A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Corsa (1993-2000)

Corsa 1.2i :) 

Az ítélet értékelése
3,8(6 db)

Tribute to 205 GTI

Szöveges ítélet

Első saját fenntartású és használatú autót akartam venni 2009 augusztusában mert nagyon meguntam a buszozást. Lényeges szempont volt a jó állapot,olcsó fenntartás. Képbe kerültek a Corsa B-k,annyi kikötésem azért volt,hogy ne az alap 1.2 8V 45lovas legyen,de az lett. Mivel annyira megkímélt,jobb kiállású volt a többi ütött kopott,lerúgott példányhoz képest,hogy nem bírtam otthagyni.
Cseréltünk vezérlést,olajat,hátsó kipufogódobot,meg balos küszöböt is ,mert kezdett rozsdásodni. Négy új magnetti "gázos" lengéscsillapító is került bele a fáradt gyáriak helyére. Jártam vele így több mint egy évig,nagyjából 15ekm-t,de nagyon zavart a harmatos teljesítménye.Bár a fogyasztása a motorhoz képest hosszú ötödikkel rendelkező váltójának köszönhetően (120km/h@3000 r/min) nagyon jó volt. 5.3 országúton nyáron,télen 5.8-6.1 ugyanitt.
Akinek esernyő helyett kell,megtenni A és B között utat az nagyjából ilyen kiadásokra számíthat (jó állapotú példány esetén természetesen és a láncos vezérlésű 1.0 és 1.2 16V motorokat elkerülve) a fenntartását illetően. De én ennél többet szerettem volna.

Eszembe jutott milyen jól éreztem magam 13-14évesen utasként egy 205 1.6GTI-ben illetve egy 1.4 16V 98lovas Clio-ban mikor a fordulatszámmérő elhagyta az ötezret. Tiszta vidámpark.Eldöntöttem,hogy Corsa alapokon,de én is csinálok magamnak valami hasonlót.
Az 1.2 8V motor helyére került egy jobb kormányos 60e mérföldet futott 2000-es évjáratú G Astrából 1.6 8V blokk (75le,központi injektor),ami dugók,hajtókarok,szelepek kivételével ugyanaz,mint az 1.2 45lovas. A meglévő f13wr váltóval is szerelték gyárilag az 1.6-ot tehát azzal sem volt gond.Kábelköteg egyik végén motor másik végén ECU csere,pöcc-röff.
De ugye 75paci még mindig kevés a boldogsághoz kis tömeg ide vagy oda,ezért elkezdtem agyalni,hogy mivel lehetne még ártani neki. Rá lett alakítva a 2.0 16V gsi astra hengerenkénti 4-2-1 leömlője,45mm-es fojtószelep,nagyobb kapacitású injektorral 1.8 központi injektoros c18nz motorról és 1bar-os szivattyú helyett 3baros benzinszivattyúval. Valamint a gyárinál majdnem 2mmel nagyobb emelésű Kent NV062 270fokos vezérműtengelyt kapott. Kipufogó végig 50es cső a gyári 45 helyett,nyitott rendszer,középdob és katalizátor nélkül, hátul 1db walker 50es univerzális középdobbal,semmi feltűnő kályhacső.
Így 78.1kw(106hp) 5720-as fordulaton a fékpad szerint és 151.6Nm@4000 r/min max nyomaték értéke,de már 2500nál megvan 145Nm forgatónyomaték.

Parkolóhelyet kereső R8-ak,Gallardók,911-esek legyorsulása és hasonló mesés történetek szerintem nem tartoznak az SI mértékegység rendszerbe így menetteljesítményeket illetően két értéket tudok mondani ami az iphone nagyon pontos gyorsulásmérője szerint: 9.00mp 0-100,16.3@135km/h 1/4 mérföldön.

