A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra Bertone Cabriolet 1.6 16V 

Az ítélet értékelése
4,3(21 db)

Szopóroller BiTurbó (DeLuxe kivitel)

Szöveges ítélet

Felszálltam a szopórollerre, még most is rajta vagyok, de remélem nemsoká enyhul a kín, valaki beleszeret a formájába és megszabadít ettol az elátkozottól. Írországi torténet kovetkezik, elnézést bizonyos ékezetek hiányáért elore is.

1.
Nem akartam kabriót. De tényleg, nem szenvedek kapuzárási pánikban, viszont húszéves sem vagyok, ráadásul kis gyermekem is van. Mégis lett egy, a torténet nem túl kalandos, csak ennyi:

Péntek volt és éppen lejárt az útadó a Lagunámról, amikor is épp aznap leszakadt a kipufogója. Az ABS vezérlo is már haldokolt, így jott a dontés, kell egy másik autó, de gyorsan, ugyanis hétfon már munkába kellene menni vele. A keret viszont véges volt, alig 1400 Euro, mivel az automatából csak 700-at enged levenni egy nap es volt ugye rendelkezésre álló két napom.

Autó nélkul autót nézni a szopás négyzete, így egy felesleges dublini kiruccanás után maradtak a helyi darabok. Mind a ketto... Volt egy Scenic, de nem nevezném bizalomgerjesztonek azt a litván magán-neppert, aki árulta, cserébe az autó sem tunt az évezred vételének: forgásirányos gumik fordítva feltéve (mert kurva nehéz lehet a nyíl irányát betájolni...), fogyasztásméro 12 liter feletti értéket mutat (az 1.4-es autónál), atomra szilikonozva minden a beltérben, stb.

Mi van még? Astra kabrió. Na neeeee. Hulyének fognak nézni (egyébként, mint utólag bebizonyosodott, teljes joggal tehették volna). Meg buzinak. Esetleg impotensnek. De legalábbis valami logópocsu kivénhedt selyemfiúnak. Mindegy, más nem maradt, holnapra meg kell az autó, megnézzuk.

A kocsi elég oszintének tunt, de hát a piac talán legolcsóbbjaként nem is vártam csodát, látszott rajta az (akkor még úgy gondoltam) enyhe project-jelleg. A kipufogót a szentlélek tartotta a helyén, az egyik hátsó lámpabura betorve, az antenna szigszalaggal és alatta hajcsatokkal (!!!) megtuningolva. Egy-két kiégett izzó, kicsit kopottas kozepkonzol. Viszont futott, világított, zenélt, valamint volt rajta fék és kormányzás.

Próbakor után egy rovid alkudozás az arab bazárok stílusában ("Az anyám infarktust kapna, ha megtudná, mennyit ajánlottál!","Dehát ez rablás, fényes nappal!", stb.), majd gépátvétel.

Fél éven át hibátlan volt az autó, a muszakin csak úgy átsiklott (miután a lámpaburát kicseréltem és megkapta az új kipufogóját, egyenesen Lengyelországból!), és mi tagadás, megszerettette magát velem. Amikor eloszor nyitottam le a tetot, az arra sétáló kisgyerekek mosolyogva mutogatták anyucinak-apucinak. Ehhez a buvészmutatványhoz egyébként 30 másodperc szukséges.

A fogyasztása nevetséges volt, ha csak egy kicsit is odafigyeltem rá, simán hozta a 6.3-at vegyesben, de 8 liternél tobbet soha nem tudtam lekuldeni a torkán. El sem hittem. Foleg egy sárnehéz Opelrol.

