A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Insignia (2008)

Insignia 1.6 Turbo automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

ESZEDBE NE JUSSON!!!

Szöveges ítélet

Nem is tudom, hol kezdjem. Talán a konstrukciós hibás motornál? Nem, inkább egy jó tanáccsal: ha azért olvasod az ítéleteket, mert szeretnél opelt venni... Nos, kérlek, először gondold végig, hogy pontosan mit is vársz egy autótól. Kényelem? Megbízhatóság? Véget nem érő szopóroller?

Amennyiben az utóbbi áll közel a szívedhez, tökéletes választás egy opel insignia valami professzionálisan megtervezett turbós motorral. Ha túl unalmas az életed és szeretnél egy kis izgalmat csempészni bele például azzal, hogy várod, vajon mikor robban le újra a majd' 9 milliós autód valahol az út szélén, ne keresgélj tovább.

Megpróbálom felidézni a pozitív dolgokat, bár az összképet látva nehéz objektíven leírni az "autó" előnyeit:
- hmm... nagy?
- viszonylag kényelmes
- amikor kijött a facelift, elég jól nézett ki
- két motorcsere között meglepően jól viszi a 170 lóerő kategóriája legnehezebb autóját, persze csak ha nem épp szervizben van.

Egyelőre ennyi jut eszembe.

DE

mivel elmúlt 1980, nem gondolom, hogy egy mostanában gyártott és forgalmazott autónak csúfolt valaminél normális, hogy másfél évesen fődarab hibásodjon meg. Még mielőtt belecsapnék a közepébe, leírnék pár apróbb, ám annál idegesítőbb dolgot, amit az együtt töltött 4 év alatt sikerült megfigyelni/elszenvedni.
Multimédiás rendszer. Nem tudom, miért akad ki az ember, ha a viszonylag drága autója nem mindig ismeri fel és tudja párosítani a telefonját. Nem, nem valami Kínából rendelt 10 E forintos telefonról van szó, hanem egy ritkának enyhe túlzással sem nevezhető iPhone-ról. Milyen opciók vannak?
- Nem kapcsol össze: ilyenkor mindig kedvesen kiírja, hogy nem sikerült kapcsolatot létrehozni. Megoldás? Motor leállít, kulcs kivesz, kulcs berak és két ima után újra próbálkozik.
- a kapcsolat létrejön, de vagy nem tudod felvenni a telefont, mert lefagy, vagy a legjobb, amikor TELEFONÁLÁS KÖZBEN szétkapcsol!
- hiába állítod be a hangerőt, random felhangosítja magát. Tegyük fel, hogy beállítasz telefonálás közben egy hangerőt, majd amikor egy másik számot tárcsáznál, szomorúan konstatálod, hogy a kicsöngés már az előzőleg beállított hangerő negyvenháromszorosával töri meg a magukat szórakoztató rádiós műsorvezetők vinnyogó röhögését. Nem árt, ha erre az esetre tartasz zsebkendőt a kesztyűtartóban, így a dobhártyád szétszakadása miatt füledből lassan csordogáló vér nem maszatolja össze az inged gallérját és a kárpitot sem.
Apropó hangerő. Teljesen normális, hogy nem lehet állítani. Sőt, rádiót sem tudsz váltani, telefonra sem tudsz átkapcsolni, a bejövő hívásokat sem tudod fogadni, SEMMIT NEM TUDSZ CSINÁLNI. Szépen szól az, amit hűséges opel insigniád neked szánt. Olyan hangerőn, ahogy ő szeretné.
Gondolod, hogy bejön a motor leállít - kulcs kivesz - kulcs berak - ima kombó? A kis naív! Akkor elmondom, hogy történik. Megcsinálod a fent említett lépéseket és SEMMI nem történik. A rádió szól tovább. Sőt, kiszállhatsz, bezárhatod az autót, elmehetsz vásárolni, túrázni, elrepülhetsz a világ másik végére, egyet se félj, a RÁDIÓ SZÓL TOVÁBB!
Szoftverfrissítés? Persze, sokat segített...

