocsi, még használtam is kisebb utakra még pesten. Kapott új akksit! Persze egy szart akkor még nem tudtam. Másfél év után megdöglött. Elutaztam Ózdra, egy éjszaka alatt bekerült az "új" motor Szinte új kuplung szerkezettel. Ózdra már világító olajnyomással mentem az kb 180km volt pesttől. Kibírta!! és kibírta! Sajnáltam szegényt azért. Ahogy készen lettünk rögtön mentem haza, érezhetően erősebb nyomatékosabb és fürgébb volt. Nem 110 volt végre a végsebesség! :)5 sebességes manuális váltója van pontos és eléggé igénytelen. Otthon már nekiestem mert sok szakirodalom után úgy láttam jónak ha teljesen felújítom.
Elvittem egy ismerősömhöz mert a pesti szerelők iszonyat kókány nemtörődöm munkát végeznek és drágák is.
Megkapta az új gátlókat elöl, és az új toronycsapágyakat relatíve olcsón lehet hozzájuk viszonylag jó alkatrészt venni. Szilenteket is kicseréltük újakra stabilizátort gumikkal és az összes gömbfejet.
Sokáig ment mindenféle buzerálás nélkül. Jött az újabb zizije a tél indulás. Akkor adtam meg neki amit már akkor kellett volna amikor a másik motor bele került. Mert hogy ezzel is leállt egyszer és nem indult. Úgy gondoltam hogy nem tökölök cserélek mindent így nem kell fosni hogy mi lesz később. Csóró gyereknek drága persze de egy úja autóval csak a szerviz díj ennyi. Tehát szétkaptam és új gyertyák ngk-k mert azt olvastam, hogy az tetszik neki. (és igen) Majd egy gyújtás modul (amúgy az miatt nem indult) új bosch fedél és tesla kábelek és rotort is. (46ezert ft ha jól emlékszem) Amúgy trabant elosztó fedél volt rá szaszerálva. Ezzel nincs vége minden testet kontakt pontot szétszedtem és újra csiszoltam és felújítottam. Kellett is mert a hifi már igen csak generátor zajos volt. Lassan lassan beszereztem hozzá a műanyag elemeket kédereket az ajtókhoz kilakatoltuk a minimális rohadásokat megcsináltam az új napfénytetőt és kapott új szélvédőt mert egy baromarcúról lehulló kődarab gyönyörűen ketté törte hazafele menet... Tanulság ne menj közel a teherautókhoz. :)
Kapott bordás szíjat és generátor ékszíjat is. Vettem rá teljes szett gumiabroncsot is egész jól mutatott az alu felniken (195/50 r15), egy ismerős megcsinálta a géptetőt morcosra és matt feketére fújta, kapott fehér indexeket, már már kezdett tökéletesedni amikor egy Pesti állat miatt el kellett döntenem hogy a kocsi elejét töröm vagy az asszonnyal együtt a kocsi jobb oldalát. Az elejét választottam. az új géptetőnek annyi zárhídnak is és a lámpáknak is indexnek is és a hűtőmnek is. Sajnos az egy érvágás volt azt hittem hogy nem tudok újra neki állni és hagyom, hogy az enyészeté legyen. De hát megszerettem. Megvettem az új bosch lámpákat indexeket zárhidat és egy bontós de teljesen új(nak tűnő)hűtőt. Tökéletesre csináltuk. Géptetőt meg Facebook csoportból eleve morcosat vettem :) (persze a futárok jól összebaszták ezúton is gratulálok nekik) Saját lábán ment haza és onnan az egyik haverhoz. Megcsináltuk és minden gond nélkül ment. Tovább újítgattam belül kívül. A gyújtása vákuumos előgyújtású és egy igazi élmény mire azt beszerzi az ember. Beállítani a vákuumos reduktorral együtt még nagyobb de rengeteget tanultam róla. Kicseréltem minden vízcsövet termosztátot és elektromos vezetéket a motorban. Felújítottam a karburátort és a reduktort is egyaránt. Aztán hogy ne legyen olyan egyszerű hazautaztunk a szülőkhöz. Leállítottam a kocsit és elfolyt a vize szegénynek. Elrepedt a hűtő. Na akkor ugyan azt a stratégiát követtem mint a gyújtásnál. Vettem újat és vízpumpát is és termosztátot is. Így le van tudva a gond. Na az is fájt vagy 35 ezerbe. Megjavítottam az ablaktörlő csonkját mert elforgott a lapátok alatt. Kapcsolókat is a beltérben mert idővel elzsírosodnak és nem akarnak működni. Fűtő motoré előszeretettel. Kontakt 60as spay és köszöni jól van. Bajusz kapcsolók és gombok illetve műszerfal világítás ledesítve illetve cserélve. Végre este is látni a kilóméter órát. Ja kilóméter óra nekem 195/50 r15 kerekekkel 100ig pontos aztán csal de nem többet mutat hanem kevesebbet! Cseréltem már spirált és váltó olajat is. Féltengelyeket is cseréltem mert egy kanyarodáskor kirántotta a kezemből a kormányt ekkor tört el a kerék csapágy is. Kedves b*á*r*d*i ne lopjátok ki a
