A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Kadett (1984-1993)

Kadett Cabrio Gsi 16V 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Kadett Bertone Cabrio 16V

Szöveges ítélet

Mi az a GSi?

Grand Sport Injection.

Magyarul csak annyit jelent, hogy „Nagy Sport befecskendező”. Az OPEL sportos autó gyártása még a B Kadett-hoz nyúlik vissza, mikor is egy viszonylag kis karosszériába erős motort szereltek. A történet a C Kadett-tal folytatódik, amibe 1975-ben egy 1.9-es, karburátoros motort építettek. Az elv: kis autóba nagy motort (mint a Pontiac GTO-nál). A neve Kadett GT/E volt.

1977-ben immár injektoros, 20E jelű motorral is lehetett kapni. Abban az időben ez valódi high-tech volt.

1978-ban egy átfésült modell, immár OPEL Kadett Rallye Coupe néven. Megemlítendő, hogy az autó hátsókerék-hajtású volt, és nem kevés rallye-sikert ért el. Különleges egyedi fényezéssel és felszereltséggel került a szalonokban, a fiatalok valódi kedvencévé vált.

Az igazi GSi történet 1983-ban kezdődik, amikor az Opel bemutatja a Kadett D GTE-t. Ennek előzménye, hogy a 80-as évek elején nyugat-európában kitört a GTI-láz. Főleg a fiatalok körében fertőzött. Mivel a VW már 1976-ban bemutatta a Golf GTI-t, az Opelnek lépni kellett. Az éppen aktuális középosztályú modellt felvértezte az akkoriban nagyon modernnek számító hengerenkénti befecskendezős (BOSCH JETRONIC), keresztöblítéses, felülvezérelt-felülszelepelt (OHC), könnyűfém hengerfejjel készült 1.8-as, 115 lóerős motorral (18E motorkód). A tömegből való kitűnésről az egyedi lökhárítók, küszöblécek, hátsó szárny, a Manta GTE-ről "kölcsönvett" csepptükrök, könnyűfém kerekek (5.5x14) gondoskodtak. A belső kényelemért Recaro ülések és a többfunkciós műszerfal (fordulatszámmérő, olajnyomás, stb.) feleltek. Természetesen a megnövelt teljesítményhez nagyobb belső hűtésű fékek, stabilabb és erősebb futómű és szélesebb gumik jártak. Ezt a modellt szerelték fel először kanyarstabilizátorral (ebben a kategóriában). Ez a modell igen ritka, mivel csupán másfél évig gyártották.


Az eladási sikereken felbuzdulva az 1984-es generációváltás utáni Kadett-ből már a modellváltás évében készítettek „sportváltozatot”, melynek neve Kadett GSi lett. Tulajdonképpen az előző modell hajtásláncát használták fel, de további más modellekhez nem rendelhető extrákat tartalmazott: Digitális műszerfal, check control, board computer, ködlámpák. A futómű a széria kadettokénál keményebb és immár alacsonyabb is lett, gázos lengéscsillapítókkal szerelték és 30mm-el tért el a szériamagasságtól. A lökhárítókat a lehető legkisebb légellenállásúra tervezték (0,30 cw) , éppen azért , hogy a konkurenciával egyező gyorsulás (8,9) mellé legyőzhetetlen végsebesség és kedvező fogyasztás párosuljon (198 km/h) . Még a motorháztetőt is légellenállási értéknek szentelték , a műanyag Opel-jel helyett fényezett vagy krómozott embléma került a légbeömlős géptetőre. Még a hátsó lámpát is "besötétítették" a kor divatjának megfelelően.
1985-ben a Kadett megkapta az év autója elismerő címet. Módosítottak a befecskendező-rendszeren (L-JETRONIC-ról LE-JETRONIC-ra). Megjelent az ötajtós "családi sportmodell" GSi is.

1986-ban jelent meg a 20seh motorral szerelt Kadett GSi, amely már a Bosch Motronic befecskendezőjét kapta meg. Ez az előzőeknél bonyolultabb, mivel a befecskendező-rendszeren kívül a gyújtásrendszert is magába foglalta. Az elődökhöz hasonlóan ezen is alumínium hengerfej volt, a furat/löket arány 86/86mm lett. Ennek köszönhetően ez a motor 130 lóerőt teljesített 5600-as fordulaton és 180 Nm-t nyomott 4600-on. Ezzel a motorral a Kadett 8,2 sec alatt gyorsult 0-ról 100-ra és 210 km/h végsebességet ért el, a gyári adatok szerint. A kétezres motor megjelenésével leállították az 1,8-as motor gyártását.