A fékje szépen, lineárisan adagolható, a négy tárcsa kello fékhatást biztosít minden korulmények kozott (ez nem pályaautó, normális korulményekrol van szó). A motor nem egy erogep, viszont nem nevezném lomhának sem, karaktere remekul illik az autó jellegéhez. Nyilván egy kabrióval nem gyorsulási versenyekre jársz, ha meg mégis, hát az már tényleg a te hulyeséged. A kormányzás meglepoen kozvetlen, nincs túlszervózva. Az ulése németesen kemény, de jól formázott, magasságában állitható, csakúgy mint a gerinctámasz, illetve a combtámasz, ez sokat segít a kényelmes pozíció meglelésében. A kormány négy irányban állítható, így tényleg gyerekjáték teljesen személyre szabni a vezetoi kornyezetet. A futómu elég hulyebiztosnak tunik, egészen félemetes kanyarsebességeket lehet elérni vele. Nyilván ez a kabrióság miatti alacsony súlypont egyenes kovetkezménye. A szokásos "scuttle shake" megvan, ebben még (nem) volt anyag! :))) Meg lehet szokni, mint Fordosnak az elso szélvédo futést.

Tobbek elmondása szerint az autó szép. De tényleg, minden korosztály szájából elhangzanak a -kéretlen ugyan, mégis jól eso- dicséretek. Minden relatív, amíg egy Alfa Spider mogém nem parkolt, addig én is a legszebbnek láttam.


2.
Eltelt fél év, elindult a szopóroller. A forgalomban, lámpánál megállva, minden elozetes figyelmeztetés, vagy parajelenség nélkul egyszeruen leállt a motor. Ebben viszont nincs start-stop rendszer, ajjaj. Alig tudtam újraindítani, cserébe kaptam két kis sárga fényt a muszerfalra, mint check engine, illetve egy kis villáskulcs piktogramot is. Hurrá. A fordulatszám limitálódott maximum 3500-ra, egyidejuleg. Ez csak fokozta boldogságomat.

Két szerelo pingvinezését végignézve (eredmény: egy feleslegesen kicserélt trafósor és gyertyák - erre még visszatérunk) egy harmadikhoz, a GURU-hoz kuldtek, hogy na majd O, mert ki más, ha O nem.

Ez a "GURU" tiszteletcím lényegében egy torzonborz szakállú, tenyérbemászó képu lengyel autóvillamosságis embert takar, aki csak lazán felpattintja a géptetot és kozli, hogy 200 Euro lesz a javítás. Bármiféle mérés, vagy legalább pár perc motortérbe bámulás és hummogés nélkul, azért ennyi show-t elvárna az ember egy okleveles lehúzó-muvésztol, nem? Na, itt kicsit elbizonytalanodtam, de végul feldolgoztam a sokkot és annyit válaszoltam, hogy oké, itt van nálam 100, ha jó lesz, akkor hozom a másik felét.

Elsore persze nem sikerult, mondta, hogy a vezermutengely pozició jeladó a szar, kinyírta a motorvezérlo (vagy fordítva, ezt már sosem tudjuk meg), ami meg szar. Ha meghozom a jeladót, o megjavítja kozben a motorvezérlot. Megrendeltem a jeladót, oda is adtam neki, az auto valóban beindult. Viszont elég kohogosen, sokat tekert az onindító. Mondom neki, ez még nem az igazi. Mellesleg a check engine még mindig világít. A válasza az volt, hogy cseréljek EGR szelepet, mert amiatt nem tud rátolteni rendes szoftvert, csak ilyet, ami nem figyeli az EGR-t. Hiába mondtam, hogy az az EGR bizony tokéletes, mind kullemre, mind mérésre, kototte az ebet a karóhoz. Mondom jó, lássuk. Hát, nem láttuk. Még mindig krehás volt a gép. Jott az újabb otlet, a fojtoszelepház a baj. Ekkor érzékeny búcsút intettem és azóta sem voltam ott. Nem ajánlom másnak sem, értheto okokból.

Berágtam és rendeltem otthonról egy, az autóhoz programozott, garanciális motorvezérlot, 140 Euroért, plug and play szettben (immo. karika, kulcsba való chip-ek, ECU). Amikor megjott, 10 perc alatt be is hajigáltam, és jéééé, gyonyoruen beindult az autó, semmi hibakód, semmi kohogés.

De az élet megy tovább, a szopóroller megugrotta a turbólyukat és immár fél gázon porog.

Szóval itt kellett volna gyorsan eladni a kocsit, amikor jó lett és akkor most egy boldogabb, erosebb idegrendszerrel rendelkezo, kiegyensúlyozott ember lehetnék. Persze ha az ember tudja, hogy el fog esni, akkor leul, tehát ezt az okosságot, így utólag, már baszhatom.

3.
Volt pár hónap gondtalan autózás megint, majd a sarokról három hengeren gurul be az asszony a kocsival. O persze már kétszer ráindított, mert megállt az utolsó 200 méteren, hiába kalimpáltam hogy NEEEEEEEEEEE!!!

Betoltam a ház elé, nézzuk, mi a baj. Gyertyák egyesével ki, majd a harmadik hengernél koksz és egy hiányzó elektróda (!!!). Remek, de hol van belole? A választ mindenki tudja, aki látott már autót kozelrol... A fasza 3 hónapos NGK gyertya, az ország legnagyobb autóalkatrész kereskedojétol rendelve.

Elballagtam az Aldiba és vettem egy ilyen nogyógyászati kamerát, amivel be tudtam kukucskálni a hármas hengerbe, meg is lett az a hiányzó elektróda, szépen kilapítva. Kijonni viszont hogy fog? Mágneses bigyófelszedo, pont van is itthon! Ja. Csak az a kurva elektróda nem mágnesezheto, hogy az a jó édes ... (<- Ez itt egy tetszolegesen beillesztheto, 5 perces káromkodásmonológ helye, válogatott, vegyes nyelveken.)

Akkor tegyunk zsírt a kamera végére, abba majd beletapad, jott a kiválóan hagzo, bár kissé elhamarkodott otlet! Mondom, "Zsenikém, és ha a kamera lencséje tiszta zsír, mégis hogy a faszban találom meg vele a kis darabkát, hiszen nem látom?"

Harmadik verzió. Porszívózzuk ki! Szerkesztettem egy szukítot a porszívó csovére, és fél óra porszívózás, kamerázás után meglett a darabka. Csak reménykedtem, hogy a henger nem lett osszeszabdalva, illetve a gyuruk, szelepek megúszták.

Beletettem négy új Denso gyertyát, másodikra, de elindult a kocsi, es úgy tunt, minden rendben. Ekkor még nem tudhattam... Itt kellett volna gyorsan meghirdetni másodszor, de ugye, mint fentebb említettem, ilyenkor már konnyu okosnak lenni.

Az olajfogyasztás eddig nem zavart, mert azt hallottam, hogy az Ecotec motorok azért jóízuen kortyolgatják a finom olajakat, ami rendben is van a szervizkonyv szerint 0.9L/1000 km-ig (szerintem meg abnormális, de ok a kiváló német mérnokok...) és végulis, heti 2 decit kért, ami kb. 4-500 kilométert jelentett, benzint meg alig evett, a 6.3-as átlag állandósulni látszott.

**Intermezzo**

Megérkeztem munkába egy szép nyári nap, és hopp, nem nyílik az ajtó, csupán résnyire, azon kiszállni pedig nem igazán sikerul. Az ajtóhatároló rugója eltorott (persze belul az ajtóban), ilyet se hallottam még. Kicserélni nem nagy kunszt, ha nyitva az ajtó, konnyen hozzáférni a kárpit alatt. Aha... Csakhogy ez 10 centire nyílik ebben az állapotban. Kurva vicces, mindenkinek ajánlom, ezután nincs olyan nogyogyászati probléma, ami megoldhatatlan. Kacsaseggu Meganeban izzót cserélni, az kb. hasonló volumenu móka. A háromajtós ajtóhatárolója jó bele, legalább nem egy beszerezhetetlen darab.

****

4.
A szopóroller mindkét turbója immár maximális nyomással kezd tolteni, felporog a fordulatszám.

Nem sokáig élvezhettem az autózást, megint elokerult a check engine lámpa és a lomhaság. Nem állt ugyan le, mint amikor a motorvezérlo fosta ossze magát a múltban, de nem volt egeszseges. Néha jó volt, kis kihúzatás után, néha nem, teljesen véletlenszeruen szopatott. Indult a fejvakarás, és végul tobb ember egybehangzó állítása után, ez bizony szeleptapadás. Nincs mese, szelepek becsiszolása és/vagy cseréje kovetkezik.

