A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 1.8 16v 

Az ítélet értékelése
2,9(11 db)

Imádott rotyogós z18xe

Szöveges ítélet

Majd négy évig hajtottam első autómat, egy fekete 1.2-es C Corsát. Fiatal vagyok (24), természetesen nem hagyhattam gyári állapotban, kapott állítható futóművet, 17-es D Corsa felniket iszonyat peres 185/35 r17-es gumikkal, gyári kiegészítőket (fekete hátsó lámpa, GSi küszöb), Proex kipufogórendszert, és sok egyéb apróságot, amivel nagyon dögösen nézett ki. Szerettem, de idővel ez a szeretet lankadt, majd egyre inkább foglalkoztatott a dolog, hogy kéne valami más.

Egész kicsi korom óta Opelbuzi vagyok, így más márka nem is jöhetett szóba. Böngészgettem a netet, először Astra Coupékat néztem, aztán néhány autó megtekintése után rá kellett jönnöm, hogy bármennyire is lehidalok a formájától, a jó állapotú Bertonék drágábbak, mint amennyit én megengedhetek magamnak. Változtattam hát a keresési paramétereken, egyvalamihez viszont tartottam magam: legalább 1.8-as motor kell, elég volt 4 évnyi tötymörgés a Corsában. Ehhez képest az első kiszemeltem egy Elegance felszereltségű (négy elektromos ablak, plüsskárpit, bőrkormány, boardcomputer, elektromos napfénytető, stb...) 1.6-os 5 ajtós G Astra volt állítólagosan német tűzoltó tulajtól, 150 ezer km-rel... természetesen kereskedésből. Megnéztem, tetszett is, bár költeni kellett volna rá (az összes fék iszonyat kopott volt). Ezzel nem is volt baj, viszont a 850 ezres vételárat kicsit sokalltam, így a fehér úti telepen még átnéztem egy másik kereskedésbe is.

Ott aztán megláttam Őt. Koszosan, porosan, repedt hátsó lökhárítóval, bemattult fényszórókkal. Sebaj, 660 ezerért egy megnézést megér, gondoltam. 3 ajtós kasztni, z18xe motor (1.8 16v), 125 ló, Selection felszereltség (németországi autó ez is, itthon nem létezett ez a felszereltség), digitális klíma, elektromos ablakok, fűthető elektromos tükrök, négy légzsák, gyári CD-s hifi, multikormány, gyári projektoros xenon fényszórók mosóval, szintezővel, gyári 15-ös alufelnik, 4 tárcsafék.
Na, üljünk bele. Nem voltak nagy elvárásaim egy ilyen korú autó belsejével kapcsolatban, de amint kinyitottam a hatalmas ajtókat, felcsillant a szemem: Ez nagyon egyben van. Tökéletesen ép kárpitozás, a kormány kopásmentes, a típusnál ismeretes dudagomb-szakadásnak nyoma sincs, nem lóg sehol semmi. Mintha nem is egy majd' 190 ezret futott 13 éves autóban ülnék. Első benyomás jó, akkor indítsuk be: Ajjajj, check lámpa világít. Talán semmi komoly, de lehet drága mulatság lesz. A kereskedő szerint "csak" lambdaszonda hiba, kiolvasták géppel... Oké, akkor mennék vele egy kört. Rendben semmi akadálya. Az az "egy kör" végül három lett, mert csak a telepen belül mehettem (frissen behozott autó, rendszáma még nem volt). Szépen járt, jól húzott, csendes volt, nem kopogott-zörgött semmi... Nem rossz ez - gondoltam. Megállapodtunk, nem alkudozom, elhozom 660-ért, de a hátsó lökhárító legyen megcsinálva, illetve, ha nem lambdaszonda baja van, akkor állják a javítást. Az eladó srác meglepően korrekt volt, rábólintott a dologra.

Körülbelül egy héttel később hívtak, hogy készen van a hátsó lökhárító, mehetek az autóért. Én addigra már tűkön ülve vártam, hogy végre tényleg az enyém legyen. Másfelől kicsit tartottam attól, hogy vajon jó üzletet csináltam-e, vagy belenyúltam a sz@rba és majd valamikor beüt valami drága hiba. A majd 1 évnyi használat és az azóta beletekert kb. 10 ezer kilométer végül az előbbi gondolatot igazolta, de ne szaladjunk ennyire előre... :)

A karosszéria:
Star silver fantázianevű ezüstmetál fényezés éppenhogy bemattult lakkozással, apró mikrokarcokkal, semmi komoly, kapott egy polírozást, kemény waxot és műanyagápolást. A matt fényszórót magam csiszoltam vissza, majd políroztam fel, így visszanyerte majdnem újkori állapotát.
A 3 ajtós G Astra viszonylag ritka itthon... Nos, nem egy Bertone, de szerintem a mai napig szép formájú autó... sok van belőle, ezért a forgalomban észrevehetetlen, de szerintem fényévekkel szebb vonalai vannak, mint bármelyik akkori kategóriatársának.