1987-ben megjelent a 20seh motor "átfésült" változata, a C20ne. A német adózási és környezetvédelmi törvények miatt már csak 115 lóerőt teljesített, szabályozott háromutas katalizátort és új computert kapott. Még ebben az évben megkapta az "év motorja" címet, mivel már ekkor teljesítette az EURO 2-es normát. Érdekesség hogy az 1,8-as és a 2,0-es (c20ne) motorral szerelt Kadett GSi-k menetteljesítménye megegyezik.

Szintén 1987-ben a Kadett GSi sikerén felbuzdulva immáron megjelent a CORSA GSi is. A nagy testvérhez hasonlóan kemény futóművet és spoilereket kapott, a motorja 1,6-os, szintén OHC, 109 lóerős .

1988-ban bemutatták a C20xe motort . Ez is a 20seh/c20ne fejlesztés, viszont itt mindent a teljesítményért fejlesztettek, mint a 18e motornál. A Cosworth-ot segítségül hívva 16 szelepes hengerfejet készítettek. Két tengely vezérelte, kopogásérzékelővel ellátott szekvenciális befecskendező-rendszert kapott (BOSCH SFI), és átdolgozták a kipufogórendszert is. A művelet vége 150 lóerő és 196 Nm lett, a keleti országokba importált modellekbe szereltek 20xe (katalizátor nélküli) motort is, lenyűgöző 155 lóerővel. A Kadett GSi 16v immáron nagyobb fékeket is kapott, valamint hátra is tárcsaféket és rendelhető volt hozzá az ABS is. Módosítottak a kanyarstabilizátoron is. Ezzel a motorral szerelve az autó már elérte a 227 km/h-s végsebességet, míg 0-100-ra 7,9 másodperc alatt gyorsult.

Szintén 1988-ban megjelent egy különleges modell, amit Kadett GSi Champion-nak hívtak. Teljesen egyedi Conolly bőr (mint a Lotus Omega-ban) Recaro üléseket (és vele harmonizáló belső kárpitozást) kapott, valamint széria volt a szervokormány, a metálfény (grafit vagy bordó) és az abban az időben nagyon divatos sokküllős (BBS) 15-ös alufelni. Szintén ebben az autóban debütált a dupla kocka kipufogó-végződés.

1991-ben megjelent a Kadett GSi Champion 16V is, szintén az előző felszerelésekkel. Ez a Kadett-ek közül a legritkább változat, ha egy eredetit akarsz, elég mélyen bele kell nyúlnod a pénztárcádba.

1991 végén megjelenik az Astra F és vele együtt az Astra GSi. A Kadett-hez hasonlóan ez a modell is egyedien sportos külsőt (lökhárítók, hűtőmaszk, küszöblécek, hátsó lámpák, hátsó szárny, gyári 15-ös alufelnik) kapott. A jó bevált 8 és 16 szelepes motorokkal (C20ne és C20xe) szerelték. Ezek a modellek még gazdagabbak voltak, mint a KADETT, szériában járt hozzá a szervokormány, a tetőablak, a 4 tárcsafék, ABS (a 16V-k ETC elnevezésű menetstabilizáló elektronikát is kaptak) és a "fedélzeti computer" is. Rendelhető extra a légkondicionáló. Az Astra a Kadett-nél jóval lágyabb rugózást és sokkal csendesebb belső teret kapott.
És akinek ez mégsem volt elég, az rendelhette a GSi-t 6 gangos váltóval és C20Let turbómotorral. A neve Astra T200 volt és limitált darabszámban jött ki, ritkasága vetekszik a Kadett GSi Champion 16V-vel. A hasonló motorral szerelt Calibra/Vectra-val ellentétben fronthajtású volt, de megkapta a nagy fékeket és az alap 16-os kerekeket.
1993-ban megjelent a 1.8 16v GSi is 125 lóval. Felszereltsége megegyezik a 16v GSi-ével. Rendelhető a dupla légzsák.

1993 tavaszán, megérkezik a CORSA (B) GSi 1.6 16V motorral, 109 pacival.

1995-ben megjelent a spoilerek nélküli, de még C20xe Astra GSi, amelyik kívülről csak a sötét hátsó lámpából és az alacsonyabb futóműről lehetett megkülönböztetni szériatársaitól. Még ebben az évben megjelent az első generációs ECOTEC motor 136 lóerővel.

1998-ban feltűnik az Astra (G): Sajnos már csak OPC van a kínálatban, nincsen GSi.

Végül 2002-ben megpróbálták feltámasztani a GSi kultuszt, ezért piacra dobták az új Corsa GSi-t 125 lóerővel, Z18XE motorral, de az eladási statisztikák szerint nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Amikor megjelent a Corsa D Opeléknél már bőven dúl az Opc őrület. Az új kiskocsiból is készített az Opc cég egy igen mérges változatot, ami bizony komoly autókkal felveszi a versenyt. (192Le/260Nm) Menetdinamikailag gyári állapotban ugyanazt tudja, mint az S2000 Honda, ráadásul nagyon jól tuningolható a benne dolgozó Z16LET motor.
Kijött egy olcsóbb változat is, lebutított elektronikával ez az új Corsa Gsi, ami ugyanezzel a motorral "csak" 150Le/230Nm-t tud.






Ez a történelem, most lássuk a realitást:

Kellett egy cabrio, már csak a feeling miatt. Hobbyautónak kitűnő választás egy ilyen járgány, mert amikor ledobom a tetőt, minden gondot kifúj a fejemből a szél.
Nézegettem a netet és megakadt a szemem ezen a gépen. Pillanatnyilag egy Opel Astra Coupe turbom van, régi kapcsolatban vagyok az Opel márkával.
Ez a Gsi cabrio volt a legjobb állapotban az akkori felhozatalban, megnéztem és azonnal megvettem.
Az ex tulaj is régi Opel fan, komoly összegeket költött a gépre, de meg is látszik rajta a törődés.

Most egy klasszikus és közhelyes, de igaz story következik:
Ezt az autót az édesapja vette 1989-ben, aki kint dolgozott Németországban. 1991-ben jött haza a papa végleg és a gép bekerült a garázsba. Onnantól fogva csak nyáron vették elő és gondos kezek tartották karban.
A kocsiban, vásárláskor 190.000 km volt, vezetett szervízkönyv és egy csomó tartalék alkatrész volt hozzá. Megvásárlás után persze sok dolgot ki kellett cserélni rajta, mert 5 hónapja állt a kocsi.

Kasztni:
Bertone design, még az igazi klasszikus keretes megoldású merevítéssel. Itt még egy fix bukókeret merevíti a vázat, nem a küszöbökben van a vasalás. A fényezésre ráfér egy polír, de mindenhol gyári a fényezés és törésmentes a gép.
Idővel kapott egy MS Design komplett spoiler készletet, ami első-hátsó lökhárító és két küszöb toldtatot tartalmazott.

Belső:
A gyári Recaro ülések nagyon jól tartanak az egész belső, a kormánnyal egyött terakotta színű "renna" bőrözést kapott.

Motor:
Gyárilag a Kadett Cabriokba nem építették be a legendás C20XE motort, de az előző tulajdonos orvosolta ezt a "problémát" és most egy ilyen erőforrás ketyeg az orrában, Irmscher chippel és egy power cappal fűszerezve, 60-as nyitott kipufogó rendszer van alatta, Remus dupla végű hátsódobbal körítve. Padon mérve, 98 oktánszámú benzinnel 162Le/202Nm tud, komoly a meglepetés faktor amit, a 5.9Kg/Le aránnyal rendelkező autó a gyorsulásával és a rugalmasságával okoz. Gyárilag F20-as váltó volt alatta amivel megfutotta a 235 Km/h-t. Ezt kicseréltem egy F16-ra, ami rövidebb áttételű, ezáltal a 0-100 sprint 6.7 sec-re módosult, persze a végsebesség is csökkent 205Km/h-ra. Nem is ez az érdekes, hanem az a feeling ami 0-180 között történik. Érdekes arckifejezéseket lehet megfigyelni körülöttünk, egy jobbfajta gyorsulás után :) Beszerelésre került egy váltóút-rövidítő (short shifter), amivel sokkal közvetlenebb lett a váltás, mint azelőtt, kb. amikor egy fakanalat szúrogattunk egy bográcsnyi paprikás krumpliban. Konkrétan a váltókar fele akkora útvonalon mozog.
Tervbe van véve egy C20LET motor vásárlás a hozzávaló F28 váltóval. Ha ez a konfiguráció kész lesz akkor jön az igazi nemulass, mert képzeljetek el egy
3.7 súly/lóerő arányú kocsit amiben 260Le/410Nm rángatja izomból, a mindössze 970 Kg-s kasztnit.

