A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Insignia (2008)

Insignia 2.0 CTDI 130 LE automata 

Az ítélet értékelése
4,3(4 db)

Apám Dacia-ja jutott eszembe...

Szöveges ítélet

Vártuk a jövetelét, elvégre az Opel "a hosszú idő óta nem sikerül formás autót tervezni" korszak végét jelentő egész szemrevaló autója szerepelt érkezési listánkon. Szóval megérkezett, s hát tényleg tetszett. A forma rendben, a kezelő szervek kézre állnak, az üléspozíció jó beállítható, a futómű kellően támogatja az utazást, a fék egész jól eltalált, a karosszéria megfelelően merev, egész jó a biztonságérzet.
Szóval elkezdődött a használat s hát jöttek a meglepetések is. Az első 50.000 km-ig nagy dolgok nem történtek(zömében csak a kötelező szerviz), igaz a beltér elkezdett nyikorogni, illetve a kezelőelemek kezdtek el szétesni(pl: a váltófej gumiborítása elvált, s hát persze külön nem vehető, csak váltószoknyával, váltófejjel együtt potom 56.000 HUF-ért. Egy gumidarab miatt!!!). Persze közben volt két garanciális hiba az ülésfűtés(ezt csak másodjára tudták rendesen helyre hozni), illetve a vezető oldali légzsák kampányos cseréje(erre az autó ritka barna belseje miatt kellett sokat várni, addig kérték ne ütközzünk :) ). Ja s persze volt néhány szoftverfrissítés is.
Aztán a 100.000. km után már teljesen ritmustalanul jöttek a hibák, melyekre mindig a szervizszag s az állítólagos "szoftvermódosítás" volt a megoldás( mindig csak rövid időre). Majd a 150.000. km-nél már gond volt a kipufogó gáz hőmérséklet érzékelőjével is(csere, 100%-ban ügyfél fizet, importőri támogatás nincs!!). Ezek után új hiba: DPF- és katalizátordugulás, a DPF regeneráció magától nem megy végbe, szervizben szoftveres regenerálás, ez időszakosan megoldotta a problémát. Majd 4000 km után újra dugulás. Mindez persze kellemetlen szagú, hatalmas a kipufogóból feltörő szürke füst kíséretében. Amint megláttam a tükörben a füstöt, azonnal belső keringetésre kapcsoltam a szellőző rendszert, s ez az idő múlásával teljesen reflex-szerű lett( sajnos). Persze a forgalomban az öreg BKV buszok mellett senki sem rám gyanakodott, de a viccet félre téve nagyon kellemetlen dolog volt ez a James Bond-szerű álcafüst(megesett, hogy a lámpánál átszóltak, hogy vélhetően kigyulladt az autó). S ami nagyon fontos, ezen hibák egyenes következménye az autó védelmi mechanizmusa(mely szerint visszafogja a motorfordulatot, ezáltal korlátozva a sebességet s használhatóságot) mely kényszerpihenőre szólít fel. Szóval ismét szerviz, ahol megmondták a rossz hírt, sajnos a DPF-et kell cserélni potom 600.000 HUF-ért s akkor nem kell többet kötelékben autóznom tömegközlekedési eszközökkel, öreg teherautókkal. Ezt már nem vállaltuk helyette egy sokkal olcsóbb félmegoldás lett az ideiglenes tett: ez pedig nem más mint a DPF tisztítása( ez "csak" 50.000 HUF volt), mely jelenleg üzemel, de ki tudja meddig.
Új hiba a kanyarfényszóró mozgató motorjának nem megfelelő szögbe való beállása, (ami potom 60.000 HUF javítási költség lenne, bontott nincs), de ezt már nem javíttatjuk, nézzük a hibajelet a műszerfalon.
Összegzés:
Az autónak az idők folyamán olyan problémái alakultak ki, amelyek komolyan akadályozzák vele a munkavégzést, ezáltal közvetett anyagi veszteséget okozva tulajdonosuknak, üzemeltetőjüknek( nem beszélve a fokozott értékcsökkenésről!! a rossz hírnév miatt).
Sokszor kértünk segítséget az importőrtől, hivatkozva a vezetett szervizkönyvre, de mindig(!!) elutasítás lett a vége, mondván, hogy sok a km illetve hogy Magyarországon az üzemanyagok minősége nem megfelelő a mai dízelek problémamentes üzemeltetéséhez, bla, bla, bla, stb...
Erre én két dolgot feleltem az engem felhívó hölgynek: az egyik, hogy az autót munkára vettük, s nem láttam a kezelési utasításban a figyelmeztetést, hogy az autó 160.000. km után használhatatlan, illetve kétlem, hogy ha perre mennék az Áfor utódjával, valaha is kártérítési összeget látnék a bankszámlánkon.
Végső ítélet:
Egy 7MHUF-os autótól az ember sokkal többet vár, hiszen ebben az árszegmensben már komolyabb presztízzsel rendelkező márkák kínálatából is válogathatunk. Illetve plusz infó, hogy ezen Insignia-val együtt forgalomba helyezett Mazda 6 szó nélkül teszi a dolgát, s hát ugyanaz az üzemanyag kerül a tankba, mint ennél az Opelnél. Aki költségügyileg kiszámítható autóra vágyik annak semmiképpen sem javasolt.

Hibalista

- Számtalan problémával szembesültünk a 4 év alatt: - - ülésfűtés (garanciális csere) - - vezető oldali légzsák ( kampány, garanciális csere) - - kanyarkövető-lámpa motor hibája - - beltéri elemek szétesése, kormány- és egyéb kapcsolók kopása-mállása - - kipufogó gáz hőmérséklet-érzékelő hibája (csere) - - katalizátor összeégése - - DPF állandó dugulása - - hátsó lámpa beázása, oxidáció, izzók hibája -

Ide hordtam szervizbe

Mivel mi szakszervizekbe hordtuk az autót, inkább felsorolnám tételesen:1. Maxabo Budapest: lassú, körülményes, s hát ehhez képest drága, főként csereszerelők, illetve sok a kísérlet(persze amit az ügyfél fizet) osztályzat: 32. Hilcz Kakasd: rugalmasabb, gyorsabb, elvégzett mindent, osztályzat:73. Schiller M3: egész jó, az eddigi legtöbb kommunikáció(pl. ami a Maxabónak 500.000 HUF javítási ajánlat, az náluk egy szoftverfrissítés), nem akartak becsapni, de azért mégis egy kicsit "Opeles" volt, osztályzat: 7

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (2) Vezetett km 205000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? 6
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Insignia 2008 (2009)

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)