A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Calibra (1990-1997)

Calibra 2.0 16V Turbo C20LET 

Az ítélet értékelése
5,0(6 db)

Az álom ami nem vált valóra

Szöveges ítélet

Felhívom a kedves olvasó figyelmét, hogy ez nem egy kifejezett ítélet lesz, hanem egy elbeszélés, hogy mi történt! Szóval ne panaszkodjon miatta!
Kicsi korom óta akartam egy összkerékhajtású és turbófeltöltéses kocsit. Az élet úgy hozta, hogy a családban egy 1.2-es 8 szelepes (X12SZ) öt ajtós Opel Corsa B volt, ami olyan egyszerű volt, mint egy faék és bárhol, bármivel meg lehetett volna szerelni, ha elromlott volna, de nem tette. Szóval csak az időszakos szervizelési és az ilyen-olyan reszelgetési ötleteimet éltem ki rajta. Sport/direkt levegőszűrő, sportkidörrentő és olyan isteni hangja lett, ami kárpótolt azért az agyonüthetetlen, de erőtlen motorért! Kb. 15 éven keresztül volt Édesapám kocsija, de Ő vett egy D Corsa-t és mivel ez 80.000 forintot ért a frissebb kiadásút átadó nem túl becsületes kereskedő szerint, Nekem adta azzal a felkiáltással:
,,Kifizetem a biztosítást és az adót, innentől azt csinálsz vele, amit csak akarsz!”
Szóval masszív rendberakásba kezdtem és ez alatt a majd 2 év alatt, amíg az enyém volt még jobban beleszerettem az Opel minőségébe. Miközben a legtöbb segítséget nyújtó barátom műhelyében pakoltuk alá az XE Calibra gyári alukerekét, az állítható magasságú futóművet, böngésztük a racing-bazar.hu-t C20LET motorokért és a hasznaltauto.hu-t is sűrűn lapozgatva csorgattuk a nyálunkat az ott 990.000 forintért hirdetett Opel Calibra Turbo-ra. Teltek a hónapok, a kicsi Corsa-t egyszer kint hagytam az esőn, ami megszívta magát vízzel, ezért a motorja megduzzadt 800cm^3-vel és még 8 szeleppel, aminek a hatására végképp beleestem az Opelbe, a C20 motorcsaládba, valamint a könnyű autó, rövid váltó és erős szívómotor kombinációjába, ami egészen addig tartott, amíg egy gyorshajtó Ladás totálkárossá nem törte a szeretett szemem fényét.
Úgy hozta az élet, hogy sikerült Németországban egy autószervizben dolgoznom pár hónapot a nyári szünetben és mivel kellett egy gépjármű, arra spóroltam. Nézegettem STi-ket, VTi-ket, E30 és E36-okat, de mivel nem elhanyagolható tapasztalatom és információim voltak a C20-as motorokról és az Opelekről ezért mivel az XE már ki lett pipálva, a régóta hőn áhított C20LET motorral szerelt Calibra lett a kiválasztott típus! Akkor kettő értékelhető volt eladó, ami nem putriferrari vagy Homasita facelift-es volt. Az egyik egy 1.450.000 forintba kerülő teljesen gyári kinézetű volt, amit HA egyáltalán meg tudtam volna venni, semmi pénzem nem lett volna átírásra és első szervizre, így maradt a még mindig eladó 990.000 forintos nem feltétlen gyári kinézetű példány. Levelezés, telefonálgatás és megbeszéltük, hogy visszafelé jövet Győrben egy Shell kúton találkozunk és megnézem a kocsit. Háááát nem volt a legjobb állapotban, de ezzel tisztában voltam és bekalkuláltam a javításokat! Hogy miért nem működött a 4x4 arra az volt a válasz, hogy:
,,Le lett kapcsolva hogy kevesebbet fogyasszon”
ami mégiscsak sokkal jobban hangzik mint az, hogy:
,,Spóroltam a szervizen, meg úgy szartam is rá aztán bedöglött az osztómű és zavart a visszajelző lámpa szóval megoldotta a szerelőm.”
