A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Kadett (1984-1993)

Kadett 1.3i kat. automatic 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

"A zöld sárkány (tűz nélkül)"

Szöveges ítélet

Szögezzünk le először is néhány dolgot:

1. azért vettük, mert nagypapám használja, ezáltal az automata váltó előnyt jelent.
2. direkt nem akartunk nagyobb motorosat, mert az átírási költségek és egyéb kifizetendők mértékére haragszom.
3. aki kineveti, az nem látja benne a szépet, a hasznosat.
4. ennél jobb vételt nem is akarhattam volna.


2009.11.05.

Tehát az autó egy 1987-es gyártású Opel Kadett "E" 1296 összlökettérfogatú motorral, három sebességes automata váltóval és katalizátorral, metál színben, sedan popóval. Ez a kombináció így a "veszélyes" 60 lóerőt súrolja, ami valljuk be fickósan, nem túl sok.
Na de mihez képest nem túl sok? Persze a másik autónkhoz képest nem túl sok (BMW E34 525TDS - "AVUS" néven a népítéletek közt), viszont a célnak megfelel. Nagypapám is örömmel nézte és vette használatba, és másod autónak abszolút megfelel. Már volt egy Kadettocska a családban, igaz az régebbi is volt, meg gyengébb is, (Opel Kadett E 1.2S - EgyKetteS néven a népítéletek közt). Igazából az előző volt a lépcsőfok, amin sikerült megszerettetni magammal az Opel Kadettot. Nem volt nehéz, hiszen nagyon egyszerű konstrukció, alkatrész tenger van hozzá, s mindez jó áron. Az előző eladása után kétségtelenül meg volt, hogy mi lesz az utód. Így hosszas keresgélés után bukkantam a mostanira. A Kadett fórumon találtam a hirdetést, a tulajdonossal felvettem a kapcsolatot, majd hosszas levelezgetés után élőben sikerült megnézni az autót. Azon nyomban beleszerettem, mert ez már jócskán meg volt szórva extrákkal az előzőhöz képest. Ráadásul nekem az autó az szedán, tehát lépcsőshátú, így ez kapóra jött. A tulajdonos az eddigi legkedvesebb ember volt, akitől sikerült autót vásárolni. Bár sok mindent nem tudott az autóról, mégis amit tudott elmondott róla, tisztességesen. Az autót körülbelül három hete, vagy egy hónapja vehettük meg. Megnézés után azonnal le is foglalóztuk, nehogy elhúzzák az orrom elől. Az fájt volna. Bár az autón van mit javítani és vannak hibái, minden esetre az alapja kiváló. A motor is rögtön indult, igaz csak három hengerrel, mert az egyik gyertya rossz benne, meg olaj sem volt túl sok benne és a víz mennyisége is elég gyatra volt, mégis szerelem volt ez első látásra. Az autó elhozásakor vittünk magunkkal olajat, vizet és fizetés után mosolyogva, és boldogan vettem birtokba az autót.
Ezidáig túl sok minden nem történt vele. A generátor csapágyas lett, ezt cseréltem ki (6000Ft) valamint a napokban jött elő a hűtővíz eltűnése is. Ez viszont nem motorikus problémára vezethető vissza, hanem a hűtő elöregedése okozza ezt a hibát. Hát azért jó szolgálatot tett a hűtő, 87 óta. Ezt cserélni kell, nincs mese. Az új körülbelül 15-20 ezer forint körül mozog, a bontott ettől nagyságrendekkel olcsóbb, kb 6-8 ezer forint.
Még egy hibára derült fény az első teletanknál. Csurig tankolás után a tankhoz vezető benzincsövek megadták magukat, így a fogyasztás felugrott kb 20 literre, mert elfolyattam egy halom benzint, mire észrevettem, hogy hoppá ez nem a túlfolyóból jön. Semmi probléma, kicseréltük a csöveket, azóta ez a rész rendben van. Ha már emelőn volt az autó, akkor megnéztük a rozsdásodásokat és azt kell mondjam, hogy a szokásos küszöb, sárvédő íveken kívül máshol szerencsére nem rohad az autó. A rozsdás részeket természetesen már vásárlás előtt láttam, úgyhogy nem volt zsákbamacska. Ez is javítandó, bár ezzel még egy kicsit várok, előbb a motorikus részt kell egy kicsit gatyába rázni.