A beltér:
Szerintem kimondottan gusztusos, konzervatív, de szép formájú a műszerfal. Újabb alsó-középkategóriás autóknál szemre és tapintásra is jobb minőségű anyagokból, amik bizonyos konkurensekkel ellentétben nem kezdenek el mállani még ennyi idő sem.
Ültem már kényelmesebb autóban is, az üléseknek lehetne nagyobb oldaltartása, valamint a combtámasz is hiányzik. A Sport felszereltségű modellekben sokkal jobb van, de ez is elmegy. A hely az én 183 centimnek teljesen elfogadható, a hátul ülők sem panaszkodtak még. A 3 ajtós karosszéria miatt a biztonsági övhöz eléggé hátra kell nyúlni, én ezt megkönnyítem azzal, hogy kiszállásnál mindig beakasztom az ülésledöntő fogantyúba.
A kilátás minden irányba jó, talán az autó hátulját tart kicsit tovább megszokni, mivel a többi 3-5 ajtóshoz képest itt még van egy pici "lépcső". A kupészerű forma miatt ezt megbocsátom neki :)

Motor, váltó:
z18xe kódú 1.8-as 16 szelepes Ecotec Opel motor 125 lóerővel és 170 Nm nyomatékkal. Nagyon jó karaktere van, alul is nyomatékos, a városi ritmusban még 2500 környékén elváltogatva is bőven elég tartalékokkal rendelkezik. Személy szerint nem szeretem ha halk az autó, ezért a Corsa után kapott ő is egy középdob nélküli rozsdamentes PROEX rendszert, hátulra pedig egy sorszámozott szintén rozsdamentes PROEX versenydobot. Imádom a hangját, 3500-ig szép mélyen muzsikál, fölötte a direktszűrőnek is köszönhetően már ércesebben üvölt, visszaváltáskor állandóan rotyog-ropog, olykor durran is. Kíváncsi vagyok mi lesz, ha kap egy 4-2-1 leömlőt katalizátor nélkül... :) Pörgetve egyébként nagyon dinamikus, a nyomatékgörbe szép egyenletes, jól viszi a motor az 1200 kilós autót. Le is mértem a 0-100-at, valahol 8 másodperc körül van, a gyári 9,5-tel szemben.
Videó: https://www.youtube.com/watch?v=6ygzbEUbudY
Akadt már a horogra papíron erősebb autó szép számmal, akik csak lestek, mikor újra összenéztünk a következő lámpánál :)
Néhány példa a teljesség igénye nélkül: 318i, 525i BMW, A4-es Audi (nem tudom milyen motorral) és a manapság legjellemzőbb hülyegyerekautók: a kormolós VW-ek. Ezekből volt 3-as, 4-es Golf, Passat is. Két közös dolog volt bennük. Mindegyik kötelező jelleggel okádta a füstöt és mindegyik ottmaradt... :)
A váltóról: 5 sebességes manuál, igazi Opeles hagyományokat őriz: magyarán szólva kicsit akadozós. Én már megbarátkoztam vele, lehet vele gyorsan is kapcsolni, csak más autókban ez könnyebben megy :)
A fogyasztás számomra elfogadható. 8 és 9,5 liter között mozog attól függően, mennyire rugdosom neki. Napi 25 kilométert megyek az autóval főleg külvárosban (tehát nem belvárosi dugóban araszolgatásra kell gondolni). Szerintem egy 1.8-as motortól ez teljesen átlagos érték.

Futómű, fékek:
Semmi extra, a jól bevált elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros megoldás, igénytelen, jól bírja a magyar utakat, nem kimondottan sportos, de nem is az a billegős fajta. A nagy hasmagasságot és a komfortosságot kiküszöbölendő hamarosan érkezik a vesekőgyilkos TA Technix állítható magasságú szett :)
A 17-es Coupé Turbo felnik már megvannak, amikre 205/45-ös gumikat vettem, azokra lesz rácsüccsentve az autó.
A fékekről: elöl 280 mm átmérőjű hűtött, hátul 240 mm-es tömör tárcsák. A hátsókat az autó megvétele után cseréltem betétekkel együtt, mivel elég kopottak voltak. A fékerővel nincs baj, bár 180 fölötti sebességről lassítva azért lehetne határozottabb is. Vagy nem kéne annyival menni, igen... :)

Szervizelés, alkatrészek:
Miután megvettem, egy barátom segítségével átnéztünk sokmindent az autón. Akkor derült ki, hogy a megrendelt vezérlésszettet küldhetem is vissza, mert az autóban szinte zsír új vezérlés volt :) azért volt jópár dolog, amit cseréltünk benne: olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, hátsó fékek, hosszbordás szíj, termosztát, és a már korábban említett lambdaszonda. Az árak egyébként teljesen barátinak mondhatók, bár lambdaszondából direkt nem az olcsó kategóriából valót vettem hozzá, hanem az 50 ezres NGK-t (igaz 50%-os kedvezménnyel). Az eredmény: a check engine hibakódtörlés után is világít. Mára már annyira nem érdekel a dolog, mivel rendellenes tünetek, magas fogyasztás, rángatás nincs, az autó hibátlanul megy. Ha néha napján eltűnik, már hiányzik és várom, hogy mikor tér vissza újra :D Ha kikerül a katalizátor, utána úgyis állandó vendég lesz, szóval ezen nem idegesítem magam.
A klíma nem fúj hideget, szinte semmi gáz nincs benne, de annyira nem izgat, amúgy is a "40fokbankezetkilógatós" forma vagyok.

Összegzés:
Szép, dinamikus, megbízható, olcsó fenntartású autó. Nagyon jó vételt csináltam vele anno, egy ideig biztosan megmarad. Egy leömlőt még tervezek, utána egy programot is íratunk hozzá, mert van még ebben pár lóerő :) Futómű, felnik tavaszra benne/rajta lesznek. Egyelőre kb ennyi. Aki hasonló korú, hasonló paraméterekkel rendelkező autót keres, annak nyugodt szívvel ajánlom a G Astrát. Ha picit nehezebb a lába, akkor 1.8 és attól nagyobb motorral :)

Hibalista

- Klíma nem működik... nem érdekel :)

Ide hordtam szervizbe

XVII. ker Jani.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Tomi barátom.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 188000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Corsa C Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (814 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)