Sajnos ugyanez volt a válasz a klímára, amiről később kiderült, hogy hiányzik 30 centi klímacső…
Még akkor a próbaúton a sebességgel arányosan egyre jobban jött a zúgás hátulról, amire az eladó azt mondta, hogy a difi/kerékcsapágy zúg, amit naivan el is hittem! Mivel miért is gyanakodnék egy friss műszakis autóra?! Meg is vettem a kb. egy éve hirdetett Calibra-t az átvételt megelőző napon megszerzett műszakival. A kúton meg is tankoltam mert a benzin éppen hogy elég volt a próbaútra, aztán irány Szolnok. Pár napra rá olajcsere, laposszíj, vezérléscsere, a főtengely és a vezérműtengelyek fogasszíj kerekein kívül mindenből újat (és minőségit, mint mindig) kapott, amihez csak hozzáér a vezérműszíj. Amikor elkezdtük volna kicserélni a fél évre rá tényleg megbetegedő hátsó kerékcsapágyat akkor derült ki, hogy kagylósra kopott mindkét oldalon belül a gumi, ekkor jött pár új 215/45/R17 gumi meg egy pár hátsó lengéscsillapító, na meg a gyanú hogy hogy a vérben ment át ez egy legális műszakin?! Aztán eszembe jutott, hogy a kardán hiánya miatt (mert hogy azt a csomagtartóban kaptam) eleve megvágták volna szóval gondolom ezt is eltakarta egy Deákigazolvány. Mindegy A baj megesett, lépjünk tovább! Ezt követte a felismerés, hogy komolyabb eső vagy mosás után beázott a csomagtartó és az első két ajtó előtti szőnyeg alatti szivacsból is csavarni lehetett a vizet. Telefon elő, hozzáértőt felhív és jött az amúgy is betervezett rozsdátlanítás, alváz és üregvédelem. Majdnem mindent lefújtak alul a mesteremberek amit csak értek, füstölt is a kipufogóra verődött anyag kegyetlenül, amikor elfelé jöttem a karosszériástól. Ők azt mondták nem találták meg hol ázik be, de ahogy később néztem, nem is keresték.
Az ablaktörlő kapcsolója nem működött, a fűtőmotor csak 3-as és 4-es sebességi fokozaton volt hajlandó tolni a levegőt, de olyan beteg mechanikus hangorkán kíséretével, amit csak akkor tudna a kedves olvasó rekonstruálni, ha egy zsák 10-es csavart dobna a működő mosógépbe. Új fűtőmotor, új előtét ellenállás. A régi fűtőmotorra (https://youtu.be/WgTHGwYCDVc) kivételkor csodálkoztunk rá de nagyon, mert annyira hihetetlenül szar volt, hogy az összes képzelt barátnak megköszöntük a segítséget, hogy addig működött! 1-1,5 centi holtjátéka volt a ventilátor lapátoknak az elektromotorhoz képest, szóval ki is koptatta egy darabon a műanyag házát. Apropó ház! Útközben a szerelésben odafelé megtaláltam a beázás helyét, egy tíz centis rozsda/repedéscsíkban a porként a kezemben széthulló levélrács alatt, abból is jött egy új – azaz bontott, mert újat nem lehet kapni. Az előző tulaj is arra gondolt, hogy a fűtőmotor házánál ott ázik be, mert 3-4 liter fekete tömítő pasztával volt körbenyomva minden, ami csak ott volt! A repedés orvosolva lett, azóta nem ázik be. Az olajteknő tömítés is cserélve lett, mert a gyári parafa a motorolaj szemében mintha ott sem lenne, úgy megy keresztül rajta. Aztán jött két új lámpa, nagyobb cooler, a motor mögötti típushibának mondható műanyag vízcső helyett lett egy fém, amihez akár vontatókötelet is lehetne rögzíteni, benzin- és turbónyomás szabályzók, amik egyszer lettek kipróbálva és azóta is csak a gyári értéken vannak – vagyis a benzinnyomás szabályzó, a turbóé meg kikapcsolva. Titkos tipp az XE/LET motorok tulajdonosainak, hogy érdemes leszedni a szelepfedelet, azt szétszedni és kitakarítani tisztességesen, mert azon keresztül megy a kartergáz visszavezetés és le szokott rakódni! Benzin + ecset + féktisztító + magasnyomású mosó tetszőleges sorrendben és mennyiségben, aztán tömítő pasztával össze kell rakni és legközelebb talán 5 év múlva újra.
