A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2009-2015)

Astra 1.7 CDTI 

Az ítélet értékelése
4,5(11 db)

Echte dajcse prezisität, Sport módra

Szöveges ítélet

Első tapasztalatok 2000km után. 0 km-esen vettem, Zafira 1.9 és Astra H 1.7-essel tudom hasonlítani.

Kényelem:
az első ülések mocsok jók lettek, úgy tartja az embert mintha Recaro ülés lenne pedig csak mezei széria. A hátsókon még nem volt szerencsém ülni. A futóművét nagyon eltalálták, az Astra H-hoz képest ég és föld. Élvezet vele kanyargós úton hajtani, ebben segít a gyári 225-ös Continental gumi is. A beülés kicsit alacsony, a térdemmel már párszor lekoccoltam a világítás kapcsolót. A kormány már felső pozícióban van, de nem bánnám ha még 1-2cm-t lehetne rajta felfelé tolni, a ki- beszállás könnyebb lenne. A könyöktámasz érdekes, nekem megfelelő a helye, de ha előbbre kell tolni az ülést, akkor már elérhetetlen, túl hátul van. És idegesítő, hogy vezetés közben, főleg kanyarodáskor előre-hátra csúszkál.

Karosszéria:
végre ezt nagyon eltalálták Rüsselsheimben! Akár honnan nézzük, jól megrajzolták. Még nem sok fut belőle az utakon, de mindenhol utánafordulnak, hogy ejjjj! Az A-oszlop sokkal jobb lett mint a Zafira-ban, már nem kell bólogatni, hogy kilássak kanyarban. A C-oszlop kicsit vaskos, tolatáskor nyújtogatni kell a nyakat, nem egy álom vele tolatni, szar a kilátás, dehát ezért van előre 6 fokozat, hátra meg csak 1 :) A seggét jól széthúzták, fexik rendesen. A csomagtartó arányaiban nagy, 3 főre simán elég, viszonylag sok pakoló hely van oldalt, meg a fedél alatt. Mivel nincs pótkerék, csak defekt javító készlet, oda is befér minden kacat.

Motor:
nemtom hogy van, de papíron 110LE-set vettem, viszont motor kód alapján meg a 125LE-s van benne. Mindenesetre még nem volt agyonhajtva, erről majd később. Az elektronikus gázpedált szokni kell, hiába padlózom le nem úgy gyorsul mint a bowdenes régebbi, de teszi a dolgát. Városban simán kéri az 5. fokozatot, alig pörög 1500-at. Mindig felvillan egy felirat, hogy pakoljam már felfelé, mert úgy kényelmes neki. A fogyasztáson meg is láccik, 75% városban 5.5, 75% országúton 5.0 liter jött eddig ki 100km-en. Szerintem a korábbi Astra H-hoz (1.7 dizel az is) képest nagyon jó. A váltó pikk-pakk, odamegy ahová kell. Autópályán 140-nél csak 2500-öt forog.

Egyéb:
most a kormányra pakolták a tempomat gombokat, hamar meg lehet szokni. A fed.kompjúter kezelőit meg az index karra, azt még szokni kell. A műszerek világítása sötétben nagyon májer, rengeteg mindent lehet programozgatni a "bios"-ában kedvünkre. Egy valamit hiányolok, CD400 rádió van benne AUX-IN-nel, katalógus szerint járna bele az USB de kihagyták már. Ebben széria zene van, hát nem egy Bose audio az fix. A kézifék gombos, érdekes de hamar kézre áll. Végre van benne ismét vízhőfok mérő! Az index kar kicsit keményen jár rugó ellenében, főleg éjszaka sok refizésnél durrant be a csuklóm. Gyári 17-es alufelnikkel pöpecül néz ki, de mivel defekt javító készletes, még egy szimpla emelőt meg kerékkulcsot sem adtak, téli gumit cserélni otthon kicsit macerás így :( A szervója már elektromos, sokkal könnyebb csavargatni a kormányt mint a régi olajosokat. Sok benne az elektronika, meg világítás opció, ki- beszálláskor, lehet majd az akksi rovására megy pár év múlva...

