A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 1.6 Club 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az összes szomszéd, na meg a Lajos...

Szöveges ítélet

Ez az autó maga a Lét elviselhetetlen könnyűsége. Most olvastam a Dharamsala Zeitung –ban, hogy a Dalai Láma négyszáz ilyet rendelt a szerzeteseinek. Mandala festegetés helyett fogják javítgatni őket, újra meg újra.

Én magam úgy voltam vele, mint Tuza Bence a RockShox teleszkóppal: pirosat akart, de sárgát vett. Nézegettem a 323 –as Mazdákat, a bálna Civiket, az mk3 –as Golfokat. Már a Ford Focusokat is! De épp nem volt semmi értékelhető a piacon, kocsi pedig kellett a munkába járáshoz. Akkor mondta Karcsi, hogy (korábbi vélekedésével ellenétben) a G Astra sem a világ vége (bár a Föld lapos).

A kiszemelt példányt egy ukrán autókereskedőtől vásároltam igen jutányosan, mivel a kormányt gyári hibásan a rossz oldalra szerelték. Egy darab hölgy tulajdonos hajtotta évente kevesebb mint 6000 mérföldet, mintegy bejáratva az autót. Méltányosnak tűnt a zsák kukoricadara a járműért, ám a rákövetkező két évben még pontosan két disznó árát kellett ráköltenem.

Próbakörön hibátlan. AC is működik (bár ez volt az utolsó alkalom). Pénzt kifizet, kulcsot átvesz, indít, elhajt. Körülbelül öt perc múlva a benzinkúton újraindítva narancssárgán világít az engine check lamp. Innentől kezdve két éven keresztül villogot a műszerfal, mint a karácsonyfa, de az autó becsületére legyen mondva nem hagyott ott sehol. Tehát az első fél disznó ára, hogy a márkaszervízben kapott az EGR szelep helyére egy kupakot. A második fél disznó ára ment a lambda szonda cserére, körülbelül három hónap elteltével. Volt még ez – az, de nem szeretnék hosszan panaszkodni, mert meg kell még festenem két mandalát ma este.

A motorban pokoli erő lakozik és ezt a lehető legkomolyabban állítom. Amikor a párom egynégyes dízel 207 –vel kell kihajtanom az utcából, anyósomat mindíg leküldöm a falu határába mobiltelefonnal hogy lát-e valamit jönni felénk. A tizenhat éves Astra meg elkapar ha nem elég finoman engedem fel a kuplungot. Mivel ez a nyolc szelepes változat, így még az olajat sem zabálja, hanem csak szolidan fogyasztja (kb 4000km/1-1,5l). Benzinből kicsit többet fogyaszt, útviszonytól függően 7,5 – 9 liter között.

A fékről nincsenek határozott emlékeim. Picivel a tököm alatt volt egy pedál, azt kellett taposni hogy lassuljon az autó. ABS –t azokban a régi időkben még nem szerelték az olcsó autókba – emlékszem én még a Lajos utcai Copy General ban nyomtam Szepesivel mikor ez a csoda legördült a gyártó sorról Lutonban –, de amikor a fedélzeti számítógép érzékeli a fékbetétek erős kopását, akkor másvilági sikolyra emlékezető hangeffektel figyelmezteti a gyalogosokat hogy jövök.

Elsődleges elvárás volt hogy az autó alapfelszereltségben jásza az AC\DC –t,ezért a gyári szalagos magnót egy szintén gyári cd lejátszóra kellet cserélnem. A rendszer meglepően jól szólt. Nekem egészen tágasnak hatott, ledöntött hátsó ülésekkel befért a kétszemélyes kanapé, de garzonlakást sem lehetetlen egy fordulóval költöztetni. Az autó legfontosabb tulajdonsága, hogy apa a bal egybe teszi a gyerekülést, tehát édes lánya elöl utazhat. Ez később azonban olyan érzelmi fonódást okoz, melynek hatására a gyermek a műszerfalat csókolgatva követeli hogy ne adjuk el az autót deviszont tartsuk meg amíg száz éves nem lesz. Sors fintora azonban, hogy ebben a kurva országban az autó értékének kétszereséért cserélnék ki a rozsdás fékcsöveket, fájó és könnyes búcsút okozva ezzel „a világ legjobb autója” –tól.

Hibalista

- AC - nem javíttattam - Lambda szonda - ERG szelep - Kormányzár beragadt

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 100800
Megbízhatóság (8) Vezetett km 48000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Golf MK3 Következő autója? Jazz
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (814 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)