A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 1,7 dti 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Verhetetlen ár/érték/fenntartás/család arányban

Szöveges ítélet

2005 májusa óta van nálunk az autó. El?tte egy ´95-ös 1,9 tdi (90Le) kombi passat volt, ahhoz a nyomatékhoz képest ez harmatosnak t?nik. Meg lehet szokni, lehet dinamikusan is autózni vele, de egy viszonylag modern turbó dízelnek miért kell csúsztatni a kuplungját, hogy menjen??? 2000 f/perc alatt halott a motor, bár 1800-tól azért már jobb a helyzet. Tervezem, hogy egy optimalizáló chipet tetetek bele, hogy a turbó hamarabb kapcsoljon és egy kis plussz nyomaték is el?jöjjön. Mondom ezt egy 1,9 tdi után... Viszont számomra meglep?en csendes (bár hallani azért mindig lehet), úgy ketyeg, mint egy kis svájci óra. 130km/h az utazótempója, ott egészen elhalkul az addig sem zavaró motorzaj.
A hidegebb id?k beálltával, viszont iszonyat lassan melegszik a motor (min. 10km, amíg kimozdul a mutató), a f?tés érdekes módon 1-2 perc elteltével érezhet?en m?ködésbe lép.
Kis csalódás, hogy annak ellenére, hogy nem vagyok végsebesség mániás, a max vmivel 160km/h fölött van... Ez azért még a 75 Le-t?l is nagyon kevés.
Fogyasztása 110-120km/h között várossal együtt 5-5,2L.
Útfekvése a 195/60 R15 felni-gumi kombinációval egyszer?en hibátlan!!!
A mi autónk ENJOY felszereltség?, és 2002-es, ergó szépen fel van szerelve (b?r multikormány, b?r váltógomb, telefonos rádió magnó(?!) 8 hangszóróval (nagyon kellemes hang), és a szokásos ABS, klíma, 4 tárcsafék, + olyan kis figyelmességek, mint síbox, hátul is olvasólámpa, elöl térképolvasó, gyönyör? krómkeretes m?szerek, fekete-antracit kárpit stb...
A váltó pontos, jól kapcsolható (még hideben is), csak az egyest gurulva kicsit nehéz kapcsolni. Viszont 2-3, illetve 4-5 között példás!
A kormányzás meglep?en közvetlen, élmény vele a forgalomban cikázni és hihetetlen könny?, már-már a 123-as Mercire emlékeztet. A futóm? jól eltalált, bár a passat után kicsit feszesebb, de nem fapados, inkább kellemesen sportos.
Az ülés szerintem kényelmes, én az üléspozícióval nem vagyok kibékülve, magas, és mivel a kormányt nem tudom állítani, el?ször szokatlan, de soha nem éreztem eddig, hogy akár hosszú távon is kényelmetlen lenne (189cm magas vagyok).
Szerviztapasztalatom még nincs vele, bár 5W-40-es olajjal 30EZER(!!!) km az olajcsere periódus. S?t az új cdti H-Astrákban 60EZER(!!!)
Véleményem szerint, hogy egy G-Astrában van-e vmi, ami zörög, mindössze állapottól és használattól függ, az enyémben rossz úton is síri csönd van:-) Alalpvet?en jól összerakott, strapabíróak a kárpitok, de hozzá kell tennem, hogy nem lengyel (ClassicII) összeszerelés...
Ja, és 2,5 évesen az eredeti 5Millió+ ár kevesebb, mint a feléért hozzájutottam, mára még olcsóbb.
Olajat nem eszik említhet? mértékben, s?t, szinte semmit.
Keresztapám 3 dízel vectrát haszánált el, minden motorikus probléma nélkül, az egyikben napjainkban 480Ezer van, és se turbó, se más egyéb motorikus meghibásodás nem volt még rajta, nemhiába ISUZU.

2006.08.:
1.Tavaly, vásárláskor klímagázt újra kellett tölteni, idén nyáron megint. Nitrogénnel feltöltve, semmi szivárgás...Akko´ mia f...?!
2. Nekem spec. kicsit sántít néhány emberke hozzászólása a fogysztással kapcsolatban: Azt a 4,2-4,3-as értéket tényleg ki lehet hozni, de csak 110kmh-ig, 80-nál 5.-be kapcs. stb... Legalábbis nekem autópályán 150-es tempónál az átlag klímával, csomaggal + 3 fővel 5,2-5,3L.
3. Közel 30000 km-t mentem olajcsere óta, az olajszint változatlan!!!:-)
4. Hűtővizet kb 2000km-ként pótlom, kb 0,3-0,4L-t kell utánnaönteni. Viszont el sem tudom képzelni, hova tűnik, mert sehol nem látható folyás...
5. Hosszútáv (~1500km) + OMV Premium diesel gázolaj = ÉREZHETŐ RUGALMASSÁG JAVULÁS + TELJESEN MEGSZŰNT A FÜSTÖLÉS, sem hidegen ( anyum hidegen 1.-esben 30kmh-ig húzatja), sem alacsony fordulaton, sem melegen, sem magas fordulaton...hihetetlen!!! (Kutak: Mosonmagyaróvár, Békéscsaba - ezek saját tapasztalataim, de azt hallottam, hogy az OMV az egyetlen cég, ami nem a MOL-tól veszi az cuccosokat, hanem az osztrákoktól, ezért feltételezem, hogy nem lehet ezen márka kútjai között olyan nagy külömbség, mint a Mol-oknál)

6. Semmi izzítás nem kell, még hidegindításkor sem. Mióta nálunk van, egyedül télen, amikor -20 C° alatti reggelek voltak, akkor kb fél másodpercre láttam az izzítólámpát égni. Jaa, és ekkor is pöccre indult...
7. Most 120.000km-nél jár a számláló, de semmi nagyobb hiba.
8. Egy kis zavaró apróság van: Hidegben hidegindítás után kb 3 percig az összes izzó a kocsiban "villódzik", hallható a motor hangján is, hogy "hullámozva" jár. Aztán elmúlik... Szakszerelő azt mondta, hogy a fesszabályzó lehet (kb 5000Ft). Majd meglátjuk.
9. Utolsó írásom óta is imádom, simogatom, gyönyörködök benne, takarítom...
10. Csordultig tankolva 170km-t mentem vele, míg kimozdult a szintjelző kis mutató. Egy tank kb 1100-1200km-ig tart (~55-60L gázolj).
11. Most fóliáztattam körbe, naggyon dzesszes lett, főleg, hogy fehér az autó.
12. Sokfajta autót vezettem már, de hihetetlen, milyen az autó útfekvése a csak 19560 R15-ös gumikkal. Ez főleg a futómű dícsérete, mivel nem túlzottan nagyok a kerekek. Átalakítás nélkül alá menne a 225-ös gumi is!!!
13. Érdekesség, hogy menet közben nem érezni, hogy a bekapcsolt klíma visszafogja a teljesítményt.
14. Az 5. fokozat áttétele nagyon rövid dízel mivoltához képest: 130kmh-nál ~3000ford.perc. Már csak ezért sem célszerű 150-160-nal űzni. Viszont egy chiptunung után meglepő lehet az eredmény a rövid áttétel miatt. ;-))
Állítólag az ÁTLAGfogyi így lemehet akár 4L alá is!!!
15. Irígylem, akinek állítható a kormányállása (4 irányban)!

Hibalista

- Jelszavam: Szakszervizbe SOHA (lehúznak, mint minden más márkaszervizben), csak hozzáért? szerel?höz!!!
-

Ide hordtam szervizbe

Gyula, DEMKÓ szervíz

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 88000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? passat var. 1,9tdi Következő autója? Astra H GTC 1,9CDTI Sport, vagy Golf V 2,0TDI Sport => Álom-álom, szép álom:-))
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (814 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)