5000 km tapasztalatok:

A kormányon található "króm" betét, ami ratyi ezüst színű műanyag, annak a szélei elég silány minőségűek, néhol kicsit kilógnak és könnyen megkarcintja az ujjamat. Ugyanez a burkolat van az ajtón, ott már igen karcos, néhol átlátszik alatta a fekete alap.
A klímatizációért van egy AUTO gomb, aminek az lenne csak a feladata, hogy szétossza optimálisan a beáramló levegőt a fej-test-láb között, és az erősséget szabályozza. Ennek ellenére megnyomáskor minden alkalommal bekapcsolja a klímát ha kell ha nem, és belső keringetésre teszi a szellőzést. Így valójában az AUTO gomb megnyomása mindig kiegészül 2 másik gomb megnyomásával, klíma ki, belső keringetés ki. A korábbi Opeleknél ez jól működött :(
A világítás kapcsoló nem a legjobb helyen van, kiszálláskor 5-ből négyszer beverem a térdem, pedig csak 176 magas vagyok, előbb utóbb a kapcsoló le fog fittyenni onnan.
A reflektor kapcsolója rugó ellenében még mindig nagyon keményen jár, egy ujjal szinte nem is lehet pöccinteni, hát még villantani vele.
A szélvédő mosója spriccelője úgy megoldás, permetezi már a vizet, elég jól, bár utólag nem lehet állítani, ha rossz területre nyomná a vizet a szélvédőn.
A legidegesítőbb a biztonsági övre figyelmeztető pittyegő hang!!!! Igaz 1 perc után leáll, de annyira idegesítő, hogy még rövid távon is bekapcsolja az ember.
A fogyasztás még nem ment átlag 6 liter fölé, ez 60% város, 40% 120kmh. 1 tankkal elmegy 850km-t simán!
A tempomat kapcsolót még a korábbi Opelek után szokni kell, néha még gondolkodnom kell rajta, hogy mit is kapcsoljak. Ami teljesen érthetetlen, hogy kuplungolásra, vagyis ha visszaváltok, vagy előre, akkor nem oldja a sebességtartást!!!! Ezt be lehet bukni nagyon néha....

10000 km tapasztalatok:

1500-2000 fordulat között néha előfordul egy olyan szürcsögő hang, vhonnan jobb előről jön. Nem a szellőztetés ventillátora mert kikapcsolt helyzetben is jelentkezik. Főleg ha felfelé változik a fordszám váltáskor, mint amikor az automata mosógép kiszivattyúzza a vizet, de az egész csak negyed másodpercig hallható. Német fórum már olvastam, hogy állítólag az üza. szivattyútól jön, de normális TÜV szerint.
Kétcsatornás klímája van, két különböző hőmérséklet csavarantyúval, jobb és bal oldal. Amikor csak 1 fokot akarok rajta csavarni, az elvileg 1 kattanás lenne, de nem mindig fordul át a szám a kijelző, viszont ha mégegyet csavarok rajta, akkor rögtön kettőt ugrik.
Az automata fényszóró ki és bekapcs néha idegesítő, mentem az M6-oson az alagutakból ki meg be, és mint a hülye gyerek fel le kapcsolgatott a fényre és sötétre.

Mivel csak kerékjavító készlet volt benne, és én jobban bízok a mankó kerékben, rendeltem hozzá. Felnistől gumistól potom 37e forint!!!! Ha beixelte volna az eladó rendeléskor, akkor megúsztam volna 15e-ből :(

180-as tempónál autópályán nem forgott többet mint 3500! Elég jó, de a gázolaj azért már ömlött bele, a pillanatnyi fogyi 10 körül volt.

40ezer kilométernyi tapasztalat:

