A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az oldal alján lévő sárga indapass boxbon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (2004-2008)

Astra 1.7 CDTI 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Minőségi ugrás

Szöveges ítélet

Nagyon passzol hozzá a 100 lovas dízel, főleg a 240 Nm élvezhető. Nino Karottának is csak dízelt ajánlhatok egy 1300 kg menetkész tömegű autóhoz. 1500 alatt ugyan zajosabb (biztosan ez nem tetszik neki, de megszokható), húzatáskor viszont nem bömböl. Alapjárati nyomaték tökéletes, kutyaütőnek kell lenni ahhoz, hogy valaki lefulladjon vele, gáz nélkül indul. 1000-től használható minden fokozat, de az 5.-et 60 alatt nem kapcsolom (kb. 1250-1300-as fordulat). 1800-4500 között iszonyatos nyomaték, fölötte meghal. Már 2000-es fordulat alól komoly emelkedőkön gyorsul, ez 4.-ben 70 km-t jelent, én 140-ig mentem vele 4-ben, ekkor 3700-3800 körül pörög.
Egy kis összehasonlítás a G Astrá-val: amikor tavaly a márkakereskedőnél kipróbáltam a H Astrá-t 1.6 Twinporttal, tudtam, hogy nem való hozzá, a régi autóm (Astra 1.4) dinamikusabb volt 90 LE-vel. Nem éreztem nagy durranásnak a kocsit, sem a futóművet, sem a féket. Most, hogy már hozzászoktam (igen, ezt a kocsit ennyi idő alatt meg lehet szokni), az egyik kollégám szintén 1.4-es, 2002-es G Astrájával kellett mennem. Az az autó minden szempontból jobb, mint az én előző autóm, újabb, kevesebbet futott, stb. (korábban is vezettem, azért tudom). Most iszonyatos volt, lomha (bizony, a jelenlegi autómhoz képest még húzatáskor is lomha, alul dög), a fék kőkemény és gyenge, a futómű pattogós, a váltó tényleg akadozó és kicsit nyúlós érzés, ahogyan beveszi a fokozatokat. Persze amíg az volt nekem is, teljesen jó volt, de valóban sokkal jobb az új. Ezt nem a régiből átülve lehet érezni, hanem az újból visszaülve.
Szerettem az előző autómat is, a G Astrások ne gyűlöljenek azért, amit leírtam, de ez tényleg jobb.
Néhány negatívum a régihez képest (a régi Club volt, ez Enjoy):
Kulccsal föl lehetett húzni kívülről az elektromos ablakot, ebben nem (vicces, egy 4,6 millás kocsiból ezt kispórolni, ez sz@rrágásnak tőnik számomra).
A hátsó üléspadot csak a kombiban lehet fölhajtani, ebben csak a támla dönthető (no comment, az előzőhöz hasonló érzés). Nekem csak 60/40 %-ban dönthet? a támla, mégsincs könyöktámasz a 40/20/40 %-ban dönthet?re való tekintettel. Engem ez az érv nem igazán győzött meg.
Külön kell fizetni az oldalvédő díszlécért (2. felszereltségi szint!), a beltérben a hátsó utastér világításért (nem létszükséglet, de az előzőben ez alap), ugyanez vonatkozik az első ködlámpára. A márkakereskedő bénasága, hogy nem rendeltem meg a könyöktámaszt, bőrkormányt, színezett oldalvédő lécet, belső világításcsomagot, első könyöktámaszt és a kormányról vezérelhető rádiót, pedig a csomag ára kedvező lett volna, de úgy tájékoztattak, hogy ez az alapfelszereltség része. Tanulság: sose hidd el azt, amit az eladó mond, rendelés előtt Te magad nézd át a listát (ezt ugyan én is megtettem, ennek ellenére hittem az eladónak).
Összegezve: műszakilag tényleg jobb lett az autó, de sok mindenben visszalépett az Opel.