Rá is bíztam a munkát egy helyi magyar szerelore, kit tobben is ajánlottak, a vezérmuszíj szett is csereérett, hajrá, ejtsuk meg egyszerre az egészet. Mondtam neki, hogy kicsit szukos a keret, jó lenne, ha beleférne 500-ba, de ha baj van, vagy valami szar, ossze ne rakja úgy, meglesz a keret rá. Ezzel a lendulettel elmentunk családilag nyaralni, elegendo idot biztosítva ezzel is a mesternek a jó munkához.

Hazaértunk és kész volt az autó, a régi alkatrészek a csomagtartóban bezacskózva. Használatba is vettuk, amikor is a második végén megérkezek egy korforgalomhoz és látom, jon egy fustfelho valahonnan. Meg is jegyeztem a feleségemnek, hogy már megint milyen ír fos fustol ennyire, hát menten megfullad a gyerek hátul. Pár másodperc múlva nyilvánvalóvá vált, hogy ez az ír fos, ez a mi Astránk.

No, akkor irány haza, ez nem jó jel az álmoskonyvek szerint. Igen, csak kozben kivillant az olajnyomás lámpa is, így 10 méteren belul leállítottam az autót a Lidi parkolóba. Nívópálca ki, hát, itt bizony egy csepp olaj sincs, megette a 4 litert az elmúlt 100 kilométeren. Ez azért még egy Ecotectol is torkosság, na. Volt még kb. 2.5 liter a csomagtartóban (jó Opelesnél mindig van), azt beleborítottam és kodfelhot huzva magunk után óvatosan hazavittem.

A szerelo anyja, illetve helyesbítenék, kb. minden rokona is csuklott aznap, hetediziglen, azt gondolom. A telefonos kommunikációnk is ilyen finom, úri stílusban zajlott, foleg, miután kozolte, hogy hát igen, most már lett fasza kompresszióm, így a kettes henger szar gyurui beadták a kulcsot. Ekkor a fejem vorosebb lett, mint amire van hasonlat, a vérnyomásom kb. 500 és elkuldtem mindenhová, hiszen, mint felelevenítettem neki, azt mondtam, hogy ha szar valami, ossze ne rakja úgy, meglesz rá a zseton. O meg váltig azt állította, hogy azt mondtam, szuk a keret. Patt.

5.
Szóval rendeltem otthonról gyuru szettet, hajtorud csapagyakat (szerintem kicsit csorgott már), tomíteseket alulra, felulre, oldalra, uj szelepszar szimmeringeket. Mindent, ami elvileg, vagy állítólag szar lehetett. Kénytelen voltam a Mesterhez vinni, a hengerfej munkát ingyen, gariban elvállalta, csak a tobbit, mint gyuruzes, illetve hajtorud csapagyak beszerelese, kellett kikohognom, roppant nagy oromomre.

Kész is lett, az autó egy gramm olajat nem eszik azóta, semmi fust. Bejáratós még, így kicsit tobb uzemanyagot fogyaszt, de Berlin, napsutés: az olajszint állandó.

Itt dontottem el, hogy ezt bizony bebukom, de az autónak mennie kell, erre nekem se idom, se pénzem, se idegrendszerem. Inkább elnyaraltam volna a családommal ezt a pénzt. Még gyorsan áttolom muszaki vizsgán és megy is fel a hirdetés. Az elso embernek oda fogom adni, aki készpénzt hoz magával, bármennyi is lesz az.

Gondoltam én...

6-7-8.
Jott a muszaki vizsga, az autó ragyog, minden biszbasz mukodik, a motor jó eroben, a gumik újak, ahogy kigurul a vizsgasorról, élesítem is a hirdetést, friss fotókkal illusztrálva, már biztos nagyon várja az új gazdája, hogy beleszerethessen.

Csakhogy nem jott ki a papír, ellenben a vizsgáztató igen, a fejét csóválva. Itt már a vérnyomásom elindult az ég felé, és hideg verejtékben furodve, arcomra sztoikus nyugalmat elotetve fogadtam a hírt, miszerint nem jó a kézifékem, nagy az eltérés a két oldal kozott, ráadásul az utas oldali meglehetosen gyengécske. A két porvédo lemez, ami a hátsó féktárcsák mogott található, az pedig elporladt.