A fedélzeti computer 5.6 - 5.9 átlagfogyasztást számol egy tank gázolajra, tankoláskor rendre 0.3 literrel több jön ki utánszámoláskor, tehát a rendszer kicsit alul értékeli önmagát.
Az 1 éves szervíznél az egyik Opel szervíz verte a nyálát az általam hozott Castrol 0W-30 Longtec longlájf olajra, hogy ezzel elveszti a gariát, mert már Dexos-2-t kell beletölteni. Érdekes módon az előző 2 verdámban is kopp ez a motor volt, akkor még megfelelt a Castrol - mert nem létezett még a Dexos. De aztán lehiggadt, és mégis jó lett bele az én olajam. A 2 éves szervízre már nem variáltam, ment bele a Dexos (meg is szivattak vele!).
Érdekesen alakult, hogy röviddel az 1 éves szerviz után - olyan november lehetett - elkezdett párásodni belülről, még a klíma se vitte le. Kiderült ,hogy a pollenszűrő eltömődött. 10ezer forintom bánta a cserét, elméletileg csak 2 évente kéne cserélni, de mivel a magyar levegő koszosabb a németnél, így jártam.
A mellbevágás a 2 éves szerviz után ért. A szervizen pikkpakk volt minden, csak a kötlezőket cserélték, semmi komoly. Ezután le is kettyent a garancia, pár hétre rá jött egy hibaüzenet, hogy "Service Vehicle Soon". Gondoltam, hogy nem nullázták ki az agyát legutóbb. De nem, az egyik henger izzítógyertyája fosott be, csere. Persze már zsebből, mert 2 héttel voltam a garancia után. Nesze neked méltányosság!!! Illetve még az ülés fűtés vakerált, a bal oldalon pár másodper után kikapcsolt. Erre is vállrándítás volt a válasz ugyanabban az Opel szervizben, 30ezerért kicserélik az ülésfűtés vezérlést ha kérem. Hogyispersze, NEM! Annyit nem ér.
Ismerős révén az egyik dunántúli kereskedés szervízében jobban szemügyre vették az ülésemet, és megállapították, hogy Insignia betegsége van. Lekötötték a hátlap fűtést, és részlegesen megjavult. Azóta nem kapcsol ki, csak ha én akarom, cserébe csak az ülőlap fűt, dehát mégse került 30-ba az orvoslás.
A 2 éves szervizen, mint írtam, Dexos-t csöpögtettek már bele, kicsivel több mint 5 litert. Kértem még hozzá egy pót flaskát, 1 litert a csomagtartóba, hogy legyen mit beleöntenem ha szükséges. A számlát áttekintve arra a megállapításra jutottam ,hogy ha 1 literes flaskákból vettem volna meg az 5 liternyi olajat, akkor közel 1500 forinttal olcsóbban jövök ki, mint a kiszámlázott 5 liter hordós! Érdekes, mi magyarok tudunk valamit! :( Egyébként az olajfogyasztása a két ciklus között meghaladta a fél litert, ennyit kellett utána öntenem a 2. olajcsere előtt.
Nullkilométeresen vettem minden kerékre egy gyári (Opel/Chevi) kerékőrt, nehogymá barna tesvéreink lecsórják az alufelniket iccaka!! Sokat nem babráltam őket, tavasszal és ősszel cseréltem csak a téli-nyári gumikat. Ez évente 2 használat, 2 év alatt 4 fel/le szerelés. Hát több nem is lesz belőle, mert legutóbb a kukában landolt az összes kerékőr. Az utolsó 2 darabot már szervízben tudták csak leoperálni a kerekekről, annyira elnyíródtak a lapolások a csavarokon - hála a jó minőségű kínai acélnak!!
Ha hidegben (minuszban) kinn áll a kocsi, akkor néha a reggeli induláskor csak késleltetve kacsol be a rádió, mintha a delej is megfagyna a vezetékben és később jutna el a rádióig, illetve nem mindig jelenik meg a hőmérséklet kijelzés. De másodszori indításra helyreáll az agya, megy minden.
Aki a hátsó csomagtartó ajtóra szerelhető bringatartóban töri a fejét, ajánlom neki a a Thule 9103/04 típust. Elméletileg nem ajánlják a típusra, de patentul működik, passzol rá, és megfelel.

70ezer kilométernél:

Autópályán irdatlan sivítás jött jobb hátulról 110km/h felett, nem akart elmúlni. A szerelőnek nehéz volt előidézni, mert mindig csak melegen kezdett hangos lenni, de utána már 40km/h-nál is visított vmi. Úgy tűnt, hogy a kerékcsapágy behalt, forró is volt mindig a környéke. Szerencsére nem lehet külön cserélni csak a csapágyat, az egész kerékagyat kell ABS jeladóstul, mindenestül, így került 65e-be csere. (kecskeméti Opel szervíz 130e-t mondott!). Hurrrá! Viszont nem múlt el, autópályán ismét előjött. Brahira kicseréltük a hátsó fékbetétet 12e-t, és láss csodát az volt a baja, azóta semmi.
Legutóbbi telitankot 110km/h átlaggal füstöltem el csak országúton 5 fővel megrakva, műszer szerint 5.1 de valójában 5.5 literes fogyasztást produkált. Vegyesen egyébként még sose volt 6.5L/100km felett.
Olajcsere privátban, Dexos2-vel, 20e km után sem kellett még utántölteni,

Hibalista

- Egyszer volt visszahíváson, 2 dolgot cseréltek benne. A kuplungon meg fékpedálon volt vmi távtartó csere, ill. a hűtőventillátort programozták újra mert állítólag károsodhat :P - 2 évesen izzítógyertya csere (1db), ülésfűtés egyik oldal rotty. - 3 évesen ismét izzítógyertya csere, 1db.

Ide hordtam szervizbe

-

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2010
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Zafira B, Astra H Következő autója? más
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2009 (2009)

További ítéletek (45 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)