A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (2006-2014)

Corsa 1.3 CDTI Enjoy 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

Nagymenő kis-diesel

Szöveges ítélet

2008. márciusában vettük az autót, első tulajdonostól, 9450 megtett km, hölgy tulaj, magyarországi üzembehelyezés tehát biztos múlt. Minden átnézhető ponton rendben találtuk és eddig úgy néz ki nem csalódunk benne.

De azért van két dolog amit megemlítenék, így az elején letudom a rossz dolgok rövid sorát. :) A hibalistán említett fél liter olaj utántöltés, ami ugyan nem egy megrázó dolog, de a C Corsánk egy cseppet sem evett. Aztán az ajtópanelek zörgése rossz úton. Szerintem ez gyermekbetegség a típusgyártás kezdeti időszakában.+Spanyolországban szerelik össze ha jól tudom, azért német kezek munkáinak mégjobban örülnék. Mondhatjuk azt is h ezt nem magyar utakra tervezték, de én szinte csak olyan helyeken járok, ahol dakar-feeling uralkodik... :D 70km/h felett ezek a hangok igencsak zavaróak, ezt nem vártam volna azért. (Több G Astra és C Corsa is volt már a családban és egyik sem nyekergett!!) Persze ha normális, autóknak tervezett utakra tévedek, akkor abszolút csendes minden tekintetben.A motor pedig dieselhez mérten elképesztően halk járású.

Nem egy unalmas autó se kívül sem pedig ami a belsőt illeti. Indiánvörös-zongoralakk, az Enjoy+ felszereltségben pedig minden benne van, ami a kényelmes vezetéshez szükséges. Az utastérben 5 embernek is elegendő hely van, az első ülések nagyon jól tartanak, hátul pedig megdöbbentően kényelmesen elférni!

Nagyon jó vezetni az autót, a futómű egész jó, az úthibákat kategóriájához mérten jól elnyeli, kanyarban is stabil. Szóval ez már nem egy minden úton pattogós kis Corsa. A 15"-os kerekek 185/60-as gumikkal teljesen elegendőek és kényelmesen gurul rajtuk az autó. Bár én azért a legszívesebben 16"-os 205/55-öt látnék rajta! :D Azzal egy kicsit mégjobban tapadna kanyarban. És még valami: Continental gumit senkinek NEM AJÁNLOM!! Nem tapad olyan jól, és hamar is kopik. Szóval gagyi. Ellenben egy Michelin Energy már sokkal jobb. Nyílván drágább is, de szerintem megéri.

És most a motorról: 1248 köbcenti, soros négyhengeres turbó diesel. 75 lóerő 4000-es fordulaton és 170 NM 1750-es fordulaton. Ebből nyílván utóbbi az érdekesebb. :) A turbó hangja élmény számba megy, de nem szoktam túl sokat pörgetni, általában 1200 és 1900 között hajtom. Ilyenkor alig van ereje, de cserébe egyáltalán nem fogyaszt. (kb. 4 L/100km) És ha szükség van az erőre, a turbónyomásra, 1500-2500ig padló és nagyon szépen gyorsul. Nyílván nem versenyautó, de azért tud meglepetéseket okozni! Miközben öt liternél nem lehet több üzemanyagot elfogyasztani vele. Szerintem mindennapi dinamika/fogyasztás arányban nincs ennél jobb választás.

Nyílván van ennél erősebb is pl. egy 1.7-es CDTI,de szabályosan, 90km/h-ig való mászkálásra ez is teljesen megfelel. Ha pedig majd úgy alakul,hogy autópályán járok nap mint nap, jöhet az 1.7-es, 6 sebességfokozattal, 125 lóerővel! :D

Egy kis rövid történet a végére, egyik szombat este kb. 20 km/h-val gurultam kettesben és egy VW Vento VR6 (174 LE) nagyon jött mögöttem, gondoltam nézzük meg mit bír az autó,szóval padló, a Vento is padló. Ez kb. 90 km/h-ig tartott 3. fokozatban is úgy 200 méteren keresztül. Eredmény: nem tudott legyűrni egy V6-ossal... Ez nyílván azért lehetett mert nekem 2000-es fordulat környékén nyomatékmaximumom volt, ő pedig akkor még csak fuldoklott a benzinben, s mire észheztért már csak a hátam nézte! Ez persze nem azt jelenti hogy álló helyzetben nem alázna le akármikor, hanem azt h bizonyos szituációkban a turbó diesel karaktere miatt történhetnek meglepő dolgok. 6 hónapja van meg az autó és ez volt az egyetlen gyorsulós esetem, egyébként MINDIG betartom a határokat így másokat sem veszélyeztetek, az autót is kímélem és egy forintot sem költök felesleges büntetésekre.
Mindenkinek bátran ajánlom az autót is és a vezetési stílust is! :-)


2008.11.17.
Az autó decemberben lesz két éves és 21.900 megtett kilóméter után továbbra sincs semmi baja.Még annyit fűznék hozzá, hogy sikerült mérnem egy átlagfogyasztást, amiben fele város, fele lakott területen kívül (általában 70-80 körül hajtva) és mindezt 10 kilóméteres távon belül, tehát nagyrészt hideg/nem üzemi hőmérsékletű motorral. Az érték 4.36 liter/100 km!

2009.03.27

Ismét leírom tapasztalataim, így a két éves szerviz után. Az olaj fogyása tovább jelentkezett, ismét fél litert utántöltötünk. Ez kb. januárban volt. Aztán egy héttel ezelőtt elvittük kötelező szervizre, ahol kiderült hogy a turbónál valami tömítés elromlott és ott folyt el az olaj, ami elvileg jó hír mert nem a motor eszi, de elmondták h elég kopott már turbó és valószinüleg ez okozta a hibát, és szerintük nem sokáig bírja már. Jah, és egy turbó csere 200.000 Ft. Végül is a probléma abban van hogy csak 6-8 kilométeres távokon járok a kocsival, így szinte folyamatosan hideg a motor, ami miatt fokozottan kopik a turbó, pedig egyáltalán nem nyomom neki.
Na de mindegy,ha 3-4 évente turbót kell cserélni nekem akkor is ez lesz a legjobb választás a 3 millió forint körüli autóknál.
Még annyit írnék a szervízről, hogy miután hazaértem, felnyitom a motorháztetőt és nincs rajta a motoron műanyag borítás. Aztán szépen visszakocogtam h a motorborításom azért kéne. No comment...
Azért egy név: Kisvárda, Opel Ramiris szalon. Legközelebb inkább a váróban ülés helyett bemegyek megnézem mit csinálnak vele.
Egyelőre nagy baj tehát nem volt a kocsival, és még mindig azt mondom h nyomatékból vezetni az igazi. :D

Hibalista

- Egy liternyi olaj utántöltése 17.000 megtett kilóméter után (turbó tömítés miatt) és a jobb oldali ajtópanelek rossz úton zörögnek (2006.decemberi gyártás "gyermekbetegség")

Ide hordtam szervizbe

Opel Ramiris-Kisvárda (Az írásom végén van egy kis tapasztalat írva)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 9450
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18700
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Corsa C 1.3 CDTI Edition Következő autója? Vagy marad legalább 20 évet vagy Opel Corsa D 1.7 CDTI
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 2006 (2006)

További ítéletek (76 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)