Erre is felkerül a sport/direktszűrő és miután felélénkült az amúgy pár éve előttem felújított és kiváló egészségnek örvendő turbó hangja, kis terhelés melletti feltöltési sebessége és pár hétig rajta is maradt. Ezt követte egy XE szívótengely, egy kipufogósnál kikerült egy környezetvédelmi fojtás és akkor tudtam meg, hogy azzal a katalizátorral amit épp nézegetek, az Euro3-4-es kocsikat szokták szerelni. Akkor megörültem neki, de később kiderült egy ”apróság” miért volt az a kocsi alatt. Mindenesetre örültem a még szebb motor- és a kipufogóhangnak! Itt hozzáfűzném, hogy már-már paranoiás módon mindig bemelegítettem és mindig hagytam hűlni a motort. NEM csak a vizet, az olajat is megvártam amíg bemelegszik! Szóval miután kikerült az a plusz fojtás, egy középdob és egy végdob volt a csiga után amin néha és kevés, de szürkés füst jött ki. Ekkor kezdett összeállni lassan a kép, hogy a víz nem csak a korábban említett műanyag csőnél fogyott, hanem bizony a hengerfejtömítésen keresztül csipegette a motor és azt rejtette el valahogy a drága kerámiatest. Hajjajj…na most mi lesz?! Semmi, az előző kocsimmal átestem egy teljes motor felújításon és nem bánom, ha legóznom kell a kocsival! Plusz nem ejtettek a fejemre, egy 20 éves turbós kocsit nem arra vettek a tulajok, hogy minimális fogyasztási rekordot döntsenek, be volt iktatva a felújítási sorba a motorgenerál, csak nem akkorra. Közben kiderült, hogy az első-külső féltengelycsuklók is cserére érettek, mert amikor lejtőn lefelé kocsit kitekert kormánnyal és motorfékkel haladok akkor kiabál, meg ha nagyon ki van tekerve, akkor mindig. Ilyenkor szokta megjegyezni drága szerelő barátom (igen, hozzád beszélek Ottó :D ) azt a gyakran ismételgetett mondatát miszerint ,,De nem lennék a helyedben!” meg ,,Azért vetted ezt a kocsit, hogy legyen mit szerelned!” és meglepő módon, azért nem olyan nagy baromság ez. Ez egy igazi szopóautó ami ha jó akkor nagyon jó, de a rossz akkor nagyon rossz. Mindegy, nekiestünk és csináltuk-csináltuk. Ha már lejött a hengerfej, akkor ne csak síkolva legyen, legyen teljesen rendbe hozva! De akkor már ne gyári hengerfejcsavarok menjenek bele, legyen ARP! Cseréljük ki a dugattyúgyűrűket is, de ha úgy is kijönnek a dugók, akkor a hajtókarcsapágyakat is…és…így…tovább… Mire a végére értünk a sztorinak már mindene szét volt szedve és egyenként meg volt takarítva. A klímarendszer fizikailag benne van gyárilag és bár, a kompresszor ment, hatása nem volt. Amikor szétkapuk a motort, kiderült a turpisság, mert hiányzott pár klímacső és mivel nekem nem hiányzott a klíma, a hozzá tartozó hűtőnek távoznia kellett! Ne nehezítse a drága levegő áramlását a töltőlevegő- és a sima hűtőn keresztül. Ekkor jött egy motor- és egy váltótartó gumibak, felújított kuplung, meg szerkezet, meg lendkerék, meg új olaj mindenhova és társai! Aztán összeraktuk (ekkor került vissza bele az eredeti szívóoldali vezérműtengely) ismét új vezérműszíjjal és indulás Németországba. Itt kapott még új gyertyakábeleket, gyújtáselosztó rotort, hogy érezze a törődést és ennyi.
Meghirdettem kint, hogy eladom, mert egy gyújtásjel-kábel elfüstölt és a város másik végéről kellett hazáig sétálnom, de másnap megjavítottam. Amíg a Corsa-t imádtam, ez valahogy nem az igazi. Szép meg gyors, meg megy mint a barom, meg legális, de akkor sem az igazi. Elmúlt a szerelem, már csak egy tárgyként tekintek rá, jó nem teljesen érzések nélkül, de már közel sem annyival, mint a ”kapcsolatunk” elején! Az árra minden hozzáértő azt mondta, hogy többet ér és ne adjam el, de így sem vitték el mert megnézés nélkül már alkudni akartak, na mondjuk ezek meg túl sokan voltak. Volt egy emberke, aki Belgiumból akart eljönni érte, hogy majd hazamegy vele, de mivel bepróbálkozott Ő is az alkudozással, mondtam hogy inkább el se induljon.
Szóval itt vagyok ma, majd viszem haza és teljesen szét lesz szedve a kaszni, minden rozsda-kezdemény el lesz tüntetve, kap egy festést meg meg lesz javítva a 4x4 amihez már összesen három osztóművem is van. Van a neten egy fehér Tomason TN1-el szerelt lengyel Calibra (rendszám: SRC16YG) homi-kék színben, annál kicsit sötétebben, vagy OPC kékben és egy matt (fehér) TN1-el el tudnám képzelni a sajátomat, vagy OPC Snowflake felnikkel…vagy valaki megveszi mert eladó, aztán legózik vele Ő. Van otthon egy halom alkatrész, majd lesz valahogy!
Ez egy jó autó, DE határozottan nem hülyegyerekeknek való! Érdemes érteni hozzá valamilyen minimum szinten legalább és nem lesz vele baj. Ezért van meg nekem kinyomtatva és beköttetve a szerelési útmutatótól kezdve majdnem 1000 oldalon át minden hasznos dolog, amit találtam a neten magyar, angol és német nyelven!
Ha ilyet vesz az ember nézze meg kitől és kérdezzen rá a típusbetegségeire és hogy azok meg lettek-e javítva! Mikre gondolok? Például:
- A 6 sebességes váltó (F28) szinkrongyűrűi hajlamosak elkopni és akkor nem olyan sima a váltás, az enyémben is sztrájkol ritkán a kettes, de csak hidegben
- Motor mögötti műanyag vízcső el fog repedni, gyártási hibás
- 4x4 strapabíró HA vigyáznak rá, de ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom mert kimaradt eddig
- A gyári hengerfejtömítés hajlamos elfáradni és enni a vizet.
- Szelepfedél tömítés átengedi az olajat néha, de ez egy sietős szerelő hibája is lehet. Itt is érdemes minőségi tömítést és tömítő pasztát használni.
- A gyári parafa olajteknő tömítés átengedi az olajat idővel. Úgy néz ki, hogy motorblokk alja->tömítés-> olajterelő lemez->tömítés-> olajteknő. Ha csak parafát kapsz, lehet érdemes tömítő pasztával rásegíteni, de akkor meg megint érdemes várni egy napot az összeszerelés után, hogy megszáradjon rajta. A legjobb, ha olyan tömítést találsz amiből csak egy kell, az gumiból van és bugyiként rá kell húzni az olajterelő lemezre, ehhez is tudom ajánlani a pasztát! Ha kihagyod a tömítéseket és csak pasztával rakod össze, akkor (a mellett, hogy nem ajánlom, mert 3-5mm-el közelebb kerül a búvárcső az olajteknő aljához és hogy nagy fordulaton tud-e elegendő olajat felszívni, ha meg olajsár is van ott lent akkor még rosszabb) vagy sok alátét kell vagy rövidebb csavar, mert nem mindegy!