féltengelyekből a tartó gyűrűket mert nem marad a helyén a féltengely és folyik a váltó olaj ezt üzenem nektek. Persze csak új márkás szimeringekkel. B corsa fékekkel nyergekkel került újításra kocsi. Kézifék bowdenek is közben tönkre mentek meg hát a kuplungé is. Gázüzem: hát nem gondoltam hogy ennyi ideig tart neki mire elrágja a remus hátsó dobot. Sok éven át üzemelt gond nélkül.Kárpit a tetőn kicseréltem mert már iszonyat volt ahogy kinézett nexiaból pontosan beleillik. mint ahogy sok műanyag és futómű és sok sok más dolog is. Központi zár.: utólagos, amit a biztosíték ház alatt találtam kábel dzsungelt nem kívánom senkinek. Egyik fékezéskor kiborult és csak lestem. Sok sok év alatt mindig került hozzá egy kis kókány, 1 napomba tellett kibogozni a sehova sem vezető kábeleket szakszerűen eltávolítani illetve újra kötni. Teszem hozzá ez volt a legnehezebb része a kocsinak. Az elektronika. Pedig csak az emberi kreativitás miatt lett ilyen szerteágazó. Amúgy egyszerű.
A kocsi úttartása nagyon jó, 140nél mercivel versengve városon belül úgy vettem be a kanyart mintha sinen mennék. Pedig nem full márkás gumijaim vannak. Sajnos az után gyártott gömbfej 2 évente cserések lesznek... Olaj: hát kinek mi én 10w40 es eneossal kezdtem 10000 km felett ment el vele. Aztán ugyan azzal már 4000 sem. Majd maradtam a jó öreg mol essence 10w40 nél. az 8000 környékén jó. Pedig nem papásan járok gáz és benzin üzemben is egyaránt. A kocsinak kicsi a súlya így a 75 ló könnyedén hajtja, akár nagyobb kerekekkel is. Persze akkor kicsit nehezebb a kormány. Viszonylag keveset eszik városon kívül. Mentem már vele 5 literből is el 100km-t de városon belül megeszi a gatyádat. Főleg ha taposod neki. Ezt ellensúlyozza a gázüzem. Lpg olcsó és városban sem eszik sokkal többet mint kívül. Max 10l/100km. Légellenállás együtthatója jó siklik a szélben, sok modern autó tanulhat tőle. Nekem sedan van annak jobb mint a csapott seggűnek. Én úgy vélem kicsit könnyen horpad szegény. Nyilván nincsenek meg a merevítések így csökkent a súlya. Mára már azt mondom bárhova elmegy ha van elég olaj és üzem anyag benne. Sok sérülés mégis más hibájából jelenlétem nélkül is bekövetkezett az autón. Nem egy pici autó még is könnyű vele parkolni. Csomagtér: hát nekem benne van a gáz tartály meg egy mély láda de mégis sok minden belefér benne. A műszerfal illetve a műanyagok zörgését megoldottam egyrészt fekete ragasztó szalaggal az illesztések alatt ami nem látszik illetve szilikon sprayvel. Persze ha nem az zörög akkor a kaszni csavarodása ad hangot. Pedig a küszöb cserélésekor merevítés is került bele. Torony merevítés nemsokára az még segít majd picit.

Hibalista

- Minden elromlott rajta! :) - - cseréltem: - elől - -motor - -gátlók - -gömbfejek - -féltengelyek - -szíjak, spirál , bowdenek - -csövek (vákuum, víz) - -kerék csapágyak - -torony csapágyak - -fékek kompletten - -gyújtás komplett - -vízpumpa hűtősül mindenestül - -stabilizátor szilentek - -szimeringek tömítések - -karburátor - -akkuk - -fényszórók, indexek - -lökhárító - - középen: - -szélvédő - -tükrök - -kárpitok - -napfénytető - -műanyagok - -kábelezés - -belső lámpa - -kéderek - -izzók - -szőnyeg kárpit. - -ülések - - - Hátul: - - bowdenek - -kerékcsapágyak - -kárpitozás

Ide hordtam szervizbe

Csak referencia munkákat láttam és amikor bent kérdezősködtem nem igazán keltett mély benyomást.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1986
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 300000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Kadett 1984

További ítéletek (240 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)