Jó barát
Szöveges ítélet
Fontosnak tartom előljáróban, hogy egy autó megítélése nagyon függ attól, hogy kinek milyen autója volt előtte, mire használja és milyen elvárásai vannak a kocsival szemben.
A Corsa arra teljesen jó, hogy 2 felnőtt eljusson vele A-ból B-be, akár sok csomaggal is. Ha 3 felnőtt és sok csomag, ott már kezd necces lenni a dolog.
A vezethetőséggel, vezetési élménnyel kapcsolatban nem tudok sok mindent említeni, megy... kanyarodik... lehet vele fékezni.. gyorsulás az minimális.
Főúton a kamion előzés nagy tapasztatatot igényel :-) Leginkább lendületből lehet vele előzni vagy sehogy... Az 1.0-s motort el sem merem képzelni... Autópályán, ha elérte az utazósebességet, ami legyen 135 kmh alatt, azt tartja egészen egy érdi emelkedőig...
Az autót 8 évesen LPG-re átalakítattam. Ezzel alapvetően pozitívak voltak a tapasztalatok, rengeteget lehet (lehetett!)vele spórolni a jövedéki adó emeléséig. -> Egyetlen negatívum.. gázátalakított autót nem szeretik a szervízek... akkor sem, ha csak futóművet szeretnék állítani.
A fenntarthatóság, szerintem nagyon kedvező. Ha eladom 10 éves korában, akkor gyakorlatilag a szokásos kopó alkatrészeken kívűl nem kellett rá költeni. Kötelező bizt./gumi / szervíz elég baráti áron megoldható.
A megbízhatóság szempontjából egy japán benzinessel lehet még jobban jár az ember... -> Ezt beszélik... Nekem meg egy Opel jutott :-)
Az úton kétszer hagyott ott... egyszer égve hagytam a lámpát és lemerült az akksi. (Muszáj vagyok ezt leírni, annyiszor olvasok érthetetlen dolgokat a népítéleten, hogy valaki felrója a kocsinak, mert 40k km után futóművet kellett állítani... vagy ki kellett cserélni egy ablaktörlő lapátot.. )
A másik alkalommal a motor vezérléssel volt valami gond, erre a mai napig nem derült fény, hogy mi -> Elvontattuk szervízbe, ahol 1 óra alatt megoldották. Amikor rákérdeztem, hogy mi volt a baja ködösítettek egy sort és különben is most már jó, úgyhogy fizess és vigyed... :-)
Alapvetően jó autó, nagyon szeretem megvan a mai napig.
Ha arra használják, amire alkalmas és képes, akkor békességben lehet vele közlekedni.
Komolyabb rozsda úgy tűnik egyenlőre nincs rajta. Szeretném megtartani amíg ki nem rohad vagy a javítása gazdaságilag teljesen értelmetlenné nem válik... :-) (12 évesen, klíma nélkül gázátalakítással elég rossz lapokkal indulna a használtautó piacon, nekem meg egyenlőre megfelel)
Hibalista
- A 12 év és 115.000 városi km alatt elég sok minden előjött, az olajcserék, izzócserék, féktárcsák/betétek, akkumulátoron, fékfolyadékcserén, futómű alkatrészeken és ablaktörtlőlapátokon kívűl: - - - szokásos C Corsás műanyag váltókulissza - - hátsó kipufogódob kirohadt 10 év után - - vízhűtő kilyukadt és elkezdett ereszteni 12 év után ~ 20k - - a motor láncos vezérlésű, de már úgy csörgött, hogy kicseréltettem (lánc, feszítő, lánckerék, vízpumpa) 112.000km-nél ~140k - - benzinpumpa 112.000km-nél ~60k
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |