A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra Coupe Turbo 

Az ítélet értékelése
3,4(7 db)

Irmscher Rakéta

Szöveges ítélet

Ááá, hagyjad már...csak egy "metalizált arany" asztra...izé...Bertone Coupe
Ehe,ehe...aztán jön a lefújószeleppel tarkított meglepi... :)


Cikk a "vezess.hu" -ról:
Opel Astra Coupé Turbo Irmscher


Az Opel Astra Coupét az olasz Bertone stúdió tervezte. Alapállapotban nem kirívó jelenség, akár hétköznapi Astrát is láthatunk benne. Ha viszont a gyár i-Line optikai csomagjával vértezzük fel, feltűnő sportkupé lesz belőle. Az új fizimiskához pedig a kétliteres turbómotor passzol igazán, motorkód:Z20LET.

A nagy hagyományú Irmscher gyári tuningműhely elég régóta már az Opel hivatalos beszállítója, így termékeit bármelyik Opel márkakereskedésben megtaláljuk. Az i-Line sorozatét is, mely kiegészítőkkel kívül-belül szebbé, sportosabbá tehető az áramvonalas Astra Coupé, amely az öltöztetés után garantáltan magára vonja a közlekedők figyelmét. Kívülről az új első lökhárító és a hátsólökhárító-toldat, az oldalküszöbök, a hátsó szárny, a dupla kipufogó és a diszkrét „i” betű a hűtőrácson adja az Irmscher-többletet, s az összképet a feláras 18 colos könnyűfém kerekek teszik teljessé.

Az Astra Coupé egyáltalán nem szűk autó, a csomagtartója pedig különösen tágas. Legtöbbször kettő, néha 2+2 személy utazhat benne, amit a vaskos hátsó kardánbox tesz egyértelművé. A beszállást hátra a kivételesen hosszú ajtók és a dönthető ülések segítik. Az első, gerinctámaszos sportülések jól tartják a testet, és minden testmagassághoz kényelmesek. Az alacsonyabb tető miatt lejjebb kell süllyeszteni az üléseket, de a vezetési pozíció a két irányban állítható kormány miatt gyorsan kialakítható. Szépek a fehér számlapos műszerek, az Irmscher feliratos fémpedálok, a középen végigfutó szürke, fémhatású díszítőelemek az igényesség hatását keltik.

Az élvezetek forrása a kétliteres, 192 lóerős, turbós benzinmotor, amely vehemensen, egyenletesen gyorsítja az 1,3 tonnás testet. Gyorsulásnál nem érezhető turbólyuk, az erőforrás tiszta, sportos hangja pedig csak visszafogottan jut az utastérbe. A hangolt kipufogó hűen tolmácsolja a motor indulatait. Az Opellel élmény a haladás, még akkor is, ha nagy sebességnél a kormány kissé könnyű, a futómű pont elég kemény (persze nem nélkülözi a menetkényelmet, és jobban tűri az úthibákat). A széles és peres gumik, a futómű kanyarban, gázzal autózva stabilan tartják az autót, előremenetben viszont ilyenkor erősen kell fogni a kormányt. Az autót akarattal sem lehet kihozni a sodrából, mert a kikapcsolhatatlan ESP meghiúsít minden csúsztatási kísérletet. Abszolút "hülyebiztos" . A váltó pontosan jár, és a fékek teljesítménye is kielégítő, pont ennyi lóerőre szabott.
Az Opel Astra Coupé Turbo Irmscher munkába járásra is alkalmas sportautó. Mindenki megcsodálja, ráadásul beltere is elég nagy. Az újkori vételára mellé, amely arányban van a hasonló élményt nyújtó roadsterrel, az Irmscher kiegészítőkért további súlyos százezreket kell kell leszurkolni. A Coupé Turbo viszont garantáltan egy ékszer marad, az Opelek jó értéktartásával.


Műszaki adatok (gyári adatok)


Jelleg: alsó-középkategóriás sportkupé. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.

Hajtómű: soros, négyhengeres, benzines turbómotor köztes hűtővel. Hengerenként négy szelep. 1998 cm3, 141 kW/192 LE 5400/percnél. Max. nyomaték 250 Nm 1950/percnél. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Elektrohidraulikus szervokormány, fordulókör átmérője 10,9 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, TC Plus kipörgésgátló, ESP. Kerékméret 7,5J x 17, gumiméret 215/45 ZR 17.

Méretek, súlyok: hosszúság 4267 mm, szélesség 1709 mm, magasság 1390 mm, tengelytáv 2606 mm. Csomagtér 460/1150 liter. Saját tömeg 1365 kg, megengedett össztömeg 1660 kg.

------------------------------------------------------------

Eddig szólnak a gyár által megadott adatok, most lássuk a realitást:

Kissé zaklatott volt a kocsim előélete. Gm-es autó lévén aki csak hozzájutott, gyilkolta mint az állat, nem csoda, hogy viszonylag hamar kiesett belőle a motor, de sebaj, mert korrektül megoldották ezt a problémát. Régóta nézegettem ezt a típust és elhatároztam, hogy veszek egyet, de csakis turbós jöhetett szóba, mert nekem a többi motorral szerelt változat kissé lomhának tűnt.
Túrtam a netet egy turbos coupeért, de nem nagyon találtam az igényeimnek megfelelőt. Akkoriban három volt eladó, kettő itt a főfaluban, és egy Dombóváron. Mindhármat megnéztem és teljesen elkeseredtem, mert, füstölő motorok, visszatekert órák és agyontörtött, de helyrehozott kocsikkal találkoztam. Aztán meglett a kicsike. A General Motors betartva a hosszabbított garanciális szerződését, küldött egy komplett vadi új csomagolt motort, a teljes kiegészítő berendezésekkel, úgymint turbo, generátor, szívósor. Mivel viszonylag sokat állt az autó, a hűtőrendszer vízcsövei kiszáradtak és ki kellett cserélni őket. A motor front-alsó részén található egy magasnyomású olajzócső, amin keresztül a motorolaj a turbót keni. Ez is cserére szorult, mert hajszálrepedés keletkezett rajta. A motorban a vétel időpontjakor pontosan 53 km-volt. Persze ennek tudatában az eladó igencsak felsrófolta az árat, de a végén megegyeztünk. Mivel tudtam, hogy bejáratós a vas, nagyon óvatosan és gondosan jártam el ezalatt az időszak alatt, és nulláztattam a km órát, hogy tudjam a szervízciklusokat. Az első olajcsere 2000 km-nél volt. A második 5000 nél, a harmadik 10.000 nél. Ezután 6000-8000 km-ként cserélem az olajat és a szűrőket. Hidegen nem hajtom, 2000 rpm fölé nem pörgetem, megvárom még eléri a tényleges üzemi hőfokot. Melegen pedig, ha szükséges visszahűtöm, hogy ne égjen be az olaj, a turbo csapágyazásába. Kizárólag Mobil1 5W50-es olajat rakok bele, ami tri-szintetikus olaj, kifejezetten az ilyen teljesítményű motorokhoz, azon belül pedig a GM ajánlásával ebbe a motorba való. Tudtam, hogy a kocsi egy jó tuningalap, ezért 30.000 km-nél kapott egy Irmscher (phase-I)motorelektronikai tuningot + egy fémcsövezést a turbo körül. A chipptuning óta a menetdinamizmus, a fogyasztás és a végsebesség változott, mind előnyükre, a programmal akkor 225Le/360Nm-t tudott a gép. A futómű nagyon jó, kapott egy Eibach 40/40 mm-s ültetést, de ezek a Budapesti utak lassan felőrlik, egy-két alkatrészt már cserélni kellett. Egyébként a kopóalkatrészeken kívül, nem nagyon kell hozzányúlni, hálás kis szerkezet.

Menetteljesítmények, gyári adatok:
Végsebesség: 245 km/h Kacagnom kell... erről annyit, hogy egyszer próbáltam ki még gyári állapotban és 225 km/h-ig volt dinamikus, 230km/h nál elfogy a power és az istennek se akart 235 km/h fölé menni.
A chipptuning óta 245 km/h-ig dinamikus és gps-sel mérve 255 km/h-t megy. Minden fokozatban dinamikusabb lett, az összes sebesség fokozatban nagyon él a gép. A fogyasztás normalizálódott, 1,5-2 literrel, átlagosan kevesebbet fogyaszt a kocsi.
Városban: 9,1L/100 km átlag
Városon kívül:7,9L
Őrültködés:11.4-15.6L


Belső:
Teljes fekete színű bőrkárpitozás, gunmetal színű konzol és biztonsági övek, digitklíma, stb. Az ülések (recaro) nekem nagyon bejönnek, mert kemények de hosszútávon is nagyon kényelmesek, és mindenfelé lehet állítani. Irmscherék itt sem maradhattak ki, mert fémpedálsorral, multikormánnyal, vátógombbal és kézifékkarral képviseltetik magukat a enteriőrben.

