A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra Astra 1,6 16v 

Az ítélet értékelése
3,7(3 db)

A céges tohonya tehén

Szöveges ítélet

Gyerekek, hogy micsoda szörnyűséges élményem volt ma a céges autóva! :((( Eddig még nem vezettem.

Egy sima 1,6-os G Astra, 130 ezer km-el, 5-6 éve főnök újonan vette, és annyira azért nem volt tiporva, ő járt vele sokat, aztán kolléganő jár be vele Budakesziről, néha elmegyünk vele ügyintézni, heti egyszer.

Még sosem ültem ilyenben, meg ez egyhatos, olyan kocsim még sosem volt, csak 850-1300-ig, ezért vérmes reményeket fűztem hozzá.
Hát beülve, miután átléptem a magas küszöbgerendát, lehuppantam egy formátlan székre, ami valahogy magasnak tűnt, miközben mégis nagyon mélyre kellett leülni. Megkerestem a gázpedált, ami valahol a fék alatt 10 centi mélyen van, jóhogy nem a padlóübasűllyesztve volt... Megfogtam a váltót, a szörnyűfogású, irgalmatlanhosszúúton járó, félmetesen nyöszörgő és kissé akadozó, és kétségkívül igen kelletlen polírműanyaggombocú botot.
Aztán motor indít, indulnék. Légzsákvisszajelző ebben folyamatosan világít. Azt gondoltam, hogy a kocsinak a szép külseje ellenére kicsit sivár a belseje, de ez valahogy rosszabb volt, mint amire számítottam. A műszerfal tapintásra pont olyan mint a hungarocel... (bocsánat, nekem olyan, nyilván az is van a vékony műanyag alatt) És minden egyenes, határozott, nyomasztó, egyáltalán nem kelt hívogató benyomást. (bár biztos sokan szeretik)
Aztán jött a motor "keresése". Elsőre azt hittem, be van húzva a kézifék, azért indult meg oly nehezen, de nem, ez valahogy ilyen. Végigfutott a fejemben, volt ebből egykettes is, ez biztos az lehet, de pedig nem, ez az egyhatos 16voltos, rá is írták gondosan a seggére. (bár szerintem a műszerfalra kellett volna, hogy mindig láthassam, hogy elhiggyem). Szóval jó nagy gázokat kell adni, hogy meginduljon, lámpától indulva siralmas, ahogy hajszolom a szememmel a fordulatszámmérő mutatóját, hogy érje már el a 3000-et, hogy váltani lehessen... Szörnyű a rugalmatlansága. Sőt városban igen kínos volt. 4-esben poroszkáltam 50-60-al, de el kellett érni valahogy nehezen a 70-et, ha visszaváltás nélkül valaki elé be akartam sorolni... Nagyívű kanyar 30-al 3-asban, mégszörnyűbb, akkor 1700-on van a motor és lehet nyugodtan nyomni a gázt, csak igen lassan, mindenfajta gyorsulás nélkül hajlandó bármire. Aztán nem kezdtem el pörgetni,lehet, hogy 3500-4000 között kell használni ezt a motort városban, de normál polgárias városi autózáshoz, 2000-2500 közötti fordulatokon siralmasan lomha, igazi tohonya tehén volt. Ellenben billenés nélkül kanyarodik (ha nem akartam fékezni, nehogy megint a gyorsítást kelljen gyakorolni) Szóval, lehet, hogy ez egy száz lóerős autó, de 3000-es fordulat alatt inkább 18. Nem tudom ezt hogy sikerült elérniük. És tulajdonképpen nem is értem, miért vett valaki ilyet valaha, márcsak ezért a 10 centis fék-gáz magasságkülönbség miatt is eszméletlen rossz bárhogy is beállítani az ülést. De az ajtaja szép hangon csukódik legalább, a kormány nincs agyonszervózva, és a sebességet alig érezni benne, de a vezetési élmény valahol a 0 és -5 között mérhető benne, és csöndes lenne, ha nem morajlana a nyilván már kicsit rozsdás kipufogója. De hogy én ilyet annó nem vettem volna, az biztos. Akkor már tényleg inkább a szűkös négyesgolf, hamár német, persze ha meg nem német... :DDD őőőőő

Lehet, hogy a mostani kis 1,3-as charadém pörgös 90 lova, a rövid áttételű váltója okozta vezethetőségi rugalmassághoz vagyok szokva, de emléxem az 1000es unomra, na az ment így városban. Úgyhogy mostmár teljesen megértem kollégám kijelentését, akinek ugyanilyen 1,6-os Géasztrája van, mikor kiszaladt a kis 1,2-es Fire 8v(!)Pandámmal Budörsre ősszel, nagyon megdícsérte, hogy milyen jól megy! A 60 lovas Panda, az ő százlovas Astrája után... Mondjuk 100-ig tényleg nem ment rosszul. És mostmár én is csatlakozom kolléga kijelentéséhez :)

Mindenkitől elnézést, aki szereti a Géasztrát, lehet a miénknek kicsit el van tömődve a kipuffja, és jót tenne neki egy padlógázas autópályázás. De ez így ebben a formában sajnos a tohonya tehén címre pályázhatna.
Megkérdeztem egyik barátom, aki most kapott egy ugyanilyet újban, a classic nevűben, ő dicséri a dinamikáját. Hát nemtom. Nekem a dinamikusról nem ez az élmény jut eszembe...

üdv: Lente

Hibalista

- Most a légzsákvisszajelző világít rajta jóieje, megszoktuk, szervíz nem mulasztotta el, csak egy napig, aztán újra világít.

Ide hordtam szervizbe

Sajnos nem tudom hová hordják

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2000
Kényelem (2) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (2) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 130000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Panda Következő autója? Fiat, Honda
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (814 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)