Könnyebb, erősebb, mégis déjà vu.
Szöveges ítélet
Előző, saját J Astrám után vállalati autóként használom ezt az utódmodellt, így egészen pontos képem van a modellváltás részleteiről.
A design: kívül-belül megújult, felnőttebb lett a divatnak megfelelően. Nekem a régebbi is, és ez is tetszik, de a kompakt kategóriában nagy különbségeket amúgy sem látok. 17'-es könnyűfém felnivel, metálkékben vonzza a tekinteteket.
A minőség: puhább, csendesebb, elszigeteltebb, de a zavaró zörejek, kopogások megmaradtak.
A nem látható változások: A valamivel erősebb motor és némileg könnyebb karosszéria érezhető fogyasztáscsökkenést és jobb dinamizmust eredményezett. Egyértelműen csendesebb a beltér, sem motorhang, sem komolyabb szélzaj nincs. A futómű felől bejut azért némi nesz, de ez részben a féknyereg kopogásának, részben a hangosabb téli abroncsoknak köszönhető.
Mindent összevetve persze egy jobb, modernebb autó benyomását kelti a K Astra, de sokszor az az érzésem, hogy csak újracsomagolták, kicsit könnyebbé tették, de mégis ugyanaz a kocsi, mint korábban volt. Sokan félnek a turbós kisköbcentis motoroktól, de nekem semmilyen gondom nem volt sem az előző szériával, sem ezzel. Azaz mégis, mindkét motornál jelentkezett a hibalistában részletezett alkalmankénti "csörgés", de ez nem komoly gond. Remélem... Kellően erős, nyomatékos és a fogyasztás is vállalható, vegyes üzemben 6,5-7 liter körül alakul. A beltér kellemes, az anyagok sem rosszak, de bosszantó zörgések mindenhonnan jönnek, amit nehezen bocsátok meg egy új autónak. A méretei hozzák az elvárt szintet, hátul is kényelmes, bár az ülőlapok németesen kemények.
Eddig szeretem, vennék magamnak is. Az idő majd megmutatja, mennyire lesz tartós az érzés.
Hibalista
- Semmi sem romlott el, hál'Istennek, csak zavaró apróságok vannak, amik egy új autónál kevésbé tolerálhatók. Zörög az első futómű felől, feltételezem a féknyereg, mert az előző, 2011-es Astrám ugyanezt a hangot hallatta és ott az volt a gond. Zörög, nyekereg, recseg mindkét első ülés, rettenetesen idegesítő. Minden záródó pont nyöszörög, tehát az összes ajtónál hallatszik egyfajta jellegzetes hang. - - A motor igen érdekes tüntet mutat. Magasabb fokozatban (4-5-6), alacsonyabb fordulatról (2000-2500) gyorsítva egy rövid pillanatra "becsörög" a motor, ilyenkor enyhén füstöl, majd húz tovább gond nélkül.
Ide hordtam szervizbe
Opel Duna, Soroksári útMindig korrekt, hatékony szerviz, ajánlom bárkinek.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Opel Astra 1.4 Turbo 2011 | Következő autója? | Talán egy Astra? :) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |