300 ezer km tapasztalata egyetlen tulajtól ! Inkább negatív érzelmekkel !
Szöveges ítélet
300 ezer km tapasztalata!Fospermet összeszerelés,nem pénztárca barát !
0 km esen szalonból hoztam ki ! Kezdjük a belsejével ...1hét után a napellenzők lehajtásakor a tükrök kiestek. Granaciális csere. Már kezdetekkor hangos ciripelő alig működő fűtő ventillátor . Ajtónyitó és váltógomb fémes bevonta kb 5000 km után kezdett lekopni .Kormány iszonyatosan hamar kopott..Vezető ülésből kb 40 ezer km után kijött a fémrács(a hátamba ),szivacs teljesen deformálódott .
A Motor :D kb 40 ezer km nél magasnyomású szivattyú halál ! Garanciális csere volt kb 1 milliós szervizköltséggel ...
100 ezer km fölött már saját költségen évente kb 2x cseréltem 1-4 hengerig porlasztókat ,mikor melyik henger. Felújító készlet kb 50 ezer ,felújított csere úgy.hogy a régit leadod 45 ezer ! Egész pontosan 8x cseréltem porlasztót !
Soha nem kannáztam ! Mindig kúton tankoltam ! Szerelők szerint anno a magasnyomású szivattyú meghibásodásakor (tengelye elnyírta saját magát,anyaghiba ) apró fémforgácsok kerültek a tankba és rendszerbe ,amit a gázolajszűrő sem tisztított meg ! Ezért adták fel mindig a porlasztók !
Optimális esetben fogyasztása valóban kedvező volt cca 5,5-6 liter .
De amint a porlasztók kezdtek meghibásodni melegen egyre nehezebben indult ,sőt legvégső esetekben el sem indult ,fogyasztása felment 8 literig is...
Amúgy ha épp olyan ciklusa volt jó ,dinamikus agilis motor volt ...
Elektronika a másik ...kb 220 ezer km nél kilométer óra rendszeresen nullára esett le vagy épp 190 et mutatott egy adott sebességnél.
E hiba megjelenésekor az üzemanyag szintjelző is feladta a szolgálatot ,össze-vissza mutatott...
Nem jártam a hiba után tele volt a ..... vele....
Belső világítás kapcsoló gombja kb a 4 ik bekapcsoláskor széthullott ...
Havi többszöri rendszerességgel izzó csere elől felváltva...cefet idegesítő volt...
Nehezen kivehető és cserélhető!
No!
Legyen egy kis pozitívum annak aki magas km el vesz ilyen típust !
Jó hír,hogy megfelelő használat mellett 300 ezer km után is tökéletes a turbó,olajat nem eszi !Abszolút nem ! Kuplung ,kettős tömegű most 300 ezernél kezdett el szólni és rázni a kocsit .
Futóműnél semmi gond nem volt ,igény szerint cseréltem a kopó dolgokat ! Talpas gömbfej még a gyári 300 ezernél !
Vezérműláncot 220 ezernél cseréltem addig csendes volt.
Ja és folyamatos EGR probléma 200 ezer km felett pedig cseréltem kompletten.
Hibalista
- porlasztó -45-60 ezerig
- egr szelep 70 ezer
- magasnyomású szivattyú kb garanciálisan 1 millió volt
- ülés
- napellenző
- szellőző ventillátor
- üzemanyag szintjelző
- kilométeróra
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 300000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C 1,2 Elegance | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |