A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 1.6 16v Sport 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Paradoxon: színes-szürke kisegér

Szöveges ítélet

2006 autóvásárlás előtt voltam. A keret maximális határa 1M ft volt.
Olyan autót kerestem az előd után (Fiat UNO 1.4 Turbo I.E. Racing) ami kicsit könnyebben fenntartható ellehet menni vele egy hosszabb útra, de alapvetően rövid városi távokra használom, ezért fontos a viszonylagos méret( ne legyen egy C5 vagy Passat) viszont annyira kicsi se mint egy (Uno, Seicento).

Akkoriban a G astra-k árai kicsivel 1M forint felett voltak, ezért ezt a kategóriát már eleve nem néztem, helyette temérdek F astra-t illetve Punto II -t néztem, szóba jött még a Clio Tech Run 1.4 98LE . A Ford focus szintén nem játszott, mert ott a legolcsóbb is 1.4M forint volt.
Rengeteg autót végignéztem és már-már feladtam a dolgot mikor egy vasárnap este kiemelt hirdetésben találtam meg az autómat hol máshol, mint Budapesten cirka 230KMre a lakhelyemtől. Idő közben eladtam a régi autómat (Turbo Uno) így autó nélkül kicsit komplikáltabb volt a megvétel. A hirdetés 990E ft 1.6 16v Opel Astra Sport felszereltség Klíma nélkül. ABS , Elektromos ablakok, fűthető tükör, riasztó váltózár, téli- nyári gumi, Recaro sportülések ,fehér számlap, szürke háromajtós. Még Vasárnap este felhívtam az eladót, aki 1 órával azelőtt rakta fel a hirdetést. Kedden már mentem a kocsiért. A hirdetésben szereplő leírás megfelelt a valóságnak, egy kisebb próbakör után 1 ft alkudás nélkül hoztam el az autót, ami életem legjobb döntésének bizonyult.

Az autóról pár szót.

1998/11 havi szinte a legelső szériák egyike, 2 tulajdonostól, egy köteg szerívszámlával végig vezettet szervizkönyv, 1.6 16v motor 101LE minden fontos elektromos extra, 2 légzsák ABS és sajnos Klíma nélkül.

Rögtön megvétel után vezérléscsere biztos ami biztos. Sajnos az ecotec motornál hamar fáradnak a vezérlés elemei úgymint vízpumpa, feszítők és görgők, no meg a szíj is. Bárki bármit mond, én 60.000ként cserélném benne a vezérlést.

Sajnos a kocsi két ajtaját és az elejét is megtörték korábban, de elfogadható módon javították.

Később alá került egy 30mm ültetés + 16" kerekek, egy Powerfull dob és betét sportlégszűrő. Egy Sony fejegység + erősítő+ mélyláda került még bele. Projektoros gyári lámpa halogénnel (igazi fotonágyú a gyári foncsorhoz képest)

Friss olajcsere után, már használhattam is autót a legnagyobb megelégedésemre.

Sokan szörnyen unalmasnak tartják a G astra belterét, de szerintem nagyon praktikus, mi több kényelmes volt (195 cm 85kg) a Recaro gerinctámaszos és combtámaszos ülések hosszú és rövidtávon is nagyon kényelmesek voltak.
A kortárs Ford Focushoz mérten semmiképp sem nevezhető az autó forradalmi megoldásokkal teli viszont a minőségérzet egy kicsit sem marad el tőle.

Mindenhol rekeszek tárolók, a kesztyűtartó hatalmas, csomagtartó nagyon jól pakolható, az autóméreteihez képest rengeteg cuccot tudott elnyelni, a beltér kicsit szűkösebb, mint egy Focus, de pont elég volt a 195cm-hez.

Motorikusan elmarad a Focus 1.6oshoz képest menetteljesítményben mindenképpen, de ennek ellenére nagyon kiegyensúlyozott a teljesítmény leadása, 3400től már bőven van benne erő és nyugodtan kilehet pörgetni 6500-ig (itt szabályoz). Persze egy benzin turbós autóból átülve azért erős visszaesés volt ez a teljesítmény, de a mindennapokra bőven elengedő volt. A városi fogyasztása átlagban 8L környékén alakult, ha kicsit tapostam, akkor sem ment sosem 10L föle. Szemben a Focus 1.6osa ami 10L alatt ritkán fogyasztott ugyanilyen körülmények között. Szigorú 90-100as tempónál 4.8-5.5 között volt a fogyasztás. 110-120 tempó autópályán 6.8-7.2 között. Végsebessége óra szerint 200Km/óra (GPS szerint: 192), 170-ig viszonylag gyorsan felugrik a mutató utána már csak kínszenvedés neki.