- Motor hőmérséklet jeladók ÁLLÍTÓLAG pontatlanok lesznek idővel, de ez lehet, hogy csak egy urban legend
- Olajcsere ajánlott 10.000 kilométerenként (én inkább 5-8.000 között cseréltem)
- Board computer pontatlan lehet, ezt talán valaki be tudja állítani de ha egy ilyennel bemész egy Opel ”szakszervizbe” akkor lehúznak pár tízessel és elzavarnak, ilyen sorrendben (Édesapám Corsa D kocsijával voltam egyszer egy Opel szakszervizben, de ott kontárok dolgoztak és 20.000 forintot gomboltak le rólunk egy kávéval, cigivel és fosással együtt is fél órás munkáért)
- Szilentek már ilyen korban igencsak elfáradnak, ugyanez igaz a kormányműre
- Beázás a csomagtérben, ha el van rohadva a kaszni, vagy sérült egy vakdugó
- A váltónak ha nagy a holtjátéka az nagyon ritkán a váltó fogaskerekes részének hibája! A váltórudazatban van egy stift ami jóval keményebb anyagból készült mint a foglalat amibe csatlakozik, ezért azt el tudja koptatni. Illetve az utastérben a váltórúdon van egy 50 forintos gumigyűrű, amiről ha lejön a zsír akkor elkopik szépen lassan és UAZ érzető lesz az amúgy pontos váltó.
- A benzinpumpa és a benzinszűrő a tankon kívül van egy közös lemezalkatrészen a benzintartály menetirány felöli részén, néhány gumibak-féleséggel kapcsolódnak a kasznihoz. Szűrőcsere közben könnyen leszakadhat, de fél perc alatt megoldható. Nem elhanyagolható módon, elég nagy cumi szűrőt cserélni ezért érdemes üres tankkal nekiállni és nagyon-nagyon ajánlott az egész kocsit megemelve, vagy aknából dolgozni!
- Mivel külső a benzinpumpa, hajlamos berohadni. Egyszer egy ilyen miatt nem indult egy alkatrésznek vásárolt Calibra, amiért elhozhattam majdnem vas árban
- Szelepfedélben lerakódások, ha a kartergáz csövén keresztül visszaesnek az olajteknőbe eltömíthetik a búvárcső előszűrőjét és kész a baj.
- Olajszint érzékelő szenzor néha megbolondul, és úgy is marad nekem autópályán villant ki, hogy kevés a motorolaj, amikor a maximumon volt a szint a valóságban.
- Az első szélvédő tövében el szokott repedni a műszerfal. Gyártási hibás, lehet rá venni takarót/borítót. Ha nincs elrepedve, akkor kb. klimatizált garázsban tartották.
- Az egész kábelkorbácsban szinte nincs egymáshoz közel két hasonló csatlakozó, kivéve az Alapjárat-állító és a Kopogás-szenzor (Bosch EV1 – 2 pin) csatlakozói, amik csak színben különböznek és ráadásul 10 centire vannak egymástól! Szereléskor könnyen meg lehet őket cserélni. Ha ez megtörténik és egyszerre jön az Alapjárat állító feszültség alacsony/szakadt illetve Kopogás-szenzor áramkör feszültség alacsony/szakadt hibakódod, valamint megy el az alapjáratod, akkor nem kell pánikba esni, ez történt
- Sok a törött, mert ezzel gyorsan utol lehet érni a többieket, meg nyomják neki Vin Diesel-nek vagy Paul Walker-nek képzelve magukat, abból is mi lett… Az enyémnek is meg volt valamikor nyomva az orra, erre utalnak apróbb jelek, ezeket is érdemes megnézni!
- Ugye az örök rozsdásodás Mivel több, mint 20 éves mindenhol érdemes megnézni, de a hátsó lökhárító alá is benéznék, ha ilyet vennék…

Ezek voltak saját fejből, de a neten lehet bőven olvasni típushibákat!
Amit még szeretnék hozzátenni, hogy nemcsak egy lelkes, ám de fogalmatlan turista vagyok, hanem az évek során gépjárműtechnikai szakirányos gépészmérnök lett belőlem. Nem iszom, nem cigizek, nem drogozok, ez a hobbim a fényképezés mellett és erre költöm, amim van! Amikor vettem úgy terveztem, hogy 10-15 évig ki sem engedem a kezemből, de ez elmúlt. Ha valaki megveszi, akkor biztos sokáig használja majd, ha meg megmarad, akkor olyan kocsit faragok belőle, amiért az Opel marketingosztályának vezetői személyesen hoznak minden reggel kávét meg kakaós csigát, hogy hagy vigyék el a soron következő autószalonra – legalábbis ez a terv!

2016.02.01
Korábban 4000€-ért volt hirdetve (mobile.de) mert annyiért még azt mondtam volna, hogy jól jártam vele! Habár, az álom az 4500€ lett volna. Sokan hívtak, sokan írtak, a ,,Mi az alja?!" és a PayPal-os próbálkozások mellett voltak komoly érdeklődők, de végül nem vitték el mert fafejűen egy eurót sem engedtem. Hazajöttem vele és most várja a sorsát! Elkezdtem számolgatni, tervezgetni és akárhogy néztem, még mindig örömmel borítottam volna bele a pénzt hogy nagyon jó legyen, ne csak jobb!
Viszont a kocsi amint két hetet eltöltött Magyarországon, elkezdett járni az agyam, ami megborította az egyenletet! Így már hirtelen nem éri meg a szenvedést, a spórolást, a "távirányítással" történő szereltetést az évente pár alkalmas örömautózásért! Azért meg beletolni a pénzt, hogy majd egyszer átmenjen a szigorított német műszakin 1-2-3 év múlva? Akkor már gyorsabb és olcsóbb venni itt egyet és azt gatyába rázni apránként… Szóval megint meg lesz/van hirdetve! Az értelmes logikai kapcsolatokkal megáldott gépjármű-jogszabályoknak köszönhetően a németeknél legálisan lehet venni és használni C20XE Corsa B-ket, ami az én első nagy szerelmem volt és amióta összetörte az az oldalról jövő marhaállat az enyémet, építeni akarok még egyet! Imádom a Calibra-ban ahogy megindul amint megjön a töltőnyomás, a kipufogó morgását, a turbó és a lefújó hangját de egy bedrogozott, kávéval és energiaitallal töltött pitbull agresszivitásához hasonló XE Corsa…? Na azzal nagyon perverzeket lehet autózni! Csak hát pénzbe kerül, az meg most nincs, de van helyette Calibra! Utóbbit meg nem használom és így nincs értelme, hogy ott porosodjon és egye az idő vasfoga!
Kapott 4 új téli gumit 215/45/R17 méretben, azok is járnak hozzá, illetve a több mint egy éve telepített nyomkövető- és beavatkozó rendszer is. Követni lehet 0-24 órában, tetszőleges áramköröket lekapcsolva akár mozgásképtelenné lehet tenni az autót távirányítással telefonon/számítógépen keresztül, meg sok apróságot tud még, amit majd a következő tulajnak elmondok HA lesz ilyen és kell egyáltalán neki. Van gyári első (az elsőnek kell a törődés) hátsó lökös, az első kicsit csálén áll egyrészt mert egy utángyártott fos, másrészt mert egy Mercedes-es szőke nő képtelen volt eltalálni az 1-es sebességi fokozatot és a házunk előtt beletolatott, ha nem rohanok ki még el is hajt a ri...tka tehetséges pilóta! Meg még rengeteg dolog, érdemes lenne utánfutóval jönni értük.