Kimentem és sírva fakadtam. Nem szégyellem, felorolt idegileg ez az elátkozott bestia. Fel akartam gyújtani, de a kisfiam szereti és nem tettem meg. Tehát ismét szerelo, immár másik, azt mondja, no problemo, beállítják pikk-pakk, mindjárt mehet is vissza muszakira, a két lemezke pedig 15 Euro az Opelnél, azt is beszórjuk hamar. Minden szép, minden jó. Ebben én már nem merek hinni, így eljott az újravizsgáztatás ideje.

Nem nyert. Ugyanolyan szar maradt, mondta a vizsgabiztos, bár a féklemezek legalább megvannak, azt kihúzhatja a hibalistáról.

Itt volt egy olyan pillanatom, mint az Osszeomlás címu filmben a hamburgeresnél, de továbbléptem. Vissza a szerelohoz, vakarja a fejét és kiboki: hat, sajnos ez akkor féknyereg. De azt ingyen bedobom neked, ha már az elozot buktad, csak vedd meg az alkatrészt.

Hát, megvettem, nem volt olcsó és nem volt oszinte a mosolyom sem a fizetésnél. Be lett szerelve, három a magyar igazság, most már át kell mennie!

A magyar igazság valóban három, azonban a negyedik a ráadás. Ugyanis, micsoda meglepetés, megint megbukott. A kézifék viszont jó lett!!! Ellenben a hátsó fékhatás gyenge az utas oldalon, így kelleni fog új betét és tárcsa mindkét felére, sajnos az a 15%-os -amit ugye felzabált a rossz féknyereg- már épp nem fért át, csak hogy ezt is én vehessem meg. Ja, kozben, a flexicso a kipufogóban széthullott, hogy feltegye a cseresznyét a habra, a szaros torta tetejére.

Most itt tartok, egy roncs vagyok és szegény. A postás csengetett, megjott a felexicso és a két féktárcsa, valamint az új betétek.

És itt adom fel végleg. Ez az utolsó tánc, aztán mindennek vége.

A hirdetést már feltettem, eladó így, ahogy van, leírtam, hogy min bukott az autó, de már itt az alaktrész és adom is hozzá, illetve, ha addig nem lesz kapás, akkor friss muszakival nemsokára.

Megcsillant egy reménysugár, egy ismerosom felhívott és azt mondta, hogy minnél tobbet nézegeti az autó hirdetését, annál jobban kívánja. Pedig ismeri az autó torténetének nagy részét...

A hétvégén eldol, mert a két osszegnek kozelednie kell egymáshoz.

Ha idáig eljutottál az olvasásban, koszonom a turelmedet.
Ne vegyél ilyen autót. Soha. Komolyan mondom. Megszereted és megszopat.

Ui.: képet nem tudok sajnos feltenni, mert a 300kB méretlimit rohejes, egy telefonos kép is vagy 1.5 MB.

Hibalista

- Hol is kezdjem... - - -Elso kerekcsapagy - -Vezermutengely pozicio jelado - -Kipufogo - -Motorvezerlo egyseg - -Kulso homerseklet jelado (ez csak a homerohoz van a muszerfalon) - -Szelepek, szelepszar szimmeringek - -Dugattyugyuruk - -Hajtorud csapagyak - -Termosztat - -Trafosor - -Gyari hibas NGK gyujtogyertyak (elektroda KIESETT!!!) - -Vezeto oldali ajtohatarolo rugotorese (nem lehetett resnel jobban kinyitni az ajtot, jo moka) - -Utasoldali hatso feknyereg (nem volt kezifek azon az oldalon) - -Hatso porvedo lemezek a fektarcsakhoz elporladtak

Ide hordtam szervizbe

Nem akarok neveket írni, de nincs is értelme, írországi szerelot úgysem itt keres senki.

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Laguna 1 phase 2. 1.8 16V Következő autója? Accord Executive 2.0 16V (2007)
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (814 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)