Természetesen a futómű és fék sem maradt érintetlen. Koni 45/45mm-t ültető progresszív rugók kerültek alá és GSI corsa vastagabb első-hátsó stabilizátorrudak. Szerintem pont elég kemény így most.Alufelnit súly szerint választottam 12kg/db 185/60r14-el szemben a 165/65r14 pótkerék 13kg/db. Fékek elöl Calibráról valók 256mm-es hűtöttek 236tömör helyett. 2.0 16V bigblock swap A corsás srácnak nem sikerült H.ring nyílt napon sem elmelegíteni egy ilyen súlyú autó alatt,szóval elég lesz szvsz. Kerékdőlés elöl kicsit nagyobb a gyárinál -1.5fok.
Az autó velem együtt,1/3 tankkal,menetkészen 1020kg hitelesített mérleg szerint.Nagyobb motort azért nem tettem bele,mert szerintem első tengely előtt 20-30cm-rel elhelyezett +50-70kg nem tesz jót kanyarban meg öreganyám is látja rajta,hogy nem azzal jött ki a gyárból.

Nagyjából 300eft-ot költöttem rá munkadíjjal együtt,a cuccokhoz használtan jutottam hozzá.Nem egyszerre kerültek bele,hanem hónapról-hónapra.Sok? Mihez képest? Ha hozzáadom a négy évvel ezelőtti vételárat,akkor is nehezen veszek belőle olyan hot hatch-et amit biztosan nem törtek ropira 3X és hajtották hidegen nyélgázon zéró karbantartás mellett.
Következő autó kérdésre nem tudok válaszolni,nagy a családi géppark,Polo 9n3 1.2HTP-től W201 190E 2.0án keresztül Vitara 1.6 16V-n át az A6 C5 2.4ig járok mindennel,nincs hiányérzetem egyelőre.
Milyen vezetni? Ezt megfogalmazták előttem sokkal-sokkal jobban, mint ahogy én tudnám:
"Ha lassabban mennél, persze nem lenne gond, siklana ívről ívre, mint snecire vadászó angolna, de tudja ő, úgyse bírod ki, úgy mocorog alattad a futómű, annyira bömböl a motor, kéri, még, még, hogy nem állod meg, üvegig húzatsz minden fokozatot, cseng a füled, csorog a veríték a homlokodon, nő a folt a pólódon, füstölőre taposod a fékeket minden ív előtt.
Ez a szemét minden kanyarban az életedre tör, ha rezzenésnyit korrigálsz a kormányon, ha egy fokkal elcseszed az ívet, és emiatt el kell venned a gázt, máris indul a fara, és tudod, hogy nem viccel, mert böngészted már a GTI-halállistát eleget. Rabságban vagy, a GTI-kábítószer tol bele a legmeredekebb kockáztatásba, te pedig mind gyorsabb reflexekkel próbálsz talpon maradni. De tudod, hogy egyszer úgyis veszítesz majd, nem úszod meg. És ha nem halsz meg ezen az úton, csak valamikor később, hát így is hulla leszel, mire hazaérsz, csak fekszel majd otthon a kanapén, és fogalmatlanul nyomkodod a távirányítót egy sörrel a kezedben. De emberi nem látott boldogabb hullát nálad. Jobb egy csapatás ezzel a szeméttel, mint a James Bondot is majdnem kinyíró, combbal ölő nővel szeretkezni. Számolod a perceket, hogy mikor mehetsz megint egy kört, mert ebből kell, sok, még, még..." (Csikós Zsolt,Lehet-e ikont élesztgeni? Totalcar,2013.04.28.)

Hibalista

- Baloldali küszöb csere,jobb hátsó torony csere,akkumulátor tálca lakatolás színre fújással. (kb.60ft)
- Vezérműszíj,feszítőgörgő,vízpumpa (kb. 25eft a szett)
- Jobboldali kormánygömbfej. (kb. 2eft)
- Összes lengéscsillapító. (kb. 40eft)
- Hátsó kipufogódob (kb. 6eft)
- Főtengely szimering váltó felőli.(3eft+le kell szedni a váltót 15eft munkadíj)
-

Ide hordtam szervizbe

Zoli

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1996
Kényelem (5) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Corsa 1993 (2000 - 2000)

További ítéletek (265 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)