Fentebb említettem, hogy ez már extrásabb kivitel. Nos igen, az extra azt jelenti, hogy van benne nagyon jó kis napfénytető. De igazából számomra az egész autó extra, mert nagyon szeretem. Szerencsém volt a vásárlásnál, mert látszik rajta, hogy foglalkoztak az autóval, amikor kellett. Nagyjából minden gyári benne, ha csak nem gondolunk itt a rádióra, meg a CD-tárra. Mondjuk ezt nem bánom, mert a CD-tár nagyon jól jön, szeretem a saját zenéimet hallgatni. A hangszórók egy kicsit hiányosak, ez azt jelenti, hogy van belőle kettő. Az is a gyári. Hát egy kicsit "érdekesen" teljesítik a 40W-ot, de sebaj, ezt lehet orvosolni. Na nem akarok én itt guruló music boxot építeni, de azért szeretem, ha vannak mély, közép és magas hangok is az autóban, így ez a projekt most napirenden van. Természetesen nem vágom ki az ajtókárpitokat, hogy beszerelhessek egy gagyi hangszórót. Mindent a gyári helyre teszek, csak jobb minőségben, mint a gyári, mondjuk MAC Audio vagy valami hasonlót. Csak szépen kulturáltan, finomkodva. Az autó fényezése forgalmi szerint kék. Hát valóban az, hogy ha éjszaka nézzük egy két üveg bor után. Amúgy meg zöld. Ráadásul metál zöld. Érdekes zöld. NemláttammégilyetKadettonzöld. Gyárinak, gyári szín, csak ritka. Itthon körbemértem festékvastagság mérővel, hát nem mondom, hogy nem volt festve, de ha volt is, akkor régen készülhetett, valami jó műhelyben, mert a lakk nem repedezett, nem homokos, nincs megfolyva. Egyszóval olyan minőségi munka. Gratulálok, annak aki csinálta, manapság már ritkán találkozok ilyen szép munkával.
A vásárláskor az autóban amúgy elég nagy volt a káosz, így aztán egy alapos takarítás járt neki kívül-belül, alul-felül. Az üléshuzatokat leszedtem, és meglepetés várt: nem volt sehol kiülve az ülés. Nincs sehol javítva, vagy kiszakadva. Ennek nagyon örülök. Aztán vár a koszosabb meló, ki kell tisztíttatni az üléseket, mert elég koszosak. Évek alatt mondjuk ez teljesen normális, de nem szeretem a koszt, így ez takarítva lesz. Amúgy az ülések nem kifejezettebben kényelmesek, a fejtámla egyszerűen borzalmas, dehát ez járt hozzá, ez így lett megtervezve. Igazából nem lehet semmivel összehasonlítani. Meg egyáltalán...Minek?! A motorra nincs még panaszom. Egy szerviz jár neki, olaj, szűrők, gyertyák aztán utána lehet figyelni, hogy mi a helyzet. Reggel könnyedén indul és végre nincs szivató (az előző még szivatós volt).Füstölés? Hát az egy érdekes dolog: hidegen ritkán ereget magából, de melegen sosem. Annak viszont nem örülök, hogy ez már vezérműszíjas verzió. Az előzőben a vezérműláncot valahogy jobban szerettem. Ami még szokott lenni az autóval, hogy a műszerfalon ki szokott néha villanni egy ilyen kis sárga ikon, azt hiszem check engine lámpa. Na ezt még meg kell nézni, hogy miért is villog néha.
A váltóval nincs gondom, teljesen egyszerű, robosztus szerkezet. Szeretem a régi automata váltókat, olyan direktek. Sajnos ezek az újabbak olyan nyúlósabbak, nekem valahogy nem jönnek be. Szépen teszi a dolgát, nincs vele baj és nagyon kényelmes.
Kapott új téligumikat, mert azért az kell. Tavasszal jönnek a nagyobb projektek. Szeretnék rá valamilyen szép alufelnit nyári gumikkal, meg kell csináltassam mindenütt a rohadásokat. Addig pedig vigyázunk egymásra, mert így illik.
Sebességekről nem nagyon tudok beszámolni, mert nem ismerem még annyira az autót, hogy ilyenekről írjak. Minden esetre tartható vele a forgalom, teljes mértékben.