Fogyasztás:
A motorelektronikai program miatt kell neki a jobbféle benzin, de nem kell 100-as bele, a 98-99 oktánszámú bőven elég. A 95-t nem szereti, durrog vele és érezhetően nem úgy megy.
Városban átlagosan és nem hajtva: 7.5-8.5 lityi/100km
Városban hajtva: 8.5-12 liter
Városon kívül, autópályán vicces értékeket produkál: 6.0-7.0 liter 110-140 km/ között.

Futómű:
Koni állítható sportfutómű van alatta, 60 mm Irmscher ültetőrugókkal párosítva, amitől úgy néz ki, mintha valami aszfaltmatrica lenne, ezért minden kavicson kiesik a fogtömésem, ráadásul anti vesekő gyár, de mindezekért igazi kanyarvadász és minden helyzetben iszonyúan stabil, igazi gokart feelinget nyújt. Ehhez a teljesítményhez szükséges is ez a betonkemény cucc.


Feeling:
Pattog, mint, ha egy gokartal mennél a Thökölyn, iszonyatosan közvetlen a kormány, minden úthibát-kavicsot közvetít a kezedre, a kanyarodás külön orgazmus, küzdeni kell vele minden pillantban, alapjáraton mormog és kis gázfröccsökre kellemesen durrog, visszaváltásoknál és alacsony fordulaton-gázadásra NAGYON durrog, magas fordulatszámon ércesen ordít. Nekem kissé sok a hangzavar, de k*rva jól szól a rendszer alatta.
Összefoglalva:Istenkirályság.



HIFI:
Egy barátom profi elektronikai szakember, hozzá mentem el és beszerelt egy komplett rendszert. Blaupunkt Submarine Sound System került bele.
Vízálló alumínium ötvözetű hajóhangszóró készlet került mindenhova. Elektronikailag egyébként nagyon sok kaland volt vele, mert szinte át kellett kábelezni az egész kocsit, de utána is tartogatott meglepetéseket.

Szeretem ezt a gépet, mert nem mindennapi vezetési élményt nyújt, egyedi megjelenésével feltűnést keltő darab, amellet hobbyautónak kítűnő választás volt.


És az érem másik oldala:


Hiába volt jó állapotú az autó, de a vételárát így is rá kellett költenem, cirka fél millió volt, hogy igazán használható állapotba kerüljön, és ebbe nem fért bele a komplett lakatolás, teli fényezés, a tetőmozgató mechanizmus és a tetőcsere. Ha ez belefért volna a büdzsébe AKKOR lett volna 100%-os állapotú, ez további félmillió lett volna és pár hónap autó nélkül. A hengerfejbe bele voltak törve a szelepfedél csavarjai, 8 a 20 db-ból. A bal oldali lengőkar a kiszakadás határán volt a kasztniból. Esőben beázott, feszült a tető, nem zárt jól. Autópályán felhúzott tetővel fütyült a szél, le akarta tépni. A komplett elektronikai átkábelezés ellenére folyamatos meghibásodások fémjelezték a nem működést, egyszer Ausztriában elromlott a riasztó és állandóan letiltotta a motorelektronikát, kissé kalandosan értem vele haza. Értem én, hogy vödörrel, számolatlanul kell beleönteni a pénzt egy ilyen dologba, de mindennek van racionális határa, mert a szerelem elmúlt, nagyon tele lett a hócipőm vele és eladtam. Kicsit sajnálom, de hiába, én is öregszem. Helyette vettem egy fiatal japó autót, ami kitűnő és probléma mentes mindennapi igásló és mellé egy sportmotort, ha száguldani akarok, vagy hedonista élvezetekre vágyom.

Hibalista

- -2 db toronycsapágy - -2 db lengőkar - -2 db gömbfej - -összes szilentblokk - -jobb-bal oldali kormányösszekötő - -összes lengés csillapító - -főtengely szimmeringek - -szelepfedél tömítés - -gyertyák - -gyújtás elosztó fej - -rotor - -gyújtás kábel készlet - -kiegyenlítő tartály - -összes égő - -olajbetöltő sapka tömítés - -komplett vezérlés - -ékszíjak - -ac pumpa 2X - -motor olajcsere - -váltó olajcsere - -fékolaj csere - -hidraulika olaj csere - -összes szűrő - -vízcsövek - -akkumulátor - -akku saruk - -generátor+konzol csere - -komplett váltó rudazat - -motortartó bakok - -kipufogó felfüggesztők - -tűzkarikák - -teljes elektronikai javítás -

Ide hordtam szervizbe

Agressor Andris rulez :), és Jómagam bütykölgetjük a gépet, ha szükséges.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1989
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Kadett 1984

További ítéletek (240 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)