Külső:
Az autó külső megjelenése merőben más, több mint egy "sima" coupe, köszönhetően az Irmscher optikának. Bármely irányból ránéz az ember, olyan harapós-mérges, de organikus karakter néz rá vissza. Az első lökhárító egy formai etalon, brutál "mozdonyos" de emellett belesimul a kasztniba. A ködlámpák kerek fomájúak, és viszonylag közel ülnek egymáshoz, ezáltal "szigorú" tekintetet produkálnak. A küszöbök, a lökhárító térbeli meghosszabbításaként vonul végig a kocsi alján, a hátsó "szoknyák" a küszöbök hosszabbítása, emellett pedig diffúzoros hatást keltenek, nem beszélve a szárnyról, ami bizonyítottan hatékony leszorító erőt generál.

Felni-gumi:
Az autó eredetileg Irmscher 8X18-as felnikkel és 235/35 Michelin Pilot Sport II gumikkal volt szerelve, de nekem nem jött be. Budapest útjain nem éppen optimális egy ilyen méretű kerékkel közlekedni, úgy, hogy szinte mindennapos használatban van a kocsi. Eladtam és vettem egy gyári turbos felnigarnitúrát+gumit. Hozzáfűzném, hogy majdnem annyiba került a gyári cucc, mint az Irmscher. A felnik, (7.5X17) szerintem kinyírhatatlanok, sokat bírnak, de viszonylag nehezek. Minden évben, szezon végén elviszem ellenőriztetni, de még egyszer sem kellett görgőztetni. Maradtam viszont a gumimárkánál, mert az bevált, 215/40 Michelin Pilot Sport I-t vettem a felnire.

Vigyázat!
Innentől ömlengés következik, de vannak tiszta pillanatok is benne.. :)

Motor:
Pár éve megalakítottuk a saját klubunkat (www.astra-coupe.hu) ahol a többi fanatikussal együtt építgetjük-tuningolgatjuk az autóinkat. Országszerte ide sereglettek a G Astra coupe, cabrio és Opc tulajdonosok, akiknek az ereiben is benya folyik. Nemzetközi kapcsolataink révén összeismerkedtünk az MTB-motorsport tuningcéggel akiknek a fő profiljuk a Z20LET motor. A tulajdonosa egy opel fanatikus, versenyezni jár stb. A gyűjteménye büszkesége egy 451Le/650Nm teljesítményű Speedster.... és mellé most vett egy H Opc Nürburgring Editiont, ami már tuningolás alatt van...
Szal´ a legjobb kezekbe kerültünk és tőle vettünk többen is egy phase one-t. Nemrég mérettem le padon a járgányt és a számok önmagukért beszélnek: 1.0 bar turbonyomáson 245Le/400Nm!
Ez a ménes bármire megfelelő, bár teljesítményből és nyomatékból sosem elég :))
A Z20LET motor, egy jó kis konstrukció, ha normálisan használják ugyanúgy elmegy több százezer km-t mint bármi más, érdekes, hogy kétféle teljesítménnyel adták ki:2001-2002 05.-ig 192Le/250Nm, ezután 200Le/250Nm. Opeléknél szokás, hogy a motojaikban nagyon sok tartalékot hagynak, amit botorság lenne nem kihasználni :) A klub repertoárjában szerepel néhány "különösen veszélyes" járgány, amik bizony a Subarukat, Evokat is megeszik, és a poén az, hogy kívülről mind gyárinak látszanak...
Visszatérve a motorra, ezeket, úgynevezett -fázisok- szerint tuningolják, hat potenciális cég van, ha teljesítményt, vagy optikai kiegészítőket szeretnénk vásárolni, csak a bankszámlánk kerete szabhat határt.
1,Irmscher: (top one) Gyári tuningcég, ha minőséget szeretnénk viszonylag drágán, de teljes körűen megmarad a gyári garancia
2,Eds-motorsport: Csak motortuning és a hozzátartozó erőátviteli rendszerek erősítése és egyéb finomságok, nem túl drágán, nagyon jó kis teljesítmény szintekkel
3,MTB-motorsport: az Eds-ből váltak ki, mert rájöttek, hogy tudnak ők jobbat is, normál árakon (velük vagyunk spannban)4,Vmax: brutál motorépítő műhely nagyon drágák, de, hát verseny technológia a közútra... a világon egyedül náluk 11 fázis van erre a motorra... az utsó szint 800Le/950Nm... :)
5,Dbilas: a világon egyedülállóan ez a cég készít az opel motorokhoz garanciális! feltöltő szetteket, az atmoszférikusokhoz turbósítást a turbósokhoz teljesítmény növelő rendszereikkel borzolják a kedélyeket, frankó szívó oldali tuning cuccokat is adnak (szívósorok, flowpipe-k, flowmasterek)
6,Lexmaul: egy-két dologban drágább mint az Irmscher, viszont a minőség ugyanaz. Teljesítmény szempontból legendásak a szívósoraik és a vezérműtengelyeik. Az optikai kiegészítőik annyira nem ragadják meg az embert, bár ízlések és pofonok
Az I-es fázis, mindig csak egy tuning programot takar, viszont ebből is többféle teljesítményű van, (225-245Le/360-400Nm) A phase-II már keményebb (245-255Le/380-425Nm) A phase-III már igazi versenyautót farag a gépből (260-272Le/380-425), a phase-III/1/2 (290-310Le/450-500Nm) és a legzoralabb a phase-IV (330-380Le/450-550Nm) Phase III-tól komoly átalakítások szükségesek, de el lehet képzelni, hogy mit mehet egy ilyen gép. :nyálcsorgatós szmájli: (az egyik klubtag Opc-je 550Le/650Nm).... egy problémánk van, hogy Opeléknél egyenlőre nincs megbízható 4 kerék hajtáslánc ez a bődületes teljesítmény sajnos így csak elsőkeréken érkezik és 4.7 sec/100Km/h alá nem nagyon lehet menni, mert szétkaparja magát. 2-ik fokozatban már kissé jobban tapad, de inkább 3,4,5-ben jön a pokol. A 4X4-es hajtásláncú sportosabb kocsik ezért fogják meg 1-2 ig, de utána viszlát mindenkinek...
Az MTB-től vett phase-I nekem több, mint elég, sok prémiumkategóriájú autót lehet vele szívatni. Konkrét példa, hogy 160km/h-ról jobban gyorsul a gép, mint a régebbi S8-as Audi... vagy: állok a pirosnál, beérkezik mellém a bajorok büszkesége 535 xd, benne a menő csávó lenéző pillantásokkal méreget... aztán zöld lesz a lámpa és a csákker azt se tudja merre van arccal, mert az általa valamilyen kirakati tuning ótónak´ hitt gép úgy állva hagyja, hogy azon kezd gondolkodni, hogy minek dobott ki az ablakon kb. 20 millát, ha egy ilyen izé..."asztra" csúnyán lehagyja? Általában beragadnak, mint a süket atléta a rajtnál. :) Viszont mivel "csak egy Opel" ezért a presztízse nem túl nagy és nem veszik komolyan, mert lövésük sincs az embereknek arról, hogy mire képes a járgány, sokan azt sem tudják, hogy hova tegyék. (jöttek már oda hozzánk, hogy "húúú b*zzeg, levágattad a tetejét?", vagy a Bertone formaterv miatt: "kivitted Olaszba átalakítattni?", "most ez Opel, vagy Bertone?", az Opc az a Gsi?", "jéé, ebből van turbós is?" "te csináltattad?") Autópálya menetben, ha ráérkezel valakire nagyon nehezen akar lemenni és mindig racsingolni akarnak, csak az a baj, hogy az átlag autósok 160-180-nál, a májerek 200 körül elfogynak és bambán bámulnak, mert 200-ról még nagyon komoly vehemenciával gyorsul a vas.
0-100 Km/h 6.0 sec...
0-160 Km/h 13.9 sec
201 méter (1/8 miles): 9.8 sec
402 méter (1/4 miles): 14.5 sec

Hibalista

- Légtömegmérő, már 2X, magasnyomású olajcső,jobb gömbfej+toronybakok, fékbetétek, első féktárcsák, szelepfedél tömítés, hűtőrendszer gumicsövei

Ide hordtam szervizbe

Opel Maxabo Hűvösvölgy
"Lobonc" Gyuri rulez!!!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2002
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 55800
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Astra Classic II 1.4, 16v Következő autója? Ez megmarad örökre :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (814 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)