Mindent összevetve nagyon jó autót sikerült vennem, nagyon jó áron. Nem csak nagypapa autónak használjuk, hanem másodautónak fogtuk be. Próbálunk rajta megjavítani mindent, amit csak kell. Természetesen ehhez idő kell, kitartás és nem árt, hogy ha pénz is van a zsebben. De nagyon, nagyon jó autó ez a zöld, (tűz nélküli=erőtlen) sárkány.
Mindig fog tovább fejlődni az iromány, amikor lesz mit írnom, így aki szeretné tudni, hogyan alakul át az autó, az járjon vissza néha!

2010. január 3.

Nos a második publikációm ehhez az autóhoz egy kicsit hosszú ideig készült. Ez talán betudható annak is, hogy időközben évet váltottunk meg volt egy Karácsony is és a sok ünnepi kaja miatt mozdulni sem bírtam, nemhogy még írni. Most viszont ismét bele lendültem a nagyvilágba és elhatároztam, hogy leírom, hogy a zöld, erőtlen sárkánnyal mik történtek a vásárlás óta.

Eleinte nagyon szépen működött a kapcsolatunk, minden rendben volt. Legalábbis azt hittem. Aztán kezdődtek a gondok… Először is, beszámoltam már ugye arról, hogy a hűtő valahol folyik, mivel tűnik el a víz. Hát a vízeltűnésnek egy kicsit jobban utánajártam, kiderült, hogy nem ártana egy hengerfejtömítést cserélni, így ezt sikerült megvennem újonnan, potom összegért. A csere néhány órámba és egy kis kedvembe került, gondoltam magamban ez nem árt neki. Hát nem is ártott, csak időközben tönkrement a fűtőradiátorom, így a fűtés (hát persze, hogy a legnagyobb hidegben) megadta magát.
A hazai kadettklub lévén sikerült gyors cserealkatrészhez jutnom, mondanom sem kell, jó áron. Régi radiátor ki, új szerzemény be. Próbálgatom, mintha jobb lenne. El is könyveltem magamban, hogy na végre van fűtés és a víz sem folyik el sehol. Másnap reggel indítom a gépezetet, robogok a csodás pesti utakon a munkahelyemre, észreveszem, hogy a fűtés mégsem olyan jó, mert a telefonom kijelzője is melegebb hőt ad, mint a szellőzőrostélyból érkező fuvallat.
Némi gondolkodás után elhatározásra jutottam: megcsináltatom az eredeti radiátort, mert lehet, hogy a cseredarab, nem kompatibilis ezzel a gépsárkánnyal (hö-hö, mondjuk ezt nem tudom hogy gondoltam, de mindegy). Megcsináltattam, visszacseréltem, mondom ezzel biztosan nem lesz többé gond, mert az eredeti olyan volt, mint a hajszárító. Elindultam vele haza, hát ismét tapasztaltam, hogy jól fűt ám a Nokia 63xx…  Másnap reggelre azt sütöttem ki (mert ha már az autóban nincs meleg, legalább az álmomban legyen valami hőguta), hogy kicserélem a termosztátot, mondván biztosan az lesz a hunyó.
Meg is történt, új termosztát, új tömítéssel, új fagyálló jó radiátor. Próba. Hazafelé már megint eszkimóként vezettem, mivel a fűtés kevés volt, mint földgázban az olcsóság.
Jelen pillanatban ott tartok, hogy nagyjából kicseréltem minden fűtéssel kapcsolatos szerkezetet, tényezőt, de nincs megoldás a melegítés fokozására. A kadettklubban van minden reményem, hátha találkoztak a felhasználók hasonló jelenséggel. Remélem megadják a választ a problémámra.