Mivel a tél folyamán legnagyobb részt városban használtam az autót, folyamatos országúti és autópályás fogyasztásról nem tudok beszámolni, de ahogy beköszönt a jó idő, többet járok majd vidékre. Én is kiváncsi vagyok. Eddig úgy vettem észre, hogy nem igazán szeret "lassan" menni, jobban érzi magát 120-nál, mint 90-nél, legszívesebben 140-nel utazik (3000-es fordulaton).
Néhány hónappal ezelőtt egy teljesen üres országúti szakaszon (természetesen csak képzeletben, mivel a kresz tiltja!) próbára tettem az autót. Kétszer néztem a kilóméter órára, első esetben kb. 100-nak éreztem a tempót, ekkor 140-nel mentem, második esetben nagyjából 140-nek éreztem a 170-et (3800/perc). Érzésre ezt simán, finoman tartja, nincs motor-szél és futóműzaj. Biztos vagyok benne, hogy elaludtam, mert mikor magamhoz tértem, 90-nel mentem. Elvégre ez a megengedett tempó lakott területen kívül.

Tulajdonképpen egy kényelmesen vezethető, rugalmas (ehhez minimum ezt a motort kell választani) autó, szerintem a motor-futómű-irányíthatóság-fék kvartett minden józan gondolkodású embernek megfelel, aki nem tekinti versenypályának a lakott területet. Mind a négy elég tartalékkal bír vészhelyzetre is.

Korábbi ígéretemnek most eleget teszek az országúti-autópályás tapasztalataimmal kapcsolatban. Augusztusban Horvátországban jártam, odafelé végig autópályán 140-es tempóval. Mivel két autóval mentünk, s az enyém volt az erősebb, így a másik kocsi haladt elöl. Elég gyakran előfordult, hogy ő tudott előzni, én viszont a külső sávban ragadtam, ezért 160-170-es sebességre kellett gyorsítanom, hogy utolérjem. Jól bírta. Fogyasztásom 5,5 liter volt. Visszafelé fele országút, fele pálya, itt viszont 150 és 180 között mentem. Átlagfogyasztás 5,4 liter. Nem rekord, de ilyen tempónál szerintem nagyon jó.
A fogyasztásom 10 ezer km után egészen korrektül beállt, utoljára 15% országút, 85% városi araszolgatás átlagaként 5,9-et evett. Szerintem nem vészes.

U. I.: a különféle ítéleteket olvasgatva igazán megdöbbentem. Nem tudom, hogy egyesek mit várnak egy alsó-középkategóriás autótól. Én elég sokféle autóban ültem, vezettem, szerintem abszolút irreális dolgokat állítanak. Szöszösödik az ülés, "szarhordásra jó", ez a baja, az a baja, stb. Mindent tönkre lehet tenni, csak akarni kell. Még a Forma1-es autókat is szét lehet hajtani, pedig azokban tényleg nincs teljesítményhiány. Nem kell versenyezgetni egy 1.4-es, vagy 1.6-os kocsival, hanem a teljesítményének megfelel?en kell használni, s akkor biztosan nem lesz semmi probléma.