A váltó az Opel sajnos el kell fogadni, hosszú úton jár, lassú és bizonytalan, de bírta az erős kihúzatásokat a durva visszaváltásokat is. Tartós szerkezetnek bizonyult, ahogyan az autó többi része is. Fokozatai jól eltaláltak, bár az 5.ik sebesség kicsit rövidebb a kelleténél. 1 = 50ig 2=95ig 3=140ig 4=170ig tartott.

A motornak egy gyenge pontja volt az pedig a szokásos olajfogyasztás, nagyon oda kellett rá figyelni, de ez nem okozott gondot (turbós autón nevelkedtem), minden hónapba egyszer rá kellett néznem a nívópálcára, hogy mi a helyzet és nagyon változó volt a fogyás is, de rendszerint 2000-2500KM-ként 5-6 dl rá kellett tölteni. Haverok folyton azzal cinkeltek, hogy mikor megyek olajcserére, én csak annyit mondtam, hogy nekem azt sem kell figyelnem, mert állandó olajcserén vagyok. 

A futóműve eléggé feszes volt, nem billeget nem ütött fel sehol durván, viszont atomstabil volt. Kényelem és a sportosság között félúton, kissé előnytelen súlyelosztással és orrtolással reagált a kanyarban kigyorsításkor, a Focushoz képest alulkormányzott volt és érezhetően az orrán volt a súly, a hátsótengely felől sokszor érezhető volt a súlytalanság ezért nem próbálkoztam a határain túl menni,(kivéve a téli kézifékes mókákat) mert nem vagyok benne biztos, hogy nem tört volna ki egy ponton túl.

Fékjei nem túl acélos teljesítménnyel voltak megáldva, a hátsó dobfék mosolyogtató volt, de akkoriban az Opel nem igazán adott erre. Határozottan kellett taposni a féket, sajnos a pedál elrendezés sem kedvezett a gáz+fék kuplungos visszaváltásoknak, és érzetre elmaradt a várt teljesítménytől, de nem fáradt és lekezelt mindenféle csúszós nyálkás utat is.

A szokásos kopó-fogyó alkatrészeken kívül, nem sok mindenre kellett költenem, az Unohoz képest nevetséges volt a fenntartása, az alkatrészárak is olcsóak voltak. Csak tankoltam és mentem vele.
5 év alatt soha nem volt semmilyen parajelenség az autóval, sosem hagyott cserben és nem voltak vele váratlan kiadások sem.

2011 környékén kezdtem el azon gondolkozni, hogy kellene egy 5 ajtós klímás autó, lényegében, ha ez a kettő extra benne lett volna még most sem adtam volna el. A keret szokásosan 1M forint  persze ez már korántsem azt az értéket képviselte, mint akkoriban ez az Astra, ami új korában 4M Forintot kóstált 1998-ban.
Fiatalabb autóban gondolkoztam, szóba jött : Új Suzuki Swift,Opel Astra G (fiatalabb), Renault Megane (kacsaseggű), Chevrolet Lacetti (5 ajtós) . VW, Skoda és Seat szóba sem jöhetett. BMW, Audi, meg kiesett a rostán.

Soha nem kellett volna eladnom az autómat, mert azóta is bánom minden pillanatban, hogy túladtam ezen a kis szürke Egeren. Bár tömérdek G astra fut az utakon, de már annyira beleolvad a környezetbe, hogy észre sem vesszük a formai vonalakat rajta. A motorháztető és lámpa vonalai, a hátsó lámpa test körüli megtört vonalak, a fényjáték a kocsi oldalán, az emelkedő övvonal, a tükör mind-mind egy tetszetős formát mutat ami bőven túlmutat az elődmodelleken

Kívül belül arányos formák, semmi hivalkodó részek, minden a praktikumra és tartósságra kihegyezett viszonylag minőségi alkatrészekből összerakott igazi Compact, nem kell tőle többet elvárni, de ezt maximálisan megadja, akinek erre van szüksége. Nem tudom, hogy a Lengyel országban összerakott társai milyenek, ez még Németországban lett összerakva, de azt gondolom, hogy aki egy tartós szürkebarátra vágyik a minden napokra az tökéletesen elégedett lehet a mai napig egy G Astraval.

Én elfogult vagyok az autóval kapcsolatban, tudom, hogy nem egy BMW nem egy olasz vagy spanyol tüzes „szerető” csak egy fostalicska Opel, de nem is vártam el tőle, soha ilyeneket.

Hibalista

- 5 év alatt Kuplung, Lengéscsillapítók, Kerékcsapágy, Kézifékbowden (Téli használat! :-) ) Fékbetét, Gyertya

Ide hordtam szervizbe

Pécs - 2 magán szerelő mindkettővel maximálisan elégedett vagyok.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1998
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 102000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 180000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Uno Turbo 1.4 Racing Következő autója? Lacetti 1.4 16v (ezt ne vedd meg soha)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (814 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)