Más téma. Kiírja, hogy bal fényszóró meghibásodott, és tényleg, a bal első lámpa nem ég. Elviszed szervizbe, megcsinálják, majd még aznap az arcodba nyom egy hibaüzenetet, hogy a JOBB fényszóró meghibásodott. Nem, nem vicc, kajak kiírja, és kajak nem ég.
A bal tükör szerencsére olyan szögben adta meg magát, hogy egy jó képességű kaméleon is leizzadt volna minden egyes sávváltásnál. Igaz, ha már elektromosan nem, tenyérrel tökéletesen be lehet állítani.
Volt, hogy a váltó minden D-be vagy R-be húzásnál irreálisat rántott az egész bódén, emellett persze össze-vissza váltott, hogy teljes legyen a kép. Ezt kivételesen és ténylegesen megoldotta egy szoftverfrissítés.

Olyanokon már nem akadok fenn, hogy 10 litert városon kívül is simán megeszik. Nesze neked downsizing!
Lassan azért rátérnék arra, amiért ezeket a sorokat egyáltalán elkezdtem írni.
Egy-két dolgot előtte azért leszögeznék. Az autó mindig normálisan volt használva, a motor hidegen sosem volt pörgetve, automata váltós, így amúgy sem volt a halálba forgatva. A szükséges olajcseréket mindig időben, de leginkább hamarabb megkapta.
Ennek ellenére másfél év után, 53 000 kilométerrel az órájában, 130-as tempónál egy hangos csattanást követően, teljesítményvesztés mellett szép, átláthatatlan fehér füsttel ajándékozta meg az autópályán mögötte közlekedőket, majd megállt.
Hosszas vizsgálódás után az opel szakemberei megállapították, hogy az egyik hajtókar kicsit körülnézett a motortérben, a motor falát átszakította és hűtővíz került az égéstérbe. Garanciával cserélték a motort, amire újabb 2 év garanciát vállaltak.
Na mikor állt meg megint az autó motorhiba miatt?! Igen, ezt követően kettő ÉS FÉL évvel, amikor az új motorban 103 E km volt. Rángatás, egyeletlen –vagy nem létező – alapjárat, kb 2-3 dolgozó henger és max. 50 leadott lóerő jellemezte a legutóbbi megállást.
Mivel garancia fél éve nincs, a szerviz által adott árajánlat 2,5 millió forint. Egy motorért, ami a közeljövőben nagy valószínűséggel ÚJRA meg fog állni. Ebből az összegből önmagában lehet olyan autót vásárolni, ami nem áll meg és garantáltan elvisz egyik helyről a másikra, vagy be lehet forgatni egy hasonló kategóriájú, MŰKÖDő, és NEM OPEL márkájú gépjármű vásárlásába. Vagy elutazhatsz Mexikóba hónapokra. Vehetsz legalább 10 darab fajtatiszta brüsszeli griffon kiskutyát. Eladományozhatod. Beszórhatod a kandallóba és elégetheted. Igazából mindegy, bármi jobb befektetés, mint erre a sz*rra költeni.

Ne gondold, hogy elszigetelt esetről van szó, sajnos számos 1.6 és 2.0 turbo motor adja meg magát, hallottam már olyat is, hogy 30 E km után.
Aki rábólintott, hogy ez a motor gyártásba kerüljön, sőt forgalmazni is lehessen… Nos, remélem a pokol legmélyebb bugyraiba kerül, ahol minden egyes motorhibás insigniát neki kell megszerelnie, miközben a jogosan felháborodott tulajdonosok tüzes vassal szurkálják. Ja és remélem céges autónak egy OPEL INSIGNIA 1.6 TURBO jár majd neki!

(A feltöltött képen az opel természetes közegében, a szervizben látható, amikor még a német mérnökök az első motor halálának pontos okát próbálták feltárni.)

Hibalista

- - multimédiás rendszer folyamatosan - - teljes motor 2x - - automata váltó - ezt szerencsére egy szoftverfrissítés megoldotta - - féklámpa - - bal tükör - - fényszórók felváltva

Ide hordtam szervizbe

Igazából teljesen mindegy, hogy hova viszed, de lehetőleg válassz olyat, ahol finom a kávé.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2013
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (1) Vezetett km 156000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója? nem opel
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Insignia 2008 (2009)

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)