2007. június 21.:
Egy másik honlapon rendszeresen olvasom az Astra H fórumot. Nem vagyok ugyan tagja, de sok érdekes dolgot megtudtam, többek között a Test Mode-ot, mellyel minden alkalommal figyelhetem a hűtővíz hőmérsékletét, felprogramoztattam a BC-t, mely nekem tökéletesen pontos, illetve 12 km/h-nál automatikusan reteszel a központi zár. Korábban azt írtam, hogy nem lehet kulccsal fölhúzni az ablakot. Valóban nem, a távirányítóval azonban igen, sőt nemcsak föl, hanem lefele is.
Az Asta H fórumon színte minden 1.7 CDTI tulajnak problémája van a fogyasztással. Nos, én a kezdetektől vezetem táblázatban, ez egy agyament mánia nálam. A táblázatot fel is töltöm. Látható, hogy a BC az elmúlt 14126 km-re 35 km/órás átlagsebességet (biztos így van, legtöbbet városban használom), 800 liter üzemanyagot és 5,6 literes átlagfogyasztást ír. Ha az én táblázatomból a 22419 (43. sor) és az utolsó, 37109. km-re eső tankolás átlagát nézzük, akkor ez a megtett 14690 km-re 819,51 litert jelent, ami 5,58 liter 100 kilométerenként. Én mindig tele tankolok, tehát az az 5,6 liter abszolút pontos adat. Egyetlen problémám van csak, fél tankig pontosan mutatja a hatótávot, utána viszont hírtelen esik a range 150-200 km-rel. Pont akkor lesz 0 km, amikor elkezd világítani a szintmérő óra. Volt már olyan, hogy 0 km hatótávolsággal még mentem 30-40 km-t. Talán akkor lehetett az a 46,12 literes tankolás, ami még nem is sok.
A táblázat alapján látható, hogy a 34 hónap alatt összesen 2208,24 litert tankoltam 555532,7 Forintért (nem semmi), ezalatt 5,82 liter volt a teljes átlagfogyasztásom, a legmagasabb 7,03 volt (ez még nagyon az elején volt), a legalacsonyabb 4,61 (országúton, és normál tempóban mentem, úgy 100-120 között). A legnagyobb hatótáv lehet még érdekes, ez 885 km volt. A többi adat a számolásokhoz segédlet. Látható, hogy a fogyasztás 10 ezer km körül ment le stabilan 6 liter alá, ekkor volt az első olajcsere. A fórumon a debreceni dokinak a kombi Cosmo Astrájának, illetve egy nemrég, Trabiból átült srácnak nagyon magas a fogyasztása. Nekem ilyen, nem is értem, náluk miért olyan magas. Most már ha 5,8 az átlag, akkor tépem a hajam. A kagylós kútnál tankolok, a V-Powerrel egyszer befürödtem, látható, hogy abból 6,16-ot evett, így maradtam a sima dinnyénél. Még annyit írnék, hogy egyszer megfigyeltem, hogy 170-nél sík úton 7,6-7,8 körül volt a pillanatnyi fogyasztás. Egyébként 90-nél 3-3,2 120-nál 4,5 körül, 140-nél pedig 5,1-5,4 között fogyaszt. Sík úton ötventől fölött, meleg motorral mindig alacsonyabb 5-ben a fogyasztás, mint 4-ben.
Annak ellenére, hogy az autó hibátlan, egy hónap múlva becserélem egy újra. A következő ítéletet már arról írom.

Hibalista

- Hála istennek eddig még semmi sem romlott el, de szerintem 6000 km és fél év alatt ez el is várható.
- 14000 km-nél, egy év után hasonló a helyzet.
-
- 2007. június 21-ig: műszaki probléma nem volt az autóval, 10 ezer kilométerenként cseréltettem olajat, 2 évesen szűrőket.

Ide hordtam szervizbe

Még nem volt szervízben.
Előző autóm Astra G 1.4 ´99-es volt, Schillertől származott. Első éves szervíznél ajándék lett volna az olajszűrő, de nem cserélték ki mert tisztának találták. Röhej, talán röntgenszemük van? Az tény, hogy udvariasak, viszonylag gyorsak, de drága...

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

2007. június 21-ig: Opel Wallisnál a két első olajcsere, utolsó egy szerelő ismerősömnél. A Wallis az első szervíz, mellyel teljes mértékben elégedett vagyok, remélem ez így is marad. A következő autóm július közepén érkezik, természetesen a Wallistól.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 37109
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra G 1.4 Következő autója? Astra H Caravan Cosmo 1.9 CDTI
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 2004 (2005)

Ítéletek (390 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

h i r d e t é s

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

Totalcar áruház

légszűrő
SUZUKI LIANA 1.6 Kombi 2005-2007
3938 Ft
légszűrő
SUZUKI IGNIS 1.5 zárt terepjáró 2003-2013
2456 Ft
olajszűrő
SUZUKI BALENO 1.8 i 16V 4x4 Kombi 1996-2002
1714 Ft
További termékek »