Hibalista

- Nézze el a kedves olvasó, ez egy olyan felsorolás lesz, hogy mit vettem hozzá és mit cseréltem ki rajta! Rengeteg olyan dolog is cserélve lett, amire a ,,tervszerű megelőző karbantartás” kifejezés illik, nem pedig a „meghibásodott”! Miért? Mert az én egyéni kis perverzióm, hogy ha már ott vagyok, akkor cserélem az adott/megbontott dolgokat, nehogy később megint szét kelljen kapni az ilyen hanyagság miatt újra! Nem emlékszem minden típusára és árára pontosan, nem fogom időrendben leírni, sem a kopó alkatrészeket felsorolni, mint például a gumik vagy motorolaj! - Szóval: - Vezérlés, vízpumpa, görgők (a szíj minden megbontásnál újra cserélve) - Jobb hatásfokú töltőlevegő hűtő / intercooler - A gyári turbóval integrált recirkulációs lefújószelep helyett egy HKS SSQV - Töltőnyomás / turbónyomás mérő óra 12.900ft - Töltőnyomás / turbónyomás szabályzó (benne van, de nincs „bekapcsolva”) - Benzinnyomás szabályzó (gyári értéken) 10.500ft - Két hátsó lengéscsillapító 2x8.250ft - Bosch lambdaszonda 30.000ft - Injektor híd visszafolyó csöve szétrepedt (Rendőrkapitányság előtt) - Alváz és üregvédelem - Esőben beázott a csomagtartó és az első két ajtó előtti szőnyeg alatti szivacsból is csavarni lehetett a vizet - Motor hőmérséklet jeladók - Motor mögötti vízcső (eredetileg műanyag) 12.000ft - Gyári első lámpák „Éndzsől Ájsz” helyett 15.000ft - Gyertyakábel 18.000ft - Gyújtáselosztó rotor - Elektromos ablak kapcsolója - Ablaktörlő bajuszkapcsoló - Főtengely szenzor – 12.000ft - Főtengely, vezérműtengely szimeringek - Kuplung bovden 3.000ft - Szelepfedél tömítés 4.000ft - Victor Reinz Z20LET hengerfejtömítés átalakítva 12.000ft - ARP hengerfejcsavarok 38.900ft (tuningaruhaz.hu) - ARP főtengely tőcsavarok 28.900ft (tuningaruhaz.hu) - ACL hajtórúd / hajtókar csapágyak 18.900ft (tuningaruhaz.hu) - 9 soros olajhűtő 13.000ft (tuningaruhaz.hu) - Olajhűtőhöz való hidraulikus csövek és csatlakozások hidraulika szervizben csináltatva - Goetze dugattyúgyűrűk - Kuplungtárcsa-, és szerkezet felújítás, lendkerékkel együtt - 15.000ft alatt (Velkei Kuplung Szolnok) - Kuplung kinyomócsapágy 3.000ft - Szívósor tömítés - Kipufogósor tömítés - Olajszint érzékelő szenzor (egy hétre rá bedöglött, így hát kikötöttem, mert úgy is naponta ránézek) - Hátsó kerékcsapágyak - Tolatólámpa kapcsoló - Egy gyújtásjel-kábel 2,5 méter hosszan lefüstölte a borítását - Fűtőmotor 8.000ft - Előtét ellenállás 7.000ft - Első külső féltengelycsuklók - Motor- és váltótartó gumibak - Teljes (Coscast) hengerfej felújítás: szelepek, szelepülékek köszörülése, kipufogó szelepvezetők cseréje, síkolás, nyomáspróba… - sok ft (NGM Motorfelújítás – Na, ez is egy külön sztori, el lehet olvasni a Facebook oldalukon az értékeléseknél) - Board computer pontatlan, pontosabban szerinte 2,7-3l/100km az átlagfogyasztásom - Elektromos tükör nem működik, de mivel csak én vezetem, nem is számít - Hátsó ablakfűtés nem működik, ami csak akkor zavaró amikor túl hideg van ahhoz, hogy nekiessek megkeresni miért, amúgy meg elfelejtem (meg van másik kocsi helyette, ezt csak néha elviszem megsétáltatni és ki- meg letakarítani) - Klímás, de nem volt alkalmam kipróbálni, mert hiányzott egy darab cső a rendszerből. Ha valaki úgy hirdeti a klímás kocsiját, hogy „klímát csak fel kell tölteni” az orbitális kamu, ne tessenek elhinni! Mintha egy tolószékest (egy igazit, nem azt amelyik az X5 mellé kapta a kártyát) megkérdeznél miért nem áll fel és Ő azt válaszolná ,,Mert nincs kedvem!” - Az összes számla megvan egy hatalmas mappában, ami nincs jelenleg kéznél, de tuti kifelejtettem pár dolgot.

Ide hordtam szervizbe

Egy szerelő barátommal szereltük, van pár év tapasztalatunk a C20 motorcsaládban.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1993
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 71000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Corsa B C20XE F13 Következő autója? ...?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Calibra 1990 (1990 - 1996)

További ítéletek (139 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)