Mindezt tetézendő a hűtővíz továbbra is fogyogat. És valóban a vízhűtőből szivárog az anyag. Nem cseréltem azonnal, mert azért akárhogy is nézem csak 15.000Ft-os alkatrész, azért annyit hipp-hopp nem szeretnék kiadni. De kénytelen leszek, mert használtat ebből az alkatrészből nem szeretnék vásárolni, úgyhogy marad az új. Igazából nincs is okom panaszra, hiszen nem olyan drága az új alkatrész sem, csak néha az ember spúr. Pláne itt a nagy ajándékozási hullám után… Brrrr…
A sok viszontagságot és megfagyás közeli állapot miatt nemrég elhatározásra jutottam. Eladom az autót. Úgyis egekbe szökött a benzin ára és egyébként is dízelautó párti vagyok inkább. Fel is tettem az egyik hirdetőoldalra, nem mondom jó drágán. Nagy meglepetésemre az ünnepek után és újévkor nem hívott senki. A rádióban viszont hallottam a Presser G számát, miszerint nem adom fel… Nos inkább én is így döntöttem. Akárhogy is, de véghezviszem a küldetésemet és jó kis autót faragok ebből a járgányból. Mondanom sem kell, hogy nagy erőt adott az is, hogy ismét adják (ráadásul új részekkel) az Autókereskedők című „folytatásos teleregényt”, a Diszkoveri csatornán. Emiatt a barátnőm talán egy kicsit fúj rám, hiszen vasárnap reggel tízkor megy, de mindig próbálom kiengesztelni ágyba-reggelivel. Ő pedig, mindig belátja, hogy nem tud az autófüggőségem ellen semmit tenni.  Szóval nagy erőt adott a műsor, bár igazából nem mondtak személy szerint nekem semmit, de mégis erőt vettem magamon és elhatároztam, hogy azért sem adom olyan kézbe ezt a kis „rohadó gyöngyszemet” aki csak eltékozolja, mert érdemes vele foglalkozni. Autóőrülteknek legalábbis érdemes.
Így aztán sikerült ismét belevetni magamat a nagy tervekbe, hogy mit és hogyan fogok véghez vinni, hogy aztán olyan Kadettba ülhessek be, amit a saját kezeim már jól ismernek. Kívül- belül, alul-felül. Szóval ez itt a lényeg emberek! Szeretek autót bütykölni, mert kézzel fogható eredménye van!

A javítandók listáját még nem árulom el, az majd a következő alkalommal válik publikussá. Addig is kellemes autózást kívánok mindenkinek!

Hibalista

- generátor - benzincsövek - vízhűtő - belső világítás - indexkar - indexrelé - hengerfejtömítés - termosztát - fűtőradiátor - két küszöb - két sárvédőív - -

Ide hordtam szervizbe

www.hobbiszerviz.hu Ha saját magam meg tudtam oldani a szerelést, akkor én csináltam a hobbiszervizben, ha pedig nem, akkor csak szólnom kellett az ott lévő szerelőnek, aki szívesen segített. Úgyhogy aki tud szerelni, vagy szeret szerelni, az próbálja ki, mert megéri. Pénzben is.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1987
Kényelem (4) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 233000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 4700
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Kadett E 1.2S Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Kadett 1984

További ítéletek (240 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)