Okulásul
Szöveges ítélet
Ilyet szerettem volna. Kombi, viszonylag erős 1.8-as motor. Első gazdás, 200.000 km-ig vezetett szervízkönyv. Még szépnek is mondható. Ha menni kell megy, ha ráérek nem fogyaszt sokat. Okoztam már kellemetlen perceket néhány komolyabb ellenfélnek is. A motor tényleg jó és jól is fogyaszt, az olajat nem piszkálja. 9 fölé még folyamatos versenyzésnél sem ment a fogyasztás és édesanyámat viszem stílusban lazán 7 körül tartható. Ami rossz az a váltó áttételezése. Ez az áttétel egy dízel autóba megfelel, de ide nem. Az egyes élvezhetetlenül rövid, a kettes sem túl jó, a hármas és a négyes kíváló, de az ötödik meg feleslegesen hosszú. Amúgy pontosan kapcsolható. A futómű viszont tényleg strapabíró. Én majd minden nap horgászom és nem a közút mellett, így földutazunk eleget, de bírja. Egy stabilizátor bánta eddig.
Jó autó volt egy ideig. Amikor megvettem ráköltöttem a kötelezőt: Vezérműszíj, feszítőgörgő, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, mindez kb. 80.000.-. A klímahűtő lyukas volt, ami szériahiba, mert a ventillátor középre gyűjti a koszt. Csere 46000.-. Ezután csak a léptető motor rendszeres tisztítása volt a gondom egy jó ideig. Majd eljött ez év márciusa. Az autó kezdett veszíteni a gázérzékenységéből, fogyott az erő, ingadozott az alapjárat. A diagnosztika ellenőrző lámpája nem ég, a szerelőm a fejét vakarja én meg csendben köpködök. Léptető motor tisztítása hátha jobb lesz. Nem jobb. Múlnak a hetek és a jelenség egyre idegesítőbb lesz. A diagnosztika lámpa végre kigyullad. IGEEEEN, végre megtudjuk mi a gond. Diagnosztika: légtömegmérő. Na akkor rendeljünk egyet: 30000.- az utángyártott 50000.- a gyári. A milliomosok nem astrával járnak, jó lesz az utángyártott is. Megjön, csere, próbaút, semmi változás az autó viselkedésében. Ráncok a homlokon és fejvakarás tarkótájékon. Na akkor irány a szakszervíz. 5000-ért hibakód kiolvasása: légtömegmérő. Mondom nekik az nem jó, mert kipróbáltuk és nem az a baja. Erre ők, biztos utángyártottat vettem és hát azt az Opel nem szereti. Mondom nekik szevasztok és már ott se vagyok. Ezek után tanácstalanná váltam. Itt egy hiba és senki nem tudja mi a megoldása. Fórumok böngészése hátha nyomra bukkanok. Újabb hetek múlnak el így. Az autó egyre gyatrább menetdinamikával bír, bár pöccre indul és alig biceg az alapjárat.
Azután egy német Opel fórumon akad valami. Valószínűleg a vezérlőegység bolondult meg. Hát ez nem öröm. Hiszem is meg nem is, de nincs más hátra utána kell nézni. Irány egy másik szakszervíz. Először szoftver frissítés. Semmi.....Akkor teljes újratelepítés. Most is semmi. A légtömegmérőtől továbbra sem érkezik semmiféle jel. A szervíz szakemberei tanácstalanok. Valószínűleg tényleg a vezérlőegység romlott el végleg. Na akkor ugyan mondjátok már meg mennyibe is kerül egy ilyen. 254.000.- !!!!! Na az sok. Irány haza, utolsó kör következik. Légtömegmérő bemérése, a lábakon változik a feszültség tehát jó. Kábelköteg bemérése, nincs szálszakadás tehát ez is jó. Szereztem egy donort ugyanezzel a motorkóddal, de vadiúj légtömegmérővel. Átraktuk a légtömegmérőt, a diagnosztika szerint továbbra sincs jel. Hát ez tényleg a vezérlőegység. Na akkor szerezzünk egyet bontva, mert hát az mégsem 254.000.-. Hosszas tudakolózás után jött a feketeleves. Az X18XE1 motorkódú opel motor vezérlőegysége csak gyárira cserélhető, mert mindent beleégetnek a memóriájába, így egy autó egy vezérlőegység. Ez már fájt egy kicsit. Eladni már nem tudtam volna így, mert már csak én tudtam vezetni hogy menjen is, ugyanis ha egy milliméternél mélyebbre nyomtam a pedált ledadogott. 5000 km alatt már meg is szoktam, hogy tojásgázzal kell vezetni. Fájó szívvel vettem hát az irány a szakszervíz irányába. Mondtam mi kellene nekem, erre ők: Hát igen, ezzel a motorral elő-előfordul a vezérlőegység meghibásodása. Rejtett konstrukciós hibának szokták ezt felénk mondani, de nem baj csak az autó jó legyen. Rendeljük meg!! 279.300.- lesz. !!! JAJJJ !!! Mennek az árak felfele. Leraktam az előleget és kb. egy hét múlva jött az SMS: "Örömmel tudatjuk, hogy az Ön által rendelt alkatrész megérkezett." Hurrá. Időpont egyeztetése a szereléshez. Megjelentünk az adott időpontban az autó és én. A munkafelvevő szerint kb. kettő és fél óra múlva újra autóm lesz. Az idő letelik és a munkafelvevő gondterhelt arcal jelenik meg. Magamban fohászkodok, hogy ugye nem hiába cseréltettem ki a vezérlőegységet. "Szerencsére" nem, de halálában még magával vitte a gyújtásmodult is. Jajj de jó, és az mennyi lesz?? 52.000.-, de csak négy nap múlva lesz itt, addig a kocsi marad. Na akkor fiúk itt a telefonszámom, akkor és csak akkor hívjatok, ha az autó jó lesz és vihetem. Így is lett. A telefon csörgött, hogy mehetek fizetni. Hát örültem is meg nem is. Az autó újra a régi, de sajnos a fürdőszobánk is a régi maradt. Öröm az ürömben, hogy egy igen jelentős engedményt alkudtam ki a végösszegből, mely még így is fájdalmasan magas maradt. Az autó most már annyiban van nekem, hogy nem adom el hanem nullára fogom hajtani.
Mindezt csak okulásul.
Ja és most december van, azért szépen elszaladt az idő március óta.
Hibalista
- klímahűtő:46000.-
- hátsó fék ragadás, kézifék huzal csere:6000.-
- kutyacsont(1 db): 6000.-
- vezérlőegység:297300.- !!! JAJ!!
- gyújtásmodul:52000.- !!!
Ide hordtam szervizbe
Ismerős autószerelő. Olcsó, megbízható és soron kívül fogad.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Opel Körös Békéscsaba
Nem írok rosszat róluk, mert alkudhattam:-)
Kicsit vontatott volt az ügymenet.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 207000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Matiz | Következő autója? | passat 1.9 tdi |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
