Ezüst Pegazus
Szöveges ítélet
Sziasztok.
8 éve van meg az autó, 120eKm tapasztalatait írom le.
Egyszerűen imádom. Valaki már írt egy Coupe-ról ide, nos az eleganciáról szóló résszel abszolút egyetértek. Az enyémben bordó bőrülés van, egyszerre kemény és kényelmes, hosszú távon sem fárasztó. Bár a bőrülésnek nem sok előnye van azon kívül, hogy szép, nyáron meleg, télen hideg; az utóbbin pesze segít az ülésfűtés. A belseje egyébként hasonlít a normál Astráéra, bár akadnak eltérések: Ezüstszínű középkonzol, fémgomb a váltón, gyári sportkormány, "Turbo" feliratú szőnyeg és küszöb; továbbá utólag beépítésre kerult a középkonzol tetejére egy turbonyomás- és egy olajhőmérő, azon kívül, hogy hasznosak, nagyon jól néznek ki. Ehhez nem kellett barkácsolni a motoron, mindkettőnek megvan a gyári bekötési pontja, a középkonzolt kellett csak egy kicsit kezelésbe vennie egy műanyagosnak. A Coupe felépítés ellenére tekintélyes hely van a hátsó üléseken is, bár ez kívülről nem látszik. A csomagtartója meglepően nagy, 340 liter, egyszer már majdnem sikerült telepakolnom... Igen jók a keret nélküli ablakok: ahogy megemelem az ajtókilincset, az ablakok lehúzódnak néhány mm-t, ezzel is kímélve a karosszérián végigfutó ablakszigetelő gumicsíkot. Fogyasztása meglepően alacsony a teljesítményéhez képest: 8l/100Km-körül járok vele. A formája eléggé egyedi, sokan nem ismerik, volt már olyan aki megkérdezte, hogy hol alakítattam át a 3 ajtós Astrámat... :-D
Futóműve pont eltalált, keményebb, mint az alap Astráé, de nem annyira, hogy kirázza az aprót a zsebemből.
A teljesítménye 200LE , 7.4s-os gyorsulást mértem 100-ra.
A motor nagyon rugalmas, a 0,85 Bar túlnyomást produkáló turbo 1950ford/perc-nél kezd el forogni, a maximális 250Nm-es nyomaték 2500-5400ford/perc-ig rendelkezésre áll.
Fenntartási költségek: A fent említett átlagfogyasztás szerintem egy ilyen teljesítményű autótól elfogadható (az 1.6-os Tigrám sem evett kevesebbet). Az olajat nem eszi, ehhez persze nem szabad tartanunk magunkat a kézikonyvben szereplő 30.000 km-es! olajcsere ciklushoz; én önkényesen 8-10 eKm-ben határoztam meg az olajcsere idejét ("Irmscher Rakéta" kolléga pl. 5000 Km-enként cseréli az éltető nedűt). Hiába, ha hosszú ideig akarod élvezni a technika nyújtotta előnyöket, akkor meg kell adni mindent, amit a kocsinak jár... Alkatrészeinek egy jó része a sima Astráéval kompatibilis, úgyhogy remélhetőleg nem vészes az apró javíttatások költsége sem. (Ilyenek eddig nem nagyon voltak)
Mindent összevetve: Az eddig együtt töltött idő alapján azt mondhatom, hogy egyelőre nem lenne olyan hasonló kategóriás és árú autó, amire vágynék helyette.
Hibalista
- Légtömegmérő 33.000 Ft: Ez Astra betegség. - Az egyik lambda szondát is cserélni kellett azt hiszem. - Kormányösszekötők cseréje: Köszönhetően a budapesti "utaknak". - Szokásos kopó alkatrészek, féktárcsa/pofák, különféle szűrők.
Ide hordtam szervizbe
Tomi barátom, Hegedüs autószerviz, XX. ker.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
-
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Tigra | Következő autója? | - |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |