A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (2000-2006)

Corsa 1.2 Twinport Essentia Euro 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Lóti-futi, csak városba!

Szöveges ítélet

Takarékos, de benzines kisautót akartam munkábajáráshoz. A családban levő és a saját Opeljeim pozitív tapasztalatai után szinte egyértelmű volt a választás. Az új Swift volt legtovább versenyben, aztán láttam egymás mellett a két autót, és a jó 10cm-el alacsonyabb, laposabb vágású fényszórójú, számomra szebb arányú Corsa nyert.

A motor, a váltó és kasztni triója megfelelő városba:
- a motor 80 lóerős, ha pörgetik megjön az ereje, ha nem akkor eldünnyög a forgalommal és viszonylag takarékos. Tisztán városban használom télen 6.3-6.8-as fogyasztással, nyáron kevesebb dugóval 5.7-5.9 ! A rövid váltó miatt hosszabb távon sem nagyon megy 6 l alá. Persze biztos tempófüggő.
- a váltó extrém rövid áttételű, ami egyrészt jótékonyan elfedi a kisköbcentiből fakadó szolíd nyomatékviszonyokat. Másrészt országúton/pályán horror, 5-ben 120-nál már 4000!-et pörög. Szerintem csak városba való.
- Az elektromos gázpedál hosszú ideig szoktatott. Mostmár nem veszem észre, de akkor sem tudom miért kell kis gázra jobban felpörögnie az elvárhatónál? Biztos nem környezetvédelem... Inkább az hogy a leendö vásárló a próbaúton erősebbnek érezze a valóságosnál. Sima egyenes karakterisztika kellene, és király lenne.
- Utólagosan fillérekért raktam bele gyári MP3 rádiót, bőrös vezérlőgombos kormányt, gyári tempomatot, Astra felniket, gyári projektoros lámpát, ködlámpát. Szeretem!


Pozitív:
- Strapabíró kidolgozás, 70ekm után is mint egy új
- Feszes csillapítású futómű, belül még nem nyekereg semmi
- praktikus részletek: osztott üléslapok/támlák; a szövet ülés háta műbőr, akinél van gyerek a családban az tudja milyen jól jön ez.

Negatív:
- Típushiba egy müanyag persely a kormányműben, ami a kormányzást nem befolyásolja, viszont rossz úton zörgött
- Hideg időben a vezérműláncnak van egy jellegzetes hangja, ami belevaló GM-LL-A-025 szabványú (Mobil1 0w-40) olajjal sokat csendesedett. Az olajos láncfeszítő miatt érzékeny az olaj minőségére, kár hogy nem 0 km óta tudom kényeztetni.
- A váltóáttételezés csak városba ideális, így hogy van mellette igazi hosszútávfutó, nem baj.

Update 2017: már 9. éve szolgál különösebb zokszó nélkül, 9.5 éves korában kellett a gyári 36Ahs akksit kicserélni. Ilyen kicsi már nincs a boltokban, a legkisebb 50Ahs gyári GM-et kapta. Kicsivel később az EGR szelep dobott hibakódot, nem volt elkokszolódva, a csere mellett döntöttem, a gyári beszállító Pierburgtól.
Egyelőre stabil helye van a kisautónak a családi flottában. Bár mostanában munkaügyben próbáltam néhány kiskategóriás bérautót, fogalmam sincs miért kellene lecserélni a jól bevált Corsát egy mai zörgő, háromhengeres-turbós szerencsétlenségre, aminek másodpercekben mérhető a gázreakciója.

Hibalista

- G2 használtautóként átvizsgálták eladás előtt, és a saját szerelö sem talált rendelleneset. - A szokásos C Corsa-betegségek igazak (rossz úton zörgő kormánymű, csörgő vezérműlánc, széteső váltókulissza). Ezekre számítottam és szerencsére orvosolható minden. - Esetemben a váltóval nincs baj, valószínű már a fém csuklók vannak benne. - A vezérműlánc hideg időben cicereg egy ideig. Állítólag a láncfeszítő hangja a nem belevaló olajtól. Benzinesbe csak GM-LL-A-025-öt szabad, de ezt még a márkaszervízben sem tudják. :( - A kormányű felöl rossz úton kopogás hallatszott. A gyári felújítókészlettel tökéletesen orvosolható, lényegében egy eredetitől jobb minőségű persely. Szerencsére nem drága, kb.5eFt kedvezménnyel. Igaz, kicserélni elég szivás volt, de végre szépen veszi a rossz utat, mint egy új autó! :)

Ide hordtam szervizbe

Privát

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 49000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? CorsaB 1.4 16V, AX 1.4D Következő autója? - (egy BMW 325i mellett